روش درست کردن ژله دو رنگ قلبی بسیار زیبا و رمانتیک

روش درست کردن ژله دو رنگ قلبی بسیار زیبا و رمانتیک


منبع: آرگا

266

1399/6/31

08:14


ژله از انواع دسر های خوش طعم و خوشمزه ای است که می توانید آن را با روش های مختلفی در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله دو رنگ قلبی را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

روش درست کردن ژله دو رنگ قلبی بسیار زیبا و رمانتیک

ژله را می توانید با انواع طعم و رنگ های مختلف پودر ژله در منزل تهیه کنید. ژله دو رنگ قلبی از انواع دسر های خوش طعم و زیبایی است که در طرز تهیه ژله دو رنگ قلبی می توانید از ترکیب ژله آلوئه ورا با ژله رنگ قرمز و خامه صبحانه و شیر ولرم استفاده کنید.

ژله رنگین کمان و ژله چند رنگ و ژله دو رنگ از انواع ژله ها با ظاهر زیبا و متفاوت هستند و کدبانوهایی که به تهیه ژله در منزل علاقه مند هستند بهتر است این نوع ژله ها را برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس و مهمانی های مختلف تهیه کنند.

طرز تهیه ژله قلبی دو رنگ

مواد لازم

  • ژله رنگ قرمز : ۱ بسته
  • ژله آلوئه ورا : ۲ بسته
  • شیر ولرم : ۱ لیوان
  • خامه صبحانه : ۴۰۰ گرم

طرز تهیه ژله دو رنگ قلبی در منزل

برای تهیه ژله دو رنگ؛ ژله قرمز را با کمک یک لیوان آبجوش حل کنید و سپس به پودر ژله حل شده یک لیوان آب سرد اضافه کنید و ژله را در ظرفی مسطح بریزید توجه داشته باشید که قطر ژله نباید بیشتر از ۱ سانت شود.

حل کردن پودر ژله قرمز در آب جوش

سپس ژله را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله به خوبی بسته شود بعد از بسته شدن ژله قرمز ظرف ژله را از یخچال خارج کنید و با قالب قلبی شکل ژله را قالب بزنید.

قالب زدن ژله قرمز

روش قالب زدن ژله قلبی

ژله های قرمز قالب زده شده را در ته قالب اصلی ژله بچینید سپس قالب ژله را در یخچال قرار دهید تا ژله های قلبی شکل به خوبی به قالب ژله بچسبند.

چیدن ژله های قالب زده شده در قالب ژله


در مرحله بعدی ژله آلوئه ورا در دو لیوان آب جوش حل کنید و ظرف را روی بخار آب قرار دهید تا به خوبی ژله آلوئه ورا در آب حل شود سپس اجازه دهید تا ژله آلوئه ورا حل شده مقداری خنک شود و شیر ولرم را به ژله آلوئه ورا اضافه کنید و مخلوط شیر و ژله آلوئه ورا به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند سپس خامه صبحانه را به مخلوط شیر و ژله آلوئه ورا اضافه کنید و مخلوط ژله را به خوبی هم بزنید.

مخلوط کردن ژله آلوئه ورا با شیر و خامه

سپس مخلوط ژله آلوئه ورا را به آرامی در قالب ژله بریزید توجه داشته باشید که نباید ژله های قلبی شکل جابجا شوند سپس ظرف ژله را در یخچال قرار دهید تا ژله قلبی شکل به خوبی ببندد.

ریختن مخلوط شیر و ژله آلوئه ورا در قالب ژله

 بعد ازبسته شدن ژله آن را از یخچال بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود برگردانید.

طرز تهیه ژله دو رنگ خوشرنگ و خوشمزه در خانه

دستور تهیه ژله قلبی دو رنگ

 

دستور تهیه ژله دو رنگ مجلسی

ژله ها دارای تنوع زیادی بوده و بسیار پر طرفدار و محبوب بچه ها  و بزرگتر ها هستند، ضمن اینکه می توان آنها را در انواع دو رنگ، سه رنگ و یا ژله چند رنگ با تزیینات جذاب تهیه کرد و به عنوان دسر در مجالس و مهمانی های مختلف مورد استفاده قرار داد و سفره آرایی شکیلی به وجود آورد، در ادامه با دستور دیگری از تهیه ژله دو رنگ همراه ما شوید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با انواع تزیین ژله می توانید در اینجا کلیک کنید.

دستور تهیه ژله دو رنگ

مواد لازم

  • پودر ژله طالبی/ نصف بسته
  • پودر ژله بلوبری/ نصف بسته
  • شیر/ یک لیوان
  • آب جوش/ ۲ لیوان
  • میوه و ترافل رنگی/ برای تزیین

روش تهیه ژله دو رنگ با شیر

برای تهیه این نوع ژله پر طرفدار و خوشمزه، در ابتدا پودر ژله طالبی را به همراه یک لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و مخلوط کنید، برای این منظور می توانید از روش بن ماری کمک بگیرید به این صورت که ظرف حاوی آب و پودر ژله را روی بخار کتری گذاشته تا ذوب شده و در هم حل شوند، بعد آن را داخل یخچال قرار دهید تا مقداری خنک شود، ۱۵ دقیقه زمان کافی می باشد، سپس باید در این مرحله ژله را با همزن دستی تند تند هم بزنید تا حالتی بریده بریده پیدا نکند.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله دو رنگ و بعد از آماده کردن ژله، آن را داخل ظروف شات یک نفره بریزید و به مدت ۲۰دقیقه درون یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد، مرحله دوم تهیه ژله را نیز به همین شکل انجام دهید، سپس آن را با میوه و ترافل رنگی تزیین کرده و آماده سرو نمایید. این نوع دسر دو رنگ خوشمزه با وجود آب جوش زیاد که برای تهیه آن استفاده کردیم اما به دلیل وجود شیر در ترکیب خود دارای بافت سفت و شیرینی است و ضمن اینکه زود خودش را می گیرد.

روش تهیه ژله دو رنگ

ژله قلبی دو رنگ از انواع ژله های مناسب برای روز ولنتاین است در این مطلب با دو روش از طرز تهیه ژله دو رنگ در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله های خوشرنگ و زیبا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو