حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت که به طور زنده از رسانه ملی پخش شد، گفت:‌  امروز ۳۰ شهریور سال ۱۳۹۹ بعنوان یک روز به یاد ماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور ما خواهد بود.

وی افزود:‌آمریکا به عنوان یک کشور زورگو در سطح جهان از دو سال و نیم پیش تلاش سرسختانه برای تحمیل مجدد تحریم های شورای امنیت علیه ایران آغاز کرد و مخصوصا روندی که در ماه های اخیر و یک در ماهه گذشته دنبال می کرد امروز به نقطه شکست حتمی خودش رسید.

 روحانی گفت: آمریکایی ها در این دو سال و نیم تلاش کردند که یکبار دیگر یک ائتلاف جامعه جهانی را علیه ایران بوجود آوردند از روزی که از توافق هسته ای و برجام خارج شدند فکر می کردند در زمان کوتاهی می توانند اتحادیه اروپا را هم به سمت خودشان بکشانند و حتی فکر می کردند که با تحریکاتی که انجام می دهند جمهوری اسلامی اقداماتی را انجام خواهد داد که آنها بتوانند بهانه لازم را برای بازگشت قطعنامه شوری امنیت پیدا کنند. خوشبختانه آمریکا در تمام مراحل در این مدت با شکست روبرو شد و پاسخ منفی جامعه جهانی حتی متحدان سنتی خودش روبرو شد و نتوانست ائتلافی را یجاد کند.

رئیس دولت گفت:‌آمریکا تلاش کرد تا از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران را جلوگیری کند و نگذارد که تحریم تسلیحاتی ایران لغو شود در این زمینه هم شکست شد. فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در بخش سیاسی و حقوقی به انزوای حداکثری آمریکا منجر شده است.

وی گفت:‌ امروز در جهان دیپلماسی همه شاهدند که آمریکا سه بار پیاپی دچار شکست در سازمان ملل شد.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛ 

*امروز در جهان دیپلماسی همه شاهد بودیم که  امریکا سه بار دچار شکست شد یعنی همان جایی که همیشه فکر می کرد هیچگاه شکست نمی‌خورد و  لااقل در شورای امنیت شکست نمی‌خورد طعم شکست را چشید؛ البته در مجمع عمومی شکست زیاد خوردند و ما شاهد بودیم ۱۳ عضو از ۱۵ عضو در برابر آمریکا ایستادند و نظر آمریکا را نپذیرفتند .

*البته کاری که از یک ماه اخیر شروع کرده بود درباره ماشه حرف نا معقولی بود که قابل پذیرش نبود کسی که از یک جمع خارج شده بود و می خواهد از آن حق عضویت استفاده کند مانند یک فردی که از تابعیت یک کشور خارج شده است و حالا می‌خواهد بازگردد و از حقوق تابعیت برخوردار شود. مشخص بود آمریکا دچار شکست می شود . 

*شیوه ای که شورای امنیت در پیش گرفت یک شیوه خوبی بود و بی اعتنایی به درخواست آریکا بهترین شیوه بود. ما همواره گفتیم در برابر ملت ایران یک راه بیشتر وجود ندارد و آن با زبان تکریم با ملت ایران صحبت کردن است و هرکسی بخواهد قلدری کند جوابی جز شکست نخواهد دید.

*اگر آمریکا بخواهد با قلدری رفتار کند و بگوید توانستم تحریم ها را برگردانم حتما با پاسخ قاطع ما رو به رو می شود

این خبر درحال تکمیل است...