مشخصات و ویژگی های آیفون 12 چیست و چه زمانی با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

مشخصات و ویژگی های آیفون 12 چیست و چه زمانی با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟


منبع: مینویسم

486

1399/6/30

15:51


مشخصات و ویژگی های آیفون ۱۲ چیست و چه زمانی با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟ این سوال اکثر طرفداران محصولات اپل می باشد.

کمپانی اپل در سراسر دنیا طرفداران پر و پا قرصی دارد که همیشه منتظر محصولات جدید این کمپانی هستند. اما محصول شگفت انگیزی که قرار است در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود آیفون ۱۲ است. کمپانی بزرگ اپل هنوز جزئیات قابل توجهی در مورد آیفون ۱۲ ارائه نداده است. اما طبق رسم هر ساله که منابع مختلفی درباره طراحی، ظاهر، مدل و تاریخ ارائه آن پیش بینی کرده اند.

۱۰ تا از بهترین گوشی های تا ۳ میلیون تومان در بازار

بررسی مشخصات کلی آیفون ۱۲

بعضی از ویژگی ها و مشخصات کلی آیفون ۱۲ سال ۲۰۲۰ به شرح زیر می باشد.

  • اندازه = ۵٫۴ و ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچ
  • دوربین = سه بعدی لنز سه گانه با لیزر
  • نمایشگر = OLED در همه مدل ها
  • اتصال  = ۵G
  • تراشه = A14
  • طراحی جدید

مشخصات کلی آیفون 12

زمان رونمایی و قیمت تقریبی آیفون ۱۲ 

زمان رونمایی آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو احتمالا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ رونمایی باشد. قیمت آیفون ۱۲ با توجه به کیفیت و رده آن بین ۷۰۰ تا بیش از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. بر اساس اطلاعات ذکر شده توسط منابع گوناگون شده از این کمپانی نظر میرسد قیمت های حدودی مدل های مختلف این سری گوشی اینگونه باشند.

  • آیفون ۱۲ پرومکس = حدود ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ پرو = حدود ۹۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲، ۶٫۱ اینچ = حدود ۷۴۹ دلار
  • آیفون ۱۲، ۵٫۴ اینچ = ۶۴۹ دلار

روند نامگذاری آیفون ۱۲

انتظار می رود که کمپانی اپل از همان روش قبلی برای گوشی های سری جدید خود استفاده کند که در این صورت با نام آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو ارائه خواهد شد.

اما گاهی اپل برای نام گذاری محصولات خود از روال عادی خارج شده و طرفداران محصولات خود را شگفت زده کرده است.
در سال ۲۰۱۷ که آیفون سری ۸ ارائه شد ولی در سال ۲۰۱۸ آیفون ۹ ارائه نشد و الگوی نامگذاری گیج کننده ای را در پیش گرفت. آیفون های ارائه شده در سال ۲۰۱۸ با نام های آیفون XR و XS و XS مکس بودند. ولی در سال ۲۰۱۹ کمپانی اپل از  آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو و پس از آن ۱۱ پرومکس رونمایی نمود.

به احتمال زیاد مدل رده پایین تر آیفون ۲۰۲۰ که جانشین آیفون ۱۱ خواهد بود با نام آیفون ۱۲ و مدل های گران تر و رده بالاتر با نام های آیفون های ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس ارائه شوند.

اندازه آیفون ۱۲ چقدر است؟

براساس پیش بینی ها آیفون های جدید اپل احتمالا در ۳ اندازه مختلف ارائه شوند :

  • یک مدل ۵٫۴ اینچ
  • دو مدل ۶٫۱ اینچ
  • یک مدل ۶٫۷ اینچ

با این پیش بینی ها آیفون ۵٫۴ اینچ کوچک ترین آیفونی خواهد بود که از سال ۲۰۱۷ ارائه شده است. اما آیفون ۶٫۷ اینچ از آیفون ۱۱ پرومکس بزرگتر خواهد بود و می توان به عنوان بزرگترین آیفون ارائه شده نام برد.

اخبار درز شده نشان می دهد که آیفون های رده بالا از سیستم دوربین جدیدتر با تنظیمات لنز سه گانه و در آیفون های رده پایین از تنظیمات دوربین لنز دوگانه استفاده شده است.

طراحی جدید آیفون ۱۲

براساس اطلاعات و پیش بینی ها، آیفون ۱۲ از یک طراحی جدید با قاب فلزی شبیه قاب آیفون ۴ عرضه خواهد شد. یعنی دارای قاب استیل ضد زنگ که برخلاف گوشی های فعلی لبه های چهارگوش می باشد و همچون قاب های قدیمی از شیشه جلو و عقب برای بدنه دیوایس استفاده می شود.

طبق گفته برخی کارشناس ها  به احتمال زیاد ساختار تقسیم بندی (segmentation) آیفون جدید یعنی آیفون ۱۲ نسبت به قبل پیچیده تر است و استفاده از طراحی جدید و  شیار دار کردن و تزریق قالب فلز قاب گوشی به کاهش اثر منفی محافظ فلزی روی انتقال امواج فرکانس بالای آنتن داخلی کمک خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده از یک منبع ژاپنی آیفون ۶٫۷ اینچ، ضخامت ۷٫۴ میلی متری خواهد داشت که این اندازه نسبت به آیفون ۱۱ پرومکس که ضخامت ۸٫۱ میلی متری دارد نازک تر و احتمالا کشیده تر می باشد. احتمالا ارتفاع آیفون ۵٫۴ اینچ بین ارتفاع آیفون SE و آیفون ۸ باشد و تعداد حفره های میکروفون در انتهای آیفون ۵٫۴ و ۶٫۷ اینچ و حداقل یک مدل از ۶٫۱ اینچ متفاوت باشد.

۱۰ مزایای تکنولوژی برای زندگی مدرن

رنگ آیفون ۱۲

با توجه به پیش بینی ها حداقل یکی از مدل های آیفون ۱۲ احتمالا سرمه ای رنگ است، با این حال با اطمینان کامل نمی توان درباره این موضوع صحبت کرد اما اپل که قبلا برای آیفون ۱۱ پرو از رنگ جالب میدنایت گرین یا سبزه تیره استفاده کرده بعید نیست این بار به سراغ رنگ های طیف آبی برود!

رنگ آیفون 12

صفحه نمایش آیفون ۱۲

کمپانی اپل آیفون های مختلف در دو رده کیفیت در سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد. احتمالا همه دستگاه ها  نمایشگرهای OLED مجهزند و به مرور از استفاده نمایشگرهای LCD در گوشی های آیفون دور خواهد شد.

طراحی  OLED در گوشی های جدید آن ها را بسیار منعطف تر خواهد کرد. اکنون اپل مشغول به تست نمایشگرهای OLED شرکت چینی BOE Display است که سابقه ساخت LCD های آی پد و مک بوک های اپل را دارد.

پیش بینی ها می گویند که قرار است از فناوری Y-OCTA کمپانی سامسونگ در آیفون های جدید ۲۰۲۰ استفاده شود این ویژگی اجازه می دهد که مدار صفحه تاچ بدون نیاز به یک لایه جداگانه مستقیما روی پنل OLED سوار شود که در این صورت صفحه نمایش نازک تر و هزینه های تولید کم می شود.

آیفون های جدید این امکان  ا دارند که از فناوری نمایش LTPO کم مصرف اپل واچ استفاده کنند که ساختارش نسبت به LTPS یا پلی سیلیکون با دمای پایین را تا ۱۵ درصد انرژی کمتر انجام دهند. البته مشخص نشده که کمپانی اپل واقعا برای آیفون ۱۲ یا آیفون های بعدی خود از این فناوری استفاده می کند.

آیفون ۱۲ احتمالا سرعت بازیابی را ۶۰ هرتز یا ۱۲۰ هرتز داشته باشد، اپل هم اکنون از فناوری پروموشن در آی پد پرو استفاده کنند و آن چنان دور نیست که از این تکنولوژی در آیفون جدید استفاده کند.

تراشه A14

به احتمال زیاد کمپانی اپل از تراشه های ۵ نانومتری TSMC در آیفون های ۲۰۲۰ خود استفاده می کند. می توان با فرایند ۵ نانومتری، تراشه های کوچک تر، سریع تر و کاراتر از نظر باتری تولید کرد و اپل به زودی از آن استفاده می کند.

پیش بینی ها نشان می دهد  TSMC از سه ماهه دوم سال تولید پردازنده های A14 برای آیفون ۱۲ اپل انجام می دهد. آیفون ۶٫۷ اینچ با رم ۶ گیگ، آیفون ۶٫۱ اینچ با رم ۶ و ۴ گیگ و آیفون ۵٫۴ با رم ۴ گیگ عرضه می شوند.

باتری آیفون ۱۲

به احتمال زیاد مزیت های زیادی برای باتری آیفون جدید در نظر نداشته باشند. هم اکنون اپل روی یک نوع ماژول محافظتی باتری کار می کند که ۵۰ درصد کوچک تر و نازک تر از آیفون های قبلی می باشد.

دوربین های عقب آیفون ۱۲

گفته می شود که کمپانی اپل یک دوربین عقب سه بعدی مدت پرواز (ToF) دارای لیزر به آیفون ۱۲ پرو اضافه می کند و آیفون جدید با چهار لنز دوربین عقب عرضه می شود.  ToF قابلیت اسکن دقیق تر از محیط و اشیای پیرامون را ممکن کرده و کیفیت تصاویر را افزایش می دهد.

طبق خبرها این دوربین می تواند منطقه ای با فاصله ۴٫۵ متری از دستگاه را اسکن کند، و دوربین جلوی TrueDepth آیفون ۱۲ دارای تکنولوژی مشابه سه بعدی استفاده کرده ولی چون از مادون قرمز استفاده می کند تنها تا فواصل ۲۵ تا ۵۰ سانتی متری عمل می کند.

امکان دارد قابلیت های جدید دوربین عقب برای آیفون های رده بالاتر اپل در نظر گرفته شده که  آیفون های رده پایین تر از آن محروم هستند.

در آیفون های رده بالای ۶٫۱ و ۶٫۷ از دوربین های لنز سه گانه و آیفون های رده پایین تر ۵٫۴ و یک مدل ۶٫۱ اینچ از دوربین های لنز دوگانه استفاده شده است.

راز موفقیت موبایل های چینی در رقابت با اپل و سامسونگ

دوربین های عقب آیفون 12

اتصال ۵G گوشی های جدید آیفون

کمپانی اپل در سال ۲۰۲۰ با از تکنولوژی ۵G کوالکام در آیفون های جدید استفاده کرده و قصد دارد تراشه های مودم کوالکام را با تراشه های اینتل جایگزین کند.

گفته می شود تمام آیفون های ۲۰۲۰ از فناوری ۵G بهره مند شدند و هر چهار مدل تراشه مودم کوالکام X55 5G را دارا خواهند بود.

سرعت دانلود تراشه X55 حداکثر ۷ گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود ۳ گیگابیت در ثانیه است.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو