روزهای کرونایی به رنگ مد و لباس در فرهنگسرای نیاوران / تأکید دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر لزوم ظهور و بروز باورهای انسانی مبتنی بر شعائر اسلامی در ساحت پوشش

110

1399/6/30

11:23


روزهای پایانی نیمه نخست سال، دو رویداد با محوریت پوشش اسلامی ایرانی در قالب پنجمین نمایشگاه لباس عاشورایی و نمایشگاه عفاف و حجاب به میزبانی گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

روزهای کرونایی به رنگ مد و لباس در فرهنگسرای نیاوران / تأکید دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور  بر لزوم ظهور و بروز باورهای انسانی مبتنی بر شعائر اسلامی در ساحت پوشش

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: شیوع ویروس کرونا سبب شد بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری کشور در زمان موعد برگزار نشوند؛ عرصه مد و لباس نیز از این قاعده مستثنی نبود و نیمه نخست سال 99 در شرایطی پشت سر گذاشته شد که هیچ‌یک از رخدادهای مناسبتی در زمان معین، رخصتی برای برگزاری نیافتند.

سه روز پایانی تابستان اما باوجود برنامه‌ریزی‌های متعدد به‌منظور بستن پرونده‌های رخدادی به‌ویژه در امر نمایشگاهی، بالاخره دو رویداد پنجمین نمایشگاه لباس عاشورایی و همچنین نمایشگاه عفاف و حجاب را به فرهنگسرای نیاوران برد و تنها در سه روز، به فعالان این عرصه و همچنین علاقه‌مندان فرصت داد تا نتیجه و خروجی فراخوان‌های هر دو رویداد را از نزدیک ببینند.

هرچند به نظر می‌رسید اگر زیرساخت‌ها و بستر برگزاری رویداد به شکل مجازی در فرصت موجود از زمان انتشار فراخوان میسر می‌شد، نتیجه‌ای بهتر در شرایط موجود به دست می‌آمد و طیف وسیع‌تری از مخاطبان می‌توانستند این رویدادها را همراهی کنند.

به‌هرروی این دو رویداد از 29 شهریورماه کار خود را آغاز کرده و فردا و در روز پایانی تابستان، با اعلام نتایج حاصل از داوری آثار رسیده به دبیرخانه، به کار خود پایان می‌دهد.

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، چندی پیش درباره اهداف و رویکردهای این نهاد در امر برگزاری رویدادهای دینی و مناسبتی در حوزه مد و لباس به ویژه این دو نمایشگاه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هر چند که شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ریزی‌های ما را تحت تأثیر قرار داد با این همه تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بتوانیم آثار هنری هنرمندان حوزه مد و لباس را به زودی در معرض دید عموم قرار دهیم.

شفاپور با تأکید بر این که لباس، یکی از مهم‌ترین مؤلفه های هویتی افراد در جوامع مختلف است اظهار داشت: بر این اساس، با تکیه بر شاخصه‌های فرهنگ اسلامی ایرانی، می‌توانیم از هر فرصتی همچون ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان یا هفته عفاف و حجاب برای ظهور و بروز باورهای دینی و انسانی مبتنی بر شعائر اسلامی در ساحت پوشش بهره گرفته و جریان‌سازی مد اسلامی را به گونه‌ای درخور و شایسته در دستور کار قرار دهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو