با نحوه درست کردن کالباس ساده در خانه آشنا شوید

با نحوه درست کردن کالباس ساده در خانه آشنا شوید


منبع: آرگا

168

1399/6/31

08:19


مرغ متوسط                              ۱ عدد سیر درشت                              ۳ تا ۴ عدد باقلا یا پسته خام                       ۱ قاشق غذاخوری هویج پخته و خرد شده                یک ونیم قاشق غذاخوری ادویه جات نمک و فلفل               به مقدار لازم

با نحوه درست کردن کالباس ساده در خانه آشنا شوید

این آموزش آشپزی مجله آرگا را به طرز تهیه کالباس ساده اختصاص می دهیم. کالباس از غذاهای فست فودی به حساب می آید و بخاطر طعم و مزه خاص آن دارای طرفدار زیادی می باشد. علاقه مندان به کالباس، حتی می توانند آن را در منزل با روش های ساده و آسان برای اهل خانه و فرزندانشان تهیه نمایند و با سرو آن در کنار خانواده نهایت لذت را ببرند.

طرز تهیه کالباس گیاهی

طرز تهیه کالباس ساده در منزل با روشی آسان:

کالباس جز فست فودهای محبوب و خوشمزه هر ایرانی می باشد، با توجه به مصرف بیش از اندازه آن و مضراتی که دارد اما اکثر مردم بخاطر خوش طعمی و خوشمزگی باز هم به سمت و سوی انواع فست فودهای بیرونی می روند که آن را می توان از رستوران ها، کافی شاپ ها و فست و فودی ها تهیه کنند.

طرز ساده درست کردن کالباس گیاهی

بهتر است بخاطر رعایت نکات بهداشتی، انواع سوسیس و کالباس را با روشی آسان و متفاوت در منزلتان تهیه نمایید و خیالتان بابت سرو این غذا راحت و آسوده باشد.

حتی شما می توانید برای طرز تهیه کالباس از روش های مختلف و گوناگونی استفاده نمایید از جمله سویا، گوشت مرغ و گوشت گوسفند و … می باشد که تهیه هرکدام  از آنها خوشمزگی و خوش طعمی خود را دارد.

 

مواد اولیه

  • مرغ متوسط                              ۱ عدد
  • سیر درشت                              ۳ تا ۴ عدد
  • باقلا یا پسته خام                       ۱ قاشق غذاخوری
  • هویج پخته و خرد شده                یک ونیم قاشق غذاخوری
  • ادویه جات نمک و فلفل               به مقدار لازم

دستور پخت کالباس ساده:

ابتدا مرغ خود را تمیز نمایید طوری که چربی و استخوان آن جدا شده و فقط گوشت آن باقی مانده باشد گوشت مرغ را به تکه های کوچک تبدیل کنید و آن ها را با چرخ گوشت ۲ بار چرخ کنید.

آنگاه نان ساندویجی یا همان نان باگت را در آب خیس قرار دهید، سپس مقداری ادویه جات دلخواه شامل نمک، فلفل سیاه و قرمز،سیر رنده شده را با گوشت مرغی که چرخ کرده بودید مخلوط کنید آن را به گونه ای ورز دهید که موادتان یک دست بشود.

درست کردن کالباس گیاهی

همچنین برای برش کالباس اگر دوست دارید که رنگ و نمایی خاص داشته باشد می توانید از هویج و باقالی یا پسته خام در لا به لای موادتان قرار دهید.

البته باید ذکر شود که هویج و باقالی و پسته خام تاثیر چندانی در مزه کالباس شما نخواهد داشت وجود این مواد صرفا برای نما و زیبایی می باشد.

روش ساده پخت کالباس گیاهی

سپس سلفون خود را در یک سطح صاف باز کنید و مخلوط کالباس مرغ را همراه با ادویه جات روی سلفون ریخته و آن را پهن کنید بعد هویج پخته شده را با باقالی یا پسته خام در لا به لای کالباس مرغ قرار دهید بعد دوباره روی آن را با کالباس مرغ پر کنید.

تهیه درست کردن کالباس گیاهی

آنگاه سلفون باز شده را با کمک دست روی کالباس مرغ برگردانید و کالباس را به همراه سلفون رول دهید توجه داشته باشید هنگام رول کردن هوایی داخل سلفون باقی نماند طوری با دست فشار و پهن کنید که هوا خارج شود آن را به گونه ای پهن و مرتب کنید که جای گره زدن هم باقی بماند.

حداقل رولی که به کالباس می دهید ۳ الی ۴ دور باید باشد دو طرف کالباس را می توانید با سیم های گل سازی یا بسته بندی و یا گره زدن محکم ببندید آنقدر محکم و فشرده کنید که وقتی دست می زنید سفت باشد.

روش سریع پخت کالباس گیاهی

قابلمه ای را انتخاب کنید که کالباس در آن به خوبی جای گیرد و به اندازه ۲ سانت داخل قابلمه آب بریزید و روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا بجوشد سپس کالباس خود را داخل قابلمه گذاشته و مدت یک ساعت و نیم بگذارید تا کالباس پخته شود.

بعد از پخته شدن آن را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد و خنک شود زیرا هنگامی که کالباس شما گرم و سرد نشده باشد احتمال ریش ریش شدن آن هنگام برش وجود دارد.

دستور درست کردن کالباس گیاهی

ضمن سپاس فراوان از توجه و نگاه پر مهرتان امیدواریم در مطلب آرگا را که به طرز تهیه کالباس ساده اختصاص داده بودیم مورد توجه شما واقع شده باشد و بتوانید خوشمزه ترین کالباس مرغ را برای اهل خانه درست کنید و با خوردن آن در کنار خانواده نهایت لذت و خوشی را داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو