اختصاصی/ بازگشایی مدارس با کرونا: علم بهتر است یا سلامتی؟

40

1399/6/30

09:11


از ابتدای بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان ، معلمین و سایر مسئولین آموزشی در مدارس، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته و برخی پیش بینی می کنند با تداوم این رویه و شروع فصل سرما، این صعود دوچندان شود.

اختصاصی/ بازگشایی مدارس با کرونا: علم بهتر است یا سلامتی؟

سرویس ترجمه بهداشت نیوز، طبق نتایج یک بررسی، بیش از نیمی از کارمندان شاغل در مدارس در معرض ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند. گروهی از محققان دریافتند که حدود  51٪ از کل کارکنان مدارس در ایالات متحده بر اساس معیارهای تعیین شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) دارای ریسک بالا یا افزایش احتمال بالقوه برای ابتلا به ویروس SARS-CoV-2 هستند،‌ویروسی که موجب بروز بیماری کرونا می شود. این درصد از کارمندان مدارس از بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، مشکلات قلبی و چاقی رنج می برند.
 
نویسندگان این مطالعه تحقیقاتی که گزارش کار خود را در نشریه  Health Affairs منتشر کرده اند، معتقدند: «بین 42.0٪ تا 51.4٪ از کل کارکنان مدارس سراسر کشور طبق تعریف CDC دارای ریسک بالای ابتلا به COVID-19 آنهم از نوع شدید و خطرناک هستند . مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا افراد پرخطر را افرادی می داند که در گروه سنی بالا قرار داشته و دارای مشکلات زمینه ای سلامتی  مانند دیابت ، بیماری های قلبی و چاقی هستند.
 
در بخش دیگری از مطالعه آمده است: نتایج بدست آمده ارتباط نزدیکی با ۴۳ درصد از معلمانی دارد که در تحقیق اخیر مرکز تحقیقات آموزش ملی مشخص شده از نظر جسمی بسیار در برابر کووید۱۹ آسیب پذیر هستند. تحقیقات ابتدایی در این زمینه نشان می دهد که چگونه ذرات کرونا ویروس در کلاس ها و فضای داخلی مدارس در گردش است. این بررسی همچنین نشان می دهد که افراد در معرض ابتلا به کرونا چگونه با کسانی که در مدارس بوده در ارتباط هستند. بدین معنا که یک فرد که در یکی از مدارس رفت و آمد دارد، با تعداد زیادی از دوستان و اعضای خانواده در بیرون از فضای آموزشی ارتباط دارد.
 
نویسندگان این مطالعه همچنین اعلام کردند که نتایج بدست آمده توسط آنها یک چالش بهداشت عمومی به شمار می آید؛ اینکه خطری که حضور در مدارس سلامتی را تهدید می کند به پتانسیل انتقال ویروس به داخل منزل تبدیل می شود. آنها همچنین دریافتند که  بسیاری از کارمندان مدارس و  دانش آموزان در خانه هایی زندگی می کنند که افرادی با ریسک بالای ابتلا  حضور دارند.  به طور کلی و بر اساس گزارش CDC، بین 63.2  تا 71.9 درصد از کارکنان مدارس و بین 58.7  تا 71.0 of از دانش آموزان ، در خانوارهایی با حداقل یک بزرگسال با ریسک بالا زندگی می کنند. 
 
محققان این تیم از داده های جمع آوری شده بین سال های 2014 و 2017 برای مشاهده چگونگی ارتباط افراد پرخطر و احتمال ابتلا به عفونت  COVID-19 با ارتباط با افرادی که در مدارس ابتدایی و متوسطه رفت و آمد دارند، استفاده کردند. در میان بزرگسالان مستعد به ابتلا به نوع شدید  COVID-19 ، حدود 33.9 میلیون تا 44.2 میلیون نفر با مدارس ارتباط مستقیم یا داخلی دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که فشار خون بالا و چاقی از اصلی ترین شرایطی است که کارکنان مدارس را در معرض خطر ابتلا به COVID-19 قرار می دهد.
 
این بررسی همچنین نشان می دهد که احتمال ابتلای مردان بیشتر از زنان است و سیاه پوستان بیش از سفیدپوستان به این بیماری ویروسی گرفتار می شوند. تجزبه و تحلیل ها اثبات کرده که تعداد زیادی از بزرگسالانی که به نوع شدید کووید۱۹ مبتلا شده اند از طریق ارتباط مستقیم با داخل مدرسه یا فردی که داخل مدرسه رفت و آمد داشته، ویروس را دریافت کرده است. 
 
لازم به یادآوری است که بازگشایی مدارس تنها یکی از مسیرهای ممکن برای قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2 می باشد. افراد حتی در صورت تعطیل ماندن مدارس ، در مشاغل و اجتماعات خود با احتمال ابتلا مواجهه هستند.
 
مترجم:‌لیلا فرجی
سرویس ترجمه بهداشت نیوز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو