بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم مناسب برای نگه داری در منازل مسکونی

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم مناسب برای نگه داری در منازل مسکونی


منبع: آرگا

152

1399/6/30

00:03


همانطور که می دانید پرورش گیاهان در محیط آپارتمان می تواند زیبایی های آن را دو چندان کند و هم موجب افزایش روحیه ساکنان شود و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با انواع مختلف گیاهان آپارتمانی مقاوم آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم مناسب برای نگه داری در منازل مسکونی

به طور کلی استفاده از گل های آپارتمانی مقاوم در دکوراسیون داخلی خانه علاوه بر زیبایی فضای منزل شما کمک بسزایی به سالم زیستن شما می کند. مهم ترین تاثیر گیاهان آپارتمانی مقاوم این است که با مرطوب نگه داشتن هوا و تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن همچون یک فیلتر عمل کرده و آلودگی های موجود در هوا را از بین می برند هر چند که برخی به غلط به دلیل ناتوانی در فراهم کردن شرایط نگهداری این گیاه از خرید و پرورش آن ها صرف نظر می کنند.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی مقاوم

بهتر است بدانید که گیاهان آپارتمانی با تمام خصوصیاتی که دارند در برابر شرایطی همچون کم نوری، رطوبت کم و آبیاری های نامنظم در برخی از اقلیم ها به خوبی مقاومت کرده و با اغلب مشکلاتی که در فضاهای بسته آپارتمانی وجود دارد کنار می آیند. پیشنهاد می شود که فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید تا حال خود را بهبود دهید و همچنین به تمیز کردن هوا کمک کنید. شاید فکر کنید برای پرورش گیاهان مقاوم و آپارتمانی نیاز به یک فضای بسیار بزرگ دارید اما اینطور نیست و گیاهان در همه نوع شکل و اندازه ای وجود دارند. به طور کلی اگر قصد دارید گیاه مورد نظر خود را در آپارتمان ها، کلبه ها و اطاق های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ پرورش دهید نیاز به فکر بیشتری دارید که کدامیک از گیاهان برای این منطقه مناسب هستند.

پرورش گیاهان آپارتمانی مقاوم

انواع گیاهان مقاوم برای فضای آپارتمان:

همانطور که متوجه شدید هر منطقه ای بسته به نوع آب و هوایی که دارد مناسب برای پرورش برخی از گیاهان است و به همین منظور در ادامه سعی داریم به بیان برخی از گیاهان مقاوم و ایده آل برای فضای آپارتمان بپردازیم:

درخت بونسای فیکوس:

بهتر است بدانید که بونسای نوعی هنر ژاپنی است که در آن درختچه ها کوچک شبیه درختان بزرگ پرورش داده می شوند. این درختان در واقع به خاطر اندازه کوچکی که دارند انتخاب های بسیار مناسبی برای نگهداری در آپارتمان محسوب می شوند. بونسای در واقع یک گیاه آپارتمانی مقاوم با کمترین میزان نیاز به رسیدگی است و همچنین قابلیت رشد در محیط های گرم را دارد و به همین خاطر داخل منازل و آپارتمان ها جای خوبی برای نگهداری آن محسوب می شوند. به طور کلی گیاه بونسای فیکوس برای رشد نیاز به نور دارد اما آبیاری آن قانون خاصی ندارد و اگر گاهی روند آبیاری کم و زیاد شود باز هم می تواند به زندگی اش ادامه دهد.

چگونگی کاشت گیاه بونسای فیکوس

گیاه پوتوس:

به طور کلی پوتوس یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است که می توانید به صورت عادی آن را درون یک گلدان بکارید و یا در یک سبد بگذارید و آن را از قلابی آویزان کنید تا زیبایی آن دو چندان شود. پرورش و نگهداری گل پوتوس به گونه ای است که نیاز چندانی به نور و روشنایی ندارد و تنها به دلیل ویژگی پاک سازی و تصفیه هوا معروف می باشد. برای مثال می تواند با سمومی که از میان فرش ها و قالی ها ایجاد می شود مقابله کند.

گیاه برگ عنابی:

بهتر است بدانید که برگ عنابی در واقع یکی از بادوام ترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که می تواند در هر خاکی با کمترین میزان آب و نور به زندگی خود ادامه دهد. ضمن اینکه رنگ زیبای برگ های عنابی می توانند جلوه ای فوق العاده به محیط منزلتان بدهند.

کاشت بذر گیاه برگ عنابی

گیاه برگ انجیری:

گیاه برگ انجیری برای آپارتمان هایی مناسب است که متراژ پایینی دارند اما سقف هایشان بلند است و علت آن این است که رشد این گیاه به شکل عمودی است و دارای برگ های بلند و براق می باشد. برگ های انجیری به میزان متوسطی از نور نیاز دارد و آبیاری آن نیز تنها زمانی باید انجام شود که خاک بستر کامل خشک شده باشد.

گل برگ قاشقی:

توجه داشته باشید که اگر در نگهداری از گل های زنبق عادی و لطیف زیاد خوب عمل نمی کنید احتمالا به گل برگ قاشقی رابطه خوبی خواهید داشت زیرا این گل یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی است و شرایط پرورش آن نیز بسیار راحت می باشد. گیاه قاشقی با نور کم هیچ مشکلی ندارد و جان می دهد برای خانه هایی که رو به آسمان و نور پنجره ای ندارند یا ساختمان های بدترکیب دیگر روبه رویشان قرار گرفته است. این گیاه در طول هفته تنها به یک مرتبه آبیاری نیاز دارد و حتی در معرض نور فلورسنت نیز هم به رشدش ادامه می دهد.

اصول کاشت گیاه قاشقی

گیاه لاکی بامبو:

به طور کلی برای اینکه بتوانید قسمت های تاریک تر و بی نور تر آپارتمان خود را سبز و شاداب کنید بهتر است به سراغ گیاه لاکی بامبو بروید زیرا این گیاه نیازی به نور زیاد ندارد و در محیط های تاریک و با نور غیر مستقیم نیز به رشدش ادامه می دهد.لاکی بامبو در واقع گیاه مناسب فضای آپارتمان است و بایستی آن را درون آب پرورش دهید و هر دو الی چهار هفته آب آن را تعویض نمایید.

گیاه بنجامین:

بهتر است بدانید که نام لاتین این گیاه به عنوان یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی برگ انجیری گریان است اما بر خلاف نام خارجی اش بسیار شاداب و زیبا است و می تواند به محیط منزلتان نشان فوق العاده ای ببخشد. گیاه بنجامین در واقع درختچه کوچکی است که تنها فضای اندکی را می گیرد و لازم است هر ۴ الی ۷ روز یک مرتبه آن را آبیاری نمایید. لازم است گیاه خود را در کنار پنجره و در معرض نور خورشید قرار دهید و هر چند وقت یک مرتبه جهتش را عوض کنید تا تنها شاهد رشد یک سمت آن نباشید.

خصوصیات گیاه بنجامین برای آپارتمان

گیاه آلوئه ورا:

توجه داشته باشید که نگهداری از گیاه آلوئه ورا در فضای آشپزخانه یا اتاق نشیمن به معنای داشتن گیاهی جذاب و شیک است که برای درمان زخم و سوختگی ها به کمکتان می آید. بهتر است گیاه خود را در نزدیکی پنجره نگهداری کنید و به صورت منطم آن را آبیاری نمایید و اجازه دهید تا ۲ الی ۳ سانتی متر سطح خاک در فواصل آبیاری خشک شود. به طور کلی آلوئه ورا از دسته گیاهان آپارتمان است که می توانید با خیالی راحت به مسافرت بروید و در منزل تنهایش بگذارید و هنگامی که برگشتید با گلی پژمرده مواجه نشوید.

گیاه بنفشه آفریقایی:

به طور کلی گل های زیبای بنفشه آفریقایی می توانند جذابیت منحصر به فرد را به دکوراسیون منزتان اضافه کنند. این گیاه در واقع از معدود گل هایی است که نیاز به مراقبت ندارد و تنها مسئولیت شما در قبال پرورش آن آبیاری به صورت هفته ای یک مرتبه است. همچنین توصیه می شود که از آب دادن به برگ های گیاه پزهیز نمایید زیرا باعث می شود رد لکه های آب روی برگ های گل زببایتان باقی بماند.

شناخت گیاهان مقاوم آپارتمانی

گیاه کالانکوآ:

توجه داشته باشید که گل کالانوکوآ نیز یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم است که برگ هایی آبدار و گوشتالویی دارد. این گیاه نیز مانند دیگر گیاهان خانواده خود گیاهی زیبا و منحصر به فرد است و نیاز به نور مستقیم خورشید دارد. البته که هر چقدر در معرض نور قرار بگیرد رنگ برگ هایش بیشتر به قرمز متمایل خواهند شد. این گیاه قابلیت رشد در محیط آپارتمان را دارد و حتی در فصول مختلف سال که هوای موجود در فضای آپارتمان سرد و خشک است دچار مشکل نخواهد شد.

گیاه فیلودندرون:

گیاه فیلودندرون نیز یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا است که در بازگو کردن نیاز هایش دقیق است. برای مثال اگر گیاه به رنگ زرد تغییر کرد یعنی نور خورشید زیادی بدان تابیده است و نور لازم برای پرورش این گیاه بایستی به صورت غیر مستقیم باشد. اگر برگ ها کوچک مانده اند یعنی لازم است تا از کود بیشتری استفاده نمایید. در روند آبیاری نیز بایستی ۲ الی ۳ سانتی متر اول از سطح خاک بستر خشک بماند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو