فردا، آخرین فرصت خرید صندوق پالایش یکم و مشارکت در عرضه اولیه «وسپهر»

فردا، آخرین فرصت خرید صندوق پالایش یکم و مشارکت در عرضه اولیه «وسپهر»


منبع: روزیاتو

84

1399/6/29

20:45


روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ که آخرین یکشنبه تابستان ۹۹ است، آخرین فرصت خرید صندوق پالایشی یکم است. صندوق پالایشی یکم، شامل ۴ سهم: شپنا، شبریز، شبندر و شتران است که دولت قرار است سهام خود در این ۴ پالایشگاه مهم کشور را در قالب صندوق پالایشی یکم یا دارا دوم یا etf‌دوم در اختیار مخاطبان و سهامداران قرار دهد. از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز یکشنبه نیز می توانید نسبت به خرید عرضه اولیه وسپهر اقدام کنید. حداکثر ۱۰ میلیون ریال نقدینگی مورد نیاز است.

قبلا دولت، سهام بانکی را در قالب دارا یکم واگذار کرده بود. شما تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ فرصت دارید تا حداکثر ۵۰ میلیون ریال بلوک های صندوق پالایشی یکم را خریداری کنید. برای خرید بلوک های این صندوق، می توانید از طریق سامانه معاملات آنلاین نزد کارگزاری و هم چنین از طریق سامانه بانکداری اینترنتی بانک خود اقدام کنید.

خرید بلوک های صندوق پالایشی یکم، نیازی به کد بورس ندارد و هر شهروند ایران می تواند با ارائه کد ملی، نسبت به خرید بلوک های صندوق پالایشی یکم به اندازه حداکثر ۵۰ میلیون ریال اقدام کند. طبق اعلام دولت، قیمت سهام ۴ پالایشگاه با ۲۰ درصد تخفیف در اختیار مشتری قرار میگیرد و از ۳۰ روز بعد، بلوک ها قابل معامله در بورس است.

شرکت در این پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم به سهامداران گرامی توصیه می شود. ۴ سهم مندرج در صندوق پالایشی یکم از سهام ممتاز و پر سود و پر اینده بازار سرمایه کشور در سال ۱۴۰۰ شمسی به بعد است و کاندیدای افزایش سرمایه هستند و با افزایش قیمت دلار،‌باید منتظر گزارش های ماهانه پر سود آن ها در شش ماهه دوم سال ۹۹ بود.

خرید بلوک های صندوق پذیره نویسی پالایشی یکم یک بار تمدید شده است و احتمالا برای بار سوم تمدید نشود. اگر در صندوق دارا یکم در حد ۲۰ میلیون ریال خرید کرده اید، در صندوق پالایشی یکم به شما ۳۰ میلیون ریال حداکثر بلوک های ۱۰۰ هزار ریالی تعلق می گیرد.

روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ فرصت دارید تا نسبت به مشارکت در خرید عرضه اولیه گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر اقدام کنید. قیمت سقف سفارش وسپهر، ۱۰۱۰ تومان است و احتمالا اگر ۵.۵ میلیون کد شرکت کنند، به هر کد حدود ۱۰۰۰ سهم تعلق بگیرد.

پس برای مشارکت در عرضه اولیه وسپهر که روز یکشنبه ۳۰ شهریور انجام می شود و سهام خریداری شده، ۴ شنبه این هفته در پرتفو شما به نمایش درخواهد آمد، ۱۰ میلیون ریال نقدینگی نیاز دارید. این شرکت، از سهامداران عمده مفاخر است و مالکیت اصلی آن با بانک صادرات است.

عرضه اولیه وسپهر

افشای اطلاعات با اهمیت وسپهر مبنی بر خرید سهام ثمسکن

عرضه اولیه وسپهر

گزارش افشای اطلاعات با اهمیت وسپهر مبنی بر خرید سهام مفاخر

وسپهر هنوز نیازمنده، ۲ افشای اطلاعات با اهمیت را روانه کدال کرد که در ادامه تصاویر هر دو افشای اطلاعات با اهمیت وسپهر را در روزهای پایانی شهریور ۹۹ مشاهده می کنید. وسپهر احتمالا تا پایان سال ۹۹ با روند صعودی شاخص کل بورس ایران، بالای ۳۰۰۰ تومان تثبیت شود و برای سهامداران بلند مدتی، توصیه به نگهداری ۱۲ ماهه داریم. تا پایان امسال، هر هفته احتمالا ۲ عرضه اولیه خواهیم داشت.

همان طور که در عکس زیر مشاهده می کنید، وسپهر مالکیت شرکت های غیر بورسی (غیر سهامی عام) بسیاری را در اختیار دارد که از آن جمله: شرکت انرژی سپهر، توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سرمایه گذاری توسعه سپهر تهران، پتروشیمی گچساران، صنایع نیرو گسترش کردستان، تحقیق و گسترش صنایع معدنی پارس کانی از آن جمله است. هر یک از این شرکت ها، نامزد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۰ به بعد است و وسپهر بابت عرضه اولیه ها، سود خوبی شناسایی خواهد کرد.

بخشی از سهام بانک صادرات و بانک تجارت و بترانس، در اختیار وسپهر است.

عرضه اولیه وسپهر

تصویر پرتفو غیر بورسی وسپهر که ۲۹ شهریور ۹۹ با درصد مالکیت منتشر شد

ستاره خلیج فارس، ۵ استارت آپ قدیمی، عرضه اولیه باشگاه های استقلال و پرسپولیس و مجتمع ایران مال در کنار عرضه اولیه غول سنگ آهن خاورمیانه (اپال پارسیان سنگان)، از گزینه های پیش رو است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو