روحانی: امروز آمریکا شکست خورد

منبع: برترین ها

41

1399/6/30

16:55


رئیس جمهور کشورمان گفت: به همان صورت که روزهای قبل پیش بینی می کردیم امروز ۳۰ شهریور سال ۱۳۹۹ به عنوان یک روز بیاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور ما خواهد بود.

خبرگزاری مهر: حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت اظهارداشت: به همان صورت که روزهای قبل پیش بینی می کردیم امروز ۳۰ شهریور سال ۱۳۹۹ به عنوان یک روز بیاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور ما خواهد بود.

روحانی: امروز یک روز بیاد ماندنی بود

وی افزود: آمریکایی ها یکبار دیگر تلاش کردند یک ائتلاف جامعه جهانی را علیه ایران به وجود بیاورند؛ وقتی از برجام خارج شدند فکر می کردند در زمان کوتاهی می توانند اتحادیه اروپا را به سمت خود بکشانند اما خوشبختانه آمریکا در تمام مراحل با شکست مواجه شده است.

روحانی گفت: فشار حدکثری امریکا علیه ایران در بخش سیاسی و حقوقی به انزوای حدکثری امریکا تبدیل شده است و در جهان دیپلماسی همه شاهدند که امریکا در یک ماه گذشته ۳ بار با شکست در شورای امنیت مواجه شد.

رئیس جمهور گفت: آمریکایی ها همیشه فکر می کردند شورای امنیت نقطه قوت آنها است. کسی که از یک جمعی خارج شده دیگر نمی تواند بگوید از حقوق آن جمع میخواهم استفاده کنم. بنابراین روشن بود آمریکا در زمینه استفاده از مکانیسم ماشه دچار شکست می شود. شیوه بی اعتنایی شورای امنیت به آمریکا بهترین شیوه بود.

وی تصریح کرد: همواره گفته ایم در برابر ملت ایران تنها راه سخن گفتن با زبان تکریم است.اگر آمریکا بخواهد از قلدری خود استفاده کند و در مقام عمل بخواهد این تحریم ها را اجرایی کند حتما با پاسخ قاطع ما مواجه می شود و ایران زیر بار قلدری آمریکا نرفته و نمی رود.

روحانی تاکید کرد: یکبار دیگر به 1+4 اعلام می کنم ۵ کشوری که امروز در توافق هسته ای باقی مانده اند اگر به تعهدات خود کامل عمل کنند ما هم بطور کامل به تعهدات برجامی خود بر می گردیم.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ توافقی را که توازن آن بهم بخورد یکجانبه عمل نمی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو