شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای شینگن

منبع: تاپ تراول

67

1399/6/31

10:09


لیدوما تریپ

چنانچه قصد سفر به یک و یا چند کشور حوزه شینگن را داشته باشید، ممکن است بنابر هدف از سفر و قوانین سفارت آن کشور نیاز به داشتن دعوت‌نامه ویزای شنگن از یک شهروند و یا فرد دارای اقامت دائم شینگن، یک شرکت و یا کارفرما، نمایشگاه و یا رویدادی علمی یا تجاری پیدا کنید.

دعوت‌نامه یک گواهی مکتوب دارای تائیدیه، مهر و امضا از کشور مقصد حوزه شینگن است که برای ارائه هدف از سفر شما به اروپا، محل اقامت، بازه زمانی حضور و تائید بازگشت به کشور مبدا پیش از اتمام اعتبار ویزای شینگن صادر می‌شود.

اما برای اینکه بتوانیم شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای شینگن را به شما توضیح دهیم، بد نیست تا انواع دعوتنامه این ویزای معتبر را به شما معرفی کنیم:

  • دعوت‌نامه خویشاوندی – توریستی
  • دعوت‌نامه علمی – نمایشگاهی
  •  دعوت‌نامه کاری
  • دعوت نامه درمانی – بیمارستانی
  • دعوت نامه تحصیلی

شرایط ارسال دعوتنامه برای انواع ویزای شینگن

دعوتنامه توریستی ویزای شینگن

این نوع از دعوت نامه که به عنوان های خانوادگی، توریستی و یا خویشاوندی صادر می‌شود برای اهداف گردشگری و یا دیدار دوستان و اقوام ساکن در حوزه شنگن است. معمولاً این نوع از دعوت‌نامه توسط دوست و یا فامیل شما در اروپا (همسر، فرزند و یا والدین) تنظیم شده و ضمن دعوت از شما برای حضور در اروپا، قصد از سفرتان را به سفارت بیان می‌کند.

در عین حال فرد دعوت کننده باید بنابر نسبت خود با مهمان مدارک خویشاوندی (در صورت وجود)، مدارک اثبات تمکن مالی برای تضمین پوشش هزینه‌های مهمان به هنگام حضور در اروپا، مدت زمان سفر مطابق با بلیط رفت و برگشت متقاضی را به سفارت شینگن ارائه دهد.

دعوت‌نامه علمی – نمایشگاهی

به طور معمول برای دریافت ویزای شنگن و حضور در رویداد علمی، کنفرانس و یا نمایشگاه نیاز به داشتن این نوع از دعوت‌نامه دارید. از این رو دعوت‌نامه مذکور باید توسط فرد، شرکت و یا موسسه برگزار کننده رویداد تهیه شود.

در محتوای این دعوت‌نامه باید مشخصات کامل مهمان، تاریخ حضور و اتمام رویداد، علت دعوت، جزئیات محل اسکان مهمان (هتل) ذکر شود.

دعوت نامه کاری

در صورتی که قصد انجام فعالیت تجاری در اروپا و حوزه شنگن را داشته و یا بخواهید یک ملاقات و یا جلسه تجاری با سرمایه‌گذاران و شرکا را ترتیب دهید. نیاز به دعوتنامه کاری شینگن خواهید داشت.

این نوع از دعوت نامه باید توضیح دهنده جریان سفر و نوع ارتباط شما با تجارت مورد نظر باشد. همچنین مهمان به عنوان متقاضی دریافت ویزای شنگن نیازمند ارائه گواهی رسمی اشتغال به کار در کشور مبدا به سفارت است.

این گواهی باید توسط کارفرمای فرد تنظیم شده و جزئیات موقعیت شغلی، وظایف کاری و سایر اطلاعات قرارداد فرد را شرح دهد.

اما در صورتی که قصد دریافت ویزای کاری شینگن و کار موقت در اروپا را داشته باشید، باید یک دعوت‌نامه از کارفرمایی مستقر در حوزه شنگن دریافت کنید که بتواند اثبات کند بخاطر نبود نیروی لازم در کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا به فردی با مدرک و تخصص خاص کاری شما برای بازار کار این کشور نیازمند است. البته پروسه این نوع از دعوت نامه پیچیده، زمان‌بر و در اغلب موارد بسیار سخت است.

دعوت‌نامه درمانی

این نوع از دعوتنامه ویزای شینگن همانطور که از نامش مشخص است، برای انجام امور پزشکی و درمانی در یکی از کشورهای حوزه شینگن است. از این رو یک پزشک باید به نیابت از بیمارستان مستقر در اروپا دعوت‌نامه‌ای را برای مهمان یا همان بیمار تنظیم کند.

از این رو باید اطلاعاتی نظیر شرایط کلی بیمار، دلیل نیاز وی به دریافت خدمات درمانی در اروپا، مدت زمان درمان، هزینه‌های درمان، مسئول پرداخت هزینه‌ها و اقداماتی که قرار است بر روی وی انجام شود در متن دعوت‌نامه ارائه گردد.

دعوت نامه تحصیلی

این نوع دعوت نامه به نامه پذیرش تحصیلی یا acceptance letter معروف است و یکی از مدارک الزامی برای درخواست ویزای تحصیلی شنگن محسوب می‌شود. از این رو متقاضی طی مکاتبه خود با دپارتمان پذیرش دانشگاه مربوطه، از شرایط لازم از جمله مدارک و رزومه تحصیلی، شرط سنی، شرط معدل، گپ تحصیلی، مدرک زبان، شهریه دانشگاه و موارد دیگر مطلع شده و با فراهم نمودن مدارک تحصیلی و ارسال آن به دانشگاه مورد نظر این دعوت‌نامه را برای ادامه تحصیل در دانشگاه اروپایی دریافت می‌کند.

این نامه شامل جزئیاتی از جمله رشته و مقطع تحصیلی دانشجو، شروع سال تحصیلی، شهریه پرداختی دانشگاه، محل اسکان دانشجو و مواردی از این قبیل است.

نکات مهم نگارش دعوتنامه شینگن

متن دعوت‌نامه باید به زبان رسمی و برای سفارت شینگن نوشته شود و شامل نکات زیر باشد:

·        نام متقاضی به همراه شماره پاسپورت

·        برنامه سفر متقاضی

·        نوع رابطه (کاری، فامیلی و یا غیره)

·        هدف و تاریخ سفر (زمان رفت و برگشت)

·        نام و اطلاعات تماس سفارت

·        نام و شماره تماس و وضعیت اقامت دعوت کننده (شهروند یا اقامت دائم)

·        تاریخ تنظیم دعوت نامه

·        امضای دعوت کننده

·        مدارک پشتیبان توضیحات ذکر شده



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو