چالش به تصویر کشیدن هفت سال از زندگی یک شهید / محمدصادق یزدانی از بازی در "صبح آخرین روز" می‌گوید

160

1399/6/30

11:23


یزدانی در سریال " صبح آخرین روز" به کارگردانی حسین تبریزی نقش حاج مهدی دوست صمیمی شهید مجید شهریاری فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای را بازی می‌کند.

چالش به تصویر کشیدن هفت سال از زندگی یک شهید / محمدصادق یزدانی از بازی در "صبح آخرین روز" می‌گوید

سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمدصادق یزدانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که فیلم "شاه‌ماهی" را آماده نمایش دارد، این روزها مشغول بازی در سریال "صبح آخرین روز" به کارگردانی حسین تبریزی است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و نقشی که در آن ایفا می‌کند گفت: این روزها در زنجان مشغول فیلمبرداری سریال "صبح آخرین روز" به کارگردانی حسین تبریزی هستیم که به زندگی شهید مجید شهریاری فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای می‌پردازد. من در این سریال نقش حاج مهدی دوست صمیمی شهید شهریاری را بازی می‌کنم که از نوجوانی تا 24 سالگی او را در برمی‌گیرد.

یزدانی در ادامه و در توضیح این که چطور به این نقش رسیده است، توضیح داد: در آئین افتتاحیه فیلم با خانواده شهید حاج مهدی صحبت‌هایی داشتم و با برادر شهید شهریاری نیز گفت‌وگوهایی انجام دادیم، اما بیشتر با خود آقای تبریزی در مقام کارگردان، نویسنده سریال و تهیه‌کننده که حدود دو سال برای ساخت این سریال تحقیقات انجام دادند، برای رسیدن به نقش مشورت می‌کنم.

بازیگر " یک کامیون غروب" درباره چالش‌های رسیدن به این نقش نیز اظهار کرد: مهم‌ترین چالش برای من این بود که باید هفت سال از زندگی یک نفر را بازی می‌کردم و رسیدن به آن با یک عکس و یک صدا امکان نداشت. باید روی راه رفتن، ارتباط برقرار کردن و زندگی کردن او تمرکز می‌کردم و تغییراتی را که در طی این هفت سال در او شکل می‌گرفت به تصویر می‌کشیدم تا مخاطب بتواند او را باور کند. این تبادل نظر و همراه شدن را دوست دارم و سعی کردم در تمرین‌ها و گپ‌و‌گفت‌هایی که داشتیم به نتیجه برسانم. امیدوارم برای مخاطب نیز این نقش قابل باور باشد.

یزدانی همچنین ادامه داد: ما مدت‌ها تمرین و دورخوانی داشتیم و آنچه برای من بیش از هر چیز دیگر تأثیرگذار است، ارتباط با کارگردان است تا بتوانم کدهایی را که به من برای بازی می‌دهد درک کنم و در تمرینات اتودهایی برای بازی بهتر بزنم که با تبادل نظر به نتیجه نهایی برسیم.

او در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: بعد از ایام قرنطینه در سال جدید در یک فیلم کوتاه به کارگردانی علی شاهینی بازی کردم که در آن علی سلیمانی و افشین سنگ چاپ نیز ایفای نقش کرده‌اند و تا جایی که اطلاع دارم مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

یزدانی در خاتمه به‌سختی کار در شرایط حال حاضر اشاره کرد و افزود: کار در این فضا بسیار سخت است، ما جلوی دوربین نمی‌توانیم از ماسک استفاده کنیم و از سوی دیگر باید با همه افراد گروه نیز در ارتباط باشیم همین ارتباط نیز موجب استرس می‌شود، اما از آنجایی که اهل چالش با خودم هستم این فضا را به دلیل عشق و علاقه به بازیگری دوست دارم و سختی آن را نیز می‌پذیرم. تمام سعی ما این است که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو