یک تیر و دو نشان دونالد ترامپ چیست؟

منبع: برترین ها

64

1399/6/31

06:52


در کشوری که بیشترین تعداد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده و پلیس‌های نژادپرست سفید بدون محاکمه تیر خلاصی را به پیکر سیاهپوستان شلیک می کنند، مرگ پدیده ای بسیار مهم تلقی نمی‌شود.

روزنامه خراسان: در کشوری که بیشترین تعداد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده و پلیس‌های نژادپرست سفید بدون محاکمه تیر خلاصی را به پیکر سیاهپوستان شلیک می کنند، مرگ پدیده ای بسیار مهم تلقی نمی‌شود.

حالا در همین کشور، مرگ خانم «روث گینزبرگ» یکی از 9 قاضی دیوان عالی آمریکا که در ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطاان لوزالمعده در گذشته، جنجال سیاسی بزرگی به‌پا کرده است.

اکنون ترامپ، در آزمونی بزرگ قرار گرفته است. او نمی‌خواهد «اخلاق مداری» یا «اشتباه سیاسی» را که اوباما مرتکب آن شد ، تکرار کند. اوبامای جوان در سال ۲۰۱۶ با اصرار سناتورهای جمهوری‌خواه رای‌گیری و تایید نامزد پیشنهادی خود برای یک کرسی خالی دیوان عالی آمریکا را به دلیل آن که در سال انتخابات قرار داشتند برای چندین ماه به تاخیر انداخت که در نهایت ترامپ با پیروزی در انتخابات، نامزد دیگری را به سنا معرفی کرد.

تصمیمی که باعث شد ترکیب قضات دیوان عالی آمریکا به نفع محافظه‌کاران شود. حالا، 44 روز تا زمان انتخابات ریاست جمهوری باقی است و ترامپ تمام تلاش‌اش ‌را به کار بسته تا فردی مناسب را برای کرسی خالی دیوان عالی این کشور به سنا معرفی کند.

با توجه به زمان اندک تا انتخابات معلوم نیست که انتخاب قاضی تازه‌ای برای پست آزاد شده، امکان‌ داشته باشد. با این حال ترکیب جمعیتی سنا به نفع حزب حاکم است. اکنون 53 کرسی از 100 کرسی مجلس سنای آمریکا، در اختیار حزب جمهوری خواه قرار دارد. ترکیبی که در آن تایید صلاحیت قاضی جدید دشوار نیست.

در صورت موفقیت ترامپ، ترکیب 9 نفره دیوان عالی آمریکا، ۶ به ۳ به نفع محافظه‌کاران و جمهوری‌خواهان تغییر می‌کند. ترامپ، «ایمی کانی برت» و «باربرا لگوا» را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی در نظر دارد. ترامپ در سال ۲۰۱۷ «برت» را که در ایالت ایندیانا در مدرسه حقوق نوتردام تدریس می‌کرد به عضویت دادگاه تجدیدنظر فدرال در آورد. این زن ۴۸ ساله کاتولیکی به شدت محافظه‌کار است و هفت فرزند دارد.

«لگوا» نیز قاضی دادگاه عالی ایالت فلوریدا بود. ترامپ در سال ۲۰۱۹ او را به عنوان قاضی دادگاه استیناف ایالت آتلانتا نامزد کرد. لگوا، ۵۲ ساله و با ریشه کوبایی، اولین قاضی با تبار لاتینی در دیوان عالی فلوریدا بود. دو زن که به نظر می رسد، رئیس جمهورآمریکا به صورت نمادین می خواهد برای نمایش انتخاباتی مقابل رقیبش جوبایدن از آن بهره ببرد. بایدن پیشتر کاملا هریس که آفریقایی-آمریکایی است را برای معاونت خود برگزیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو