با پخت بورک گوشت یک تجربه هیجان انگیز بدست آورید!

با پخت بورک گوشت یک تجربه هیجان انگیز بدست آورید!


منبع: آرگا

179

1399/6/31

10:05


بورک از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در کشور ترکیه است که در طرز تهیه بورک از خمیر یوفکا و یا خمیر فیلو استفاده می شود و شما می توانید این غذای خوشمزه را با انواع سبزیجات و گوشت و … در منزل بپزید.

با پخت بورک گوشت یک تجربه هیجان انگیز بدست آورید!

بورک را می توانید بسته به موادی که لای خمیر قرار می دهید در وعده صبحانه و نهار و میان وعده و شام میل کنید. بورک گوشت از انواع بورک هایی که به عنوان میان وعده و یا شامی سبک مورد استفاده قرار می گیرد و در طرز تهیه بورک گوشت از خمیر یوفکا و یا خمیر فیلو و گوشت چرخ کرده و پیاز و قارچ و تخم مرغ و ماست و شیر و سیاه دانه و یا کنجد و ادویه استفاده می شود.

بورک اسفناج و بورک گوشت و مانتی از انواع غذاهای ترکیه ای محبوب و پرطرفدار هستند و اگر شما به پخت غذاهای فرنگی و ترکیه ای در منزل علاقه مند هستید بهتر است از پخت این نوع غذا ها در منزل غافل نشوید.

دستور پخت بورک گوشت

مواد لازم

  •  خمیر فیلو یا خمیر یوفکا : یک بسته
  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم
  • قارچ خرد شده : یک پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • پیاز بزرگ : یک عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
  • ماست : یک فنجان
  • شیر : یک فنجان
  • سیاه دانه و یا کنجد برای تزیین : به میزان لازم

طرز تهیه بورک گوشت ترکیه ای

برای پخت بورک گوشت ابتدا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کنید سپس تابه ای مناسب را روی حرارت گاز قرار دهید و پیاز را درون تابه بریزید و تفت دهید.

تفت دادن پیاز

مقداری زردچوبه و فلفل به پیاز اضافه کنید سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا مخلوط گوشت و پیاز پخته شوند.

تفت دادن گوشت چرخ کرده و یپاز

سپس قارچ های خرد شده را به همراه نمک به مخلوط گوشت اضافه کنید و قارچ ها را کمی تفت دهید و شعله گاز را خاموش کنید و تابه را از روی شعله گاز بردارید.

تفت دادن گوشت چرخ کرده و پیاز


در مرحله بعدی طرز تهیه بورک یک تخم مرغ را در ظرف مناسبی بشکنید و ماست و شیر و ۵ قاشق غذاخوری روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و همه مواد را با کمک قاشق هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند سپس خمیر یوفکا و یا خمیر فیلو را به صورت یکی یکی از پاکت خارج کنید و خمیر را روی میز کار قرار دهید و با کمک قلم موی آشپزی و یا یک قاشق مقداری از مایه تخم مرغ را روی خمیر بریزید و همه سطح خمیر را با کمک مایه تخم مرغ بپوشانید.

مالیدن مخلوط تخم مرغ روی خمیر بورک

یک قاشق غذاخوری از مایه گوشت و قارچ را نزدیک لبه خمیر بریزید.

روش پخت بورک ترکیه ای

سپس شروع به پیچیدن خمیر به شکل سیگاری کنید.

ریختن مایه گوشتی روی خمیر بورک

طرز تهیه بورک قارچ و گوشت

همه خمیر ها را به صورتی که ذکر شد آماده کنید توجه داشته باشید که هر بار یکی از خمیر ها را آماده کنید سپس خمیر بعدی را از پاکت خارج کنید زیرا خمیر ها در مجاورت هوا خیلی زود خشک می شوند.
در مرحله آخر بعد از اینکه همه خمیر ها را پیچیدید آن ها را درون سینی فر بچینید و یک زرده تخم مرغ را در ظرف مناسبی بشکنید و زرده را با چنگال هم بزنید سپس زرده تخم مرغ را به کمک قلمو آشپزی روی بورک ها بمالید و مقداری سیاه دانه و یا کنجد روی بورک های آماده شده بپاشید.

مالیدن زرده تخم مرغ روی خمیر های بورک

سینی فر را به مدت نیم ساعت در طبقه وسط فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را از درون فر خارج کنید و بورک ها را در ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

 

فوت و فن های پخت بورک گوشت و قارچ

۱. در طرز تهیه بورک گوشت می توانید قارچ را حذف کنید و بورک را فقط با مایه گوشتی و جعفری خرد شده بپزید.
۲. می توانید از رب گوجه فرنگی در صورت تمایل برای تهیه مایه گوشتی استفاده کنید.
۳. در صورت عدم دسترسی به فر می توانید بورک ها را در تابه ای مناسب به همراه مقدار زیادی روغن سرخ کنید که در این صورت این غذا پرکالری و چرب می شود.

طرز تهیه بورک


۴. در صورت تمایل می توانید خمیر یوفکا را خودتان در منزل برای طرز تهیه بورک گوشت آماده کنید.

بورک قارچ و گوشت خوشمزه و لذیذ

دستور تهیه بورک مرغ

در این روش تهیه بورک با استفاده از قطعات خرد شده مرغ، پیاز، نمک، زردچوبه و روغن را آموزش می دهیم که آموزش این غذای فرنگی برخلاف ظاهر آن بسیار ساده بوده و سریع آماده می شود، همچنین می توانید آن را در روغن سرخ کرده و یا اینکه در فر بپزید.

روش تهیه بورک گوشت

مواد لازم

  • خمیر یوفکا مستطیلی/ به تعداد لازم
  • سینه مرغ خرد شده/ ۴۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای خرد شده/ یک عدد
  • گوجه فرنگی خرد شده/ ۲ عدد
  • جعفری خرد شده/ ۴ قاشق سوپ خوری
  • پیاز/ یک عدد
  • روغن/ به مقدار کافی
  • تخم مرغ/ یک عدد
  • شیر/ یک سوم پیمانه
  • نمک و زردچوبه/ به میزان کافی

روش تهیه بورک مرغ با یوفکا

در ابتدا سینه مرغ پاک کرده و شسته شده را به قطعات کوچکی تقسیم کرده و به همراه پیاز، نمک و زردچوبه را در مقداری روغن تفت دهید تا مرغ به خوبی سرخ شده و پخته شود، بعد فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره تفت دهید، سپس جعفری را به آن بیفزایید.

در مرحله بعدی تخم مرغ و شیر را به مخلوط قبلی اضافه کنید، اجازه دهید مخلوط حاصل کمی خنک شود بعد یک ورق از خمیر یوفکا را پهن کنید و سطح آن را با استفاده از یک قلموی آشپزی که به مخلوط شیر و تخم مرغ آغشته شده است، مرطوب کنید، سپس کمی از مخلوط مواد آماده شده را داخل آن بریزید، کمی از کناره های خمیر را تا کنید تا مواد به بیرون نریزند و بعد خمیر را رول کنید به همین ترتیب می توانید چند رول دیگر به تعداد دلخواه و تا تمام شدن مخلوط مواد آماده کنید.

دستور تهیه بورک گوشت

رول های آماده شده را در روغن سرخ کنید، همچنین در صورت دلخواه می توانید داخل فر که بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و گرم شده است، بپزید، زمانی که سطح خمیر طلایی رنگ شود، بورک شما آماده شده و می توانید سرو کنید.

در این مطلب طرز تهیه بورک گوشت و قارچ را به شما همراهان عزیز با ساده ترین روش آموزش دادیم که امیدواریم از تهیه این بورک خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده سپری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو