بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت چیست؟

بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت چیست؟


منبع: زیبامون

228

1399/6/30

20:14


اگر تمایل دارید پوست صورتتون رو سفت و محکم کنید، بهتون پیشنهاد میکنیم از روغن‌های گیاهی و طبیعی که در این بخش از زیبامون معرفی کردیم، استفاده کنید!

بهترین روغن گیاهی برای سفت شدن پوست صورت چیست؟

روغن‌های گیاهی و طبیعی، یک درمان طبیعی و عالی برای جوانسازی پوست آسیب دیده و سفت و محکم کردن پوست هستند. این روغنها میتونن یک جایگزین خوب و موثر برای محصولات شیمیایی باشند و اثربخشی بهتر و موثرتری بر روی سلامت و زیبایی پوست داشته باشند و در عین حال به دلیل گیاهی و طبیعی بودن، هیچگونه آسیب و خطری رو هم برای پوست به همراه نخواهند داشت.

با افزایش سن، روند پیری پوست کاملا طبیعی هست و نمیشه مانع از بروز پیری شد اما میشه با استفاده از روشهای درمانی و خانگی، پیری پوست، ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست رو به تاخیر انداخت و جوانی و شادابی پوست رو برای مدت زمان بیشتری حفظ کرد.

علاوه بر پیری، عوامل دیگه‌ای هم مثل استرس، کاهش یا افزایش وزن، کمبود خواب، مشکلات روحی، رژیم غذایی نامتعادل و مواردی از این دست هم باعث ایجاد تاثیر منفی بر روی پوست شده و ممکن هست با شل شدن پوست صورت و بدن همراه باشند.

ما در این بخش از زیبامون دات کام، چندتا از بهترین روغنهای گیاهی برای سفت و محکم شدن پوست صورت رو بهتون معرفی میکنیم تا با استفاده مداوم از این روغنهای گیاهی، از تاثیراتی که بر روی سفت و محکم شدن پوست صورت دارند، بهره مند بشید.

 

سفت شدن پوست صورت با روغن گل یاس

روغن یاس، یکی از شناخته شده‌ترین روغنهای گیاهی و طبیعی برای احیا کردن پوست هست. اعتقاد بر این هست که استفاده منظم از روغن گل یاس، تاثیر خیلی خوبی در از بین رفتن لکه های پوست داره و با پیشگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروکهای پوستی، باعث میشه تا پوست صورت سفت و محکم بشه.

این روغن تاثیر خوبی در افزایش گردش خون در پوست داره و از این طریق باعث میشه تا خشکی پوست برطرف شده و سلولهای ضعیف پوستی احیا شوند. بعد از استفاده از روغن گل یاس بر روی صورت، پوست شما به خوبی آبرسانی میشه و خاصیت ارتجاعی پوست تقویت خواهد شد و جای زخم و لکه های پوستی محو میشن و پوستی فوق العاده شاداب و محکم خواهید داشت.

برای اینکه اثربخشی روغن یاس بیشتر بشه، بهتره ترکیبی از روغن بادام و روغن گل یاس درست کنید و این روغن رو بر روی پوست صورت ماساژ بدید. مطمئن باشید وقتی این روغن روی پوست مالیده میشه، پوست شما بیشتر از آنچه فکر میکنید سفت و محکم خواهد شد.

 

 روغن گل یاس

 

حتما بخوانید: دلایل افتادگی پلک + درمان خانگی

 

درمان افتادگی پوست صورت با روغن لیمو

لیمو، به تنهایی نماد جوانی و لطافت پوست هست و بدیهی هست که روغن ضروری لیمو که حاوی ویتامین C هست نیز برای پوست بسیار کارآمد باشه. شما میتونید از این روغن طبیعی برای سفت شدن پوست استفاده کنید و ایجاد چین و چروک بر روی پوست رو به تاخیر بندازید. 

اگرچه پیری پوست یک روند طبیعی هست و نمیشه جلوی این موضوع رو گرفت اما میشه با استفاده از ترکیبات طبیعی و گیاهی، شلی پوست، جای زخم، چین و چروک پوستی و غیره رو از بین برد و جوانی و شادابی پوست رو برای مدت زمان بیشتری حفظ کرد و روغن لیمو، یکی از بهترین و موثرترین روغنهای گیاهی برای این منظور هست.

روغن لیمو، پایه ثابت در تولید محصولات مراقبت از پوست هست و کارشناسان ثابت کردند که روغن لیمو باعث از بین بردن سلولهای مرده پوست میشه و تاثیر خیلی خوبی در سفت شدن سلولهای متخلخل پوستی داره.

نکته ای که در رابطه با روغن لیمو وجود داره این هست که بعد از استفاده از این روغن نباید در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید و بهتره که این روغن رو شبها قبل از خواب مورد استفاده قرار بدید تا اثربخشی بیشتر و بهتری بر روی سفت شدن پوست صورت داشته باشه.

 

 روغن لیمو

 

روغن چوب صندل، بهترین روغن برای شادابی پوست

مطالعات نشون داده که چوب صندل دارای خواص ضد التهابی هست و با مرطوب سازی پوست، با احیا کردن پوست خشک کمک میکنه و میتونیم روغن چوب صندل رو به عنوان بهترین روغن برای شادابی پوست معرفی کنیم؛ چرا که این روغن گیاهی، تاثیر جادویی بر روی سلامت پوست داره، خطوط ریز، چین و چروک و جای جوش و زخم روی پوست رو به تدریج محو میکنه و از همه مهمتر پوست باعث آبرسانی خیلی خوبی برای پوست میشه و به همین دلیل تاثیر خیلی زیادی در شادابی و سفت شدن پوست صورت داره.

 

روغن چوب صندل

 

روغن اسطوخودوس، بهترین روغن طبیعی برای چروک پوست

وقتی صحبت از بهترین و روغن طبیعی برای سفت و محکم شدن پوست میشه، نمیتونیم روغن لاوندر یا اسطوخدوس رو از قلم بندازیم! گیاه اسطوخودوس یکی از محبوبترین گیاهان برای تولید محصولات حمام و رایحه درمانی هست و به دلیل رایحه متمایزی که داره، میتونه احساس آرامش خیلی خوبی رو براتون ایجاد کنه.

مطالعات مختلف ثابت کرده که اسطوخودس فواید فوق العاده ای برای سلامتی داره و به دلیل دارا بود اثر ضد اکسیداسیون، میتونه سرعت رشد چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست رو به حداقل برسونه و علائم پیری پوست رو کاهش بده و به عنوان یکی از بهترین روغنهای طبیعی برای چروک پوست شناخته شده هست.

 

روغن اسطوخودوس

 

روغن رزماری، بهترین روغن گیاهی برای لیفت صورت

رزماری یکی از گیاهن خوشبو و خوش طعمی هست که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی بوده و برای احیای پوست مرده و بی رنگ و رو بسیار مناسبه. روغن رزماری، به طور موثری، از ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت جلوگیری میکنه و به دلیل دارا بود اثر ضد اکسیداسیون، اجازه نمیده تا خاصیت ارتجاعی پوست از بین بره و جز بهترین روغنهای گیاهی برای لیفت صورت و سفت و محکم شدن پوست هست.

اگر به طور منظم و روزانه از مقدار کمی روغن رزماری بر روی پوست خود استفاده کنید، سریعترین نتایج رو در زمینه سفت و محکم شدن پوست مشاهده خواهید کرد.

 

روغن رزماری

 

روغن کندر، بهترین روغن برای پوست خشک

روغن کُندر نه تنها باعث کاهش علائم زخم و لکه های پوستی میشه بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک پوستی داره. مطالعات مختلف ثابت کرده اند که روغن کندر، دارای خواص جادویی برای تقویت پوست هست و اگر به طور منظم مورد استفاده قرار بگیره، تاثیر خیلی خوبی در افزایش رشد سلولهای جدید پوستی داره.

علاوه بر این روغن کندر برای پوست خشک هم معجزه میکنه و نرمی و لطافت خیلی خوبی رو برای پوست به همراه داره و همچنین تاثیر بسزایی در سفت و محکم شدن پوست شل خواهد داشت.

 

روغن کندر

 

حتما بخوانید: توصیه‌ های خانگی برای جلوگیری از افتادگی پوست

 

روغن گل شمعدانی، روغن کلاژن ساز پوست

آیا میدونید چه عواملی باعث ایجاد چین و چروکهای پوستی، ترک پوستی و خطوط ریز روی پوست میشن؟ این اتفاقات زمانی ایجاد میشن که دو عنصر اساسی پوست یعنی کلاژن و رطوبت پوست، به شدت آسیب ببینند. 

روغن گل شمعدانی به عنوان یک روغن کلاژن ساز پوست، تاثیر خیلی خوبی در تقویت خاصیت ارتجاعی پوست داره و جلا و درخشش از دست رفته پوست رو برمیگردونه. این روغن گیاهی و طبیعی، با تامین مواد مغذی و فوق العاده برای پوست، باعث افزایش درخشش پوست صورت میشه.

 

روغن گل شمعدانی

 

پوستی سفت و صاف با روغن مرمرکی (Myrrh Essential Oil)

روغن مرمرکی تاثیر خیلی خوبی در بهبود خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست داره، اکسیژن مورد نیاز بافتهای پوست رو تامین میکنه و از این طریق باعث میشه تا پوستی سفت و صاف و درخشان داشته باشید.

علاوه بر این، روغن مرمرکی باعث مرطوب شدن پوست میشه، پوست ترک خورده و دارای چین و چروک رو درمان میکنه و باعث افزایش شادابی و طراوت پوست میشه.

 

روغن مرمرکی

 

چگونه از روغنهای طبیعی و گیاهی برای سفت شدن پوست استفاده کنیم؟

روغنهای گیاهی و طبیعی که در بالا معرفی کردیم، همگی تاثیر خیلی خوبی در سفت شدن پوست شل داشته و کمک می‌کنند تا پوست خشک و ترک خورده بهبود پیدا کنه و رطوبت و درخشش طبیعی پوست به بهترین سطح ممکن برسه.

نکته‌ای که در رابطه با استفاده از روغنهای گیاهی و طبیعی وجود داره این هست که بهترهاین روغنها رو با یک روغن حامل رقیق کنید و بعد مورد استفاده قرار بدید. 

از محبوبترین روغنهای حامل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

مقدار مساوی از روغن گیاهی و ضروری مورد نظر خودتون رو با روغن حامل رقیق کنید و در ظرف شیشه‌ای بریزید. بهتره قبل از استفاده از روغن بر روی پوست صورت، ابتدا تست حساسیت انجام بدید. به این صورت که ابتدا مقداری روغن طبیعی رقیق شده رو بر روی قسمت کوچکی از پوست بازو بمالید و اگر بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت، هیچگونه حساسیتی بر روی پوست مشاهده نشد، میتونید این روغن رو بر روی صورت بمالید و از تاثیراتی که در حفظ سلامت و شادابی پوست دارند، بهره مند بشید.

توصیه میشه شبها قبل از خواب، چند قطره از روغن گیاهی رو بر روی پوست صورت ماساژ بدید و اجازه بدید این روغن تا صبح روی پوست بمونه و صبح روز بعد شست و شو بدید. با استفاده مظنم از این روغنها میتونید از حداکثر خواص این روغنهای گیاهی بهره مند بشید.

 

پوست سفت و محکم

 

عوارض جانبی استفاده از روغنهای گیاهی و ضروری بر روی پوست صورت

گاهی اوقات ممکنه در هنگام تست روغن بر روی پوست، هیچگونه حساسیتی روی پوست دیده نشه اما بعد از گذشت چند ساعت یا حتی چند روز، واکنشهای آلرژیک برای پوست به وجود بیاد. شما باید خیلی سریع این واکنشهای رو ردیابی کنید و اگر احساس کردید به خاطر استفاده از روغن این حساسیت ایجاد شده، استفاده از روغن رو متوقف کنید.

از جمله علائم و عوارض شایع استفاده از روغنهای طبیعی و گیاهی برای سفت شدن پوست، شامل بثورات پوستی و خارش هست اما علائم دیگه‌ای هم وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیریند. این علائم عبارتند از:

 

  • قرمز شدن پوست
  • تورم پوست
  • کهیر
  • برآمدگی روی پوست
  • آبریزش بینی

اگرچه ایجاد این عوارض جانبی بعد از استفاده از روغنهای طبیعی و گیاهی بسیار نادر هست اما در صورت مشاهده چنین علائمی حتما پوست خودتون رو کاملا بشویید و تمیز کنید و اگر این واکنشها بسیار شدید بودند، به پزشک مراجعه نمایید.

 

حتما بخاونید: سفت کردن پوست شل پس از کاهش وزن

 

سخن آخر

اگرچه راه های خیلی زیادی برای برطرف کردن مشکلات پوستی وجود داره اما؛ استفاده از روغنهای ضروری و گیاهی به همراه روغن حامل، یکی از روشهای موثر و ثابت شده هست که علاوه بر برطرف کردن مشکلات پوستی، تاثیر خیلی خوبی هم در بهبود سلامت پوست دارند و شادابی و طراوت پوست صورت رو به بهترین حالت ممکن میرسونند. 

در واقع روغن طبیعی همراه با ترمیم چین و چروک های پوستی، التهاب رو کاهش میدن، پوست رو تقویت می‌کنند، باعث افزایش کلاژن سازی میشن و تاثیر خیلی خوبی هم در سفت و محکم شدن پوست رو دارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو