دشت دریاسر تنکابن یکی از مناطق خاص ایران با چشم اندازی بینظیر

منبع: تاپ تراول

123

1399/6/30

10:06


لیدوما تریپ

دشت دریاسر تنکابن

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تنکابن شما را با دشت دریاسر این شهرستان که یکی از مناطق بکر و خاص ایران می باشد آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بشتر درباره این دشت رویایی بدانید

مختصری درباره تنکابن بدانید :

شهرستان تنکابن یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که در سراسر ایران و جهان آن را به سرزمینی با طبیعتی زیبا و چشم‌نواز و رویایی‌ترین مقصد گردشگری در شمال کشور می‌دانند..و بزرگترین شهر غرب استان مازندران محسوب می‌گردد.مردم این شهر به فارسی و گویشهای مازندرانی و گیلکی سخن می‌گویند.تنکابن مرکز منطقه محال ثلاث تنکابن در دوران قاجاریه بوده که در دوران پهلوی به نام شهسوار تغییر نام پیدا کرد و پس از انقلاب اسلامی دوباره با نام تنکابن شناخته می‌شود. در دوران صفویه به نام فیض خوانده می‌شده و پیش از آن به نام «دیلم خاصه» شناخته می‌شده است.در سفر به این شهر خاطره انگیز و جاذبه های گردشگری رویایی با ما همراه باشید.

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد. دشت دریاسر که در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، بین ۴ کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که دشت دریاسر را احاطه کرده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند.

مطالب بیشتر بخوانید
بهترین دیدنی های جزیره زیبای کیش

دلایلی که باعث میشود دشت دریاسر برای سفر طبیعت گردی انتخاب کنیم :

  • دشت دریاسر مکانی است که میتوانید دشتی پر از گل، جنگل ‌های انبوه و قله ‌های پوشیده از برف را در یک نگاه تماشا کنید
  • این دشت در فصل بهار میزبان گل ‌های زرد می‌شود و زیبایی آن به حدی می‌رسد که عنوان بهشت اردیبهشت ایران را به خود اختصاص داده است.
  • یکی از مقاصد جذاب برای پیمایش در طبیعت به شمار می‌رود.
  • یکی از مکانهای مناسب برای طبیعت گردی و احداث کمپ و تورهای گردشگری میباشد

دشت دریاسر تنکابن

بهترین زمان برای سفر

دشت دریاسر تنکابن برای هر فصل زیبایی هایی را در دل خود جای داده و رنگی متفاوت دارد.

فصل بهار: در این فصل که بهترین زمان سفر به آن نیز می باشد دارای آب و هوای بسیار مطبوع و منظره ای از گل های زیبای بابونه می باشد.

فصل تابستان: همچنان سبز و خرم است اما در روزهایی که هوا بسیار گرم است، روزها گرم و شب ها دارای هوای سرد است.

فصل پاییز: دارای نمایشی از مناظر رنگارنگ و در بسیاری از روزها هوا بارانی است که باید مد نظرتان باشد.

فصل زمستان: دارای هوای بسیار سرد است که به دلیل ارتفاع زیاد آن از سطح دریاست و پوشیده از برف است که باز هم زیبایی خاصی دارد.

دشت دریاسر تنکابن

مسیر دسترسی به دشت دریاسر تنکابن

در شهر تنکابن در غرب استان مازندران، مسیر جاده جنگلی دوهزار را دنبال کنید و پس از رسیدن به دوراهی امامزاده قاسم، مسیر سمت چپ را انتخاب کرده و به روستای عسل‌محله بروید. بعد از حدود دو ساعت کوهپیمایی و عبور از تپه‌ها و چشمه‌های بین راه، به دشت دریاسر تنکابن می‌رسید.

مطالب بیشتر بخوانید
جاذبه های دیدنی و گردشگری بجنورد | Bojnurd


مقالات بیشتر بخوانید :

 



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو