طرز تهیه کیک دارچینی خوش طعم و دلپذیر

طرز تهیه کیک دارچینی خوش طعم و دلپذیر


منبع: آرگا

117

1399/6/31

11:00


کیک دارچینی طعمی متفاوت و بی نظیر دارد و شما می توانید این کیک را برای وعده عصرانه خود در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر این کیک خوش طعم نهایت لذت را ببرید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک دارچینی را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه کیک دارچینی خوش طعم و دلپذیر

دنیای کیک و شیرینی دنیای جذابیت و تنوع است و اغلب کدبانوهای ایرانی تمایل دارند که کیک ها با طعم مختلف را در منزل بپزند. کیک دارچینی از انواع کیک های خوش طعم است که در دستور ساخت آن مانند کیک چای از چای دم کرده و سرد استفاده می شود. در اینجا با طرز تهیه کیک دارچینی با دو روش متفاوت آشنا می شوید.

کیک دارچینی و کیک زعفرانی از انواع کیک های خوش طعم و پرطرفدار هستند که این نوع کیک ها را می توانید برای پذیرایی از مهمان ها و یا برای مناسبت های خاص بپزید و از طعم بی نظیر آن ها در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید.

دستور پخت کیک دارچینی خوشمزه در خانه

مواد لازم برای ۹ نفر

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر : ۱.۵ پیمانه
  • شیر : ۱/۲ پیمانه
  • چای دم کرده و سرد : ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع : ۱/۲ پیمانه
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • آرد : ۲.۵ پیمانه
  • دارچین : ۱ قاشق سوپخوری
  • بیکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک دارچینی خوش طعم در منزل

برای پخت کیک دارچینی ابتدا فر را روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن تخم مرغ ها را هم بزنید.

هم زدن تخم مرغ

اضافه کردن شکر به مخلوط تخم مرغ

 شکر را در حین هم زدن تخم مرغ ها به آن ها اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید حجیم شوند و وانیل را هم به مایه کیک اضافه کنید.

مایه کیک

سپس شیر و چای و روغن را به مایه اضافه کنید و مایه کیک را هم بزنید تا همه این مواد با یکدیگر مخلوط شوند. در مرحله بعد ساخت کیک دارچینی, بیکینگ پودر و آرد و دارچین را سه بار الک کنید سپس مخلوط این مواد را به مایه کیک بیفزایید و همه مواد را با کمک همزن هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

اضافه کردن آرد به مایه کیک دارچینی

در مرحله آخر دستور پخت کیک دارچینی قالب کیک را چرب و آرد پاشی کنید سپس مایه کیک را درون قالب فر بریزید و قالب فر را در فر گرم با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود.

ریختن مایه کیک دارچینی در قالب کیک

کیک دارچینی پخته شده

بعد از مدت زمان ذکر شده قالب کیک را از درون فر بیرون آورید و کیک دارچینی را با کمک روش های تزیین کیک خانگی تزیین کنید.

کیک دارچینی خوشمزه و خوش طعم

        

دستور پخت کیک دارچینی

نکات طلایی در پخت کیک دارچینی

۱. اگر در طرز تهیه کیک دارچینی از قالب سیلیکونی استفاده می کنید نیازی نیست این قالب را چرب کنید زیرا کیک به راحتی بعد از پخت از این قالب جدا می شود.
۲. اگر به همزن برقی دسترسی ندارید می توانید مواد کیک را درون مخلوط کن بریزید.
۳. می توانید این کیک را بدون استفاده از فر نیز بپزید که برای پخت کیک بدون فر باید مایه کیک را در قابلمه ای مناسب بریزید و سپس روی قابلمه دمکنی قرار دهید و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و بعد از پخت یک طرف آن طرف دیگر را برگردانید تا کیک به خوبی پخته شود.

طرز تهیه کیک دارچینی در خانه

آموزش تهیه کیک دارچینی بدون فر

از جمله کیک های ساده و خوشمزه ای که در فصل های سرد سال می توان در منزل پخت کیک دارچینی و کیک زنجبیلی است که به دلیل طبع گرم این مواد می تواند برای جلوگیری از بیماری های همچون سرماخوردگی و آنفولانزا مفید باشد. در ادامه نحوه پخت کیک دارچینی بدون نیاز به فر را آموزش می دهیم.

مواد لازم:

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • آرد: ۲ لیوان
  • شکر: ۱ لیوان
  • روغن: ۱/۲ لیوان
  • شیر: ۳/۴ لیوان
  • دارچین: ۱ قاشق غذاخوری پر
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱/۸ قاشق چای خوری

روش تهیه کیک دارچینی

دستور پخت:

در ابتدای کار باید بیکینگ پودر و نمک را با آرد مخلوط کنید و مخلوط حاصل را سه مرتبه الک نمایید و کنار بگذارید. سپس تخم مرغ ها را داخل ظرفی بشکنید و شکر و وانیل را به تخم مرغ ها بیفزایید و کاملا به هم بزنید تا گرم رنگ و کش دار گردد( با این حالت کیک شما پف دار خواهد شد).

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک دارچینی باید شیر را به مواد اضافه نمایید و هم بزنید پس از آن روغن را بیفزایید. بعد دارچین را به اندازه یک قاشق غذاخوری پر درون مواد بریزید و مخلوط کنید.

آرد مخلوط شده با نمک و بیکینگ پودر را نیز در لی سه مرحله به مواد بیفزایید و با کمک قاشق مواد را مقداری مخلوط کنید تا مواد یکدستی حاصل شود، توجه داشته باشید که نباید مواد را خیلی هم زد.

درون قابلمه ای را به مقداری روغن آغشته نمایید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. بعد مایه آماده شده کیک را داخل قابلمه بریزید.

درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و آن را روی قابلمه قرار دهید. برای جلوگیری از سوختن یا ته گرفتن کیک باید زیر قابلمه از شعله پخش کن استفاده نمایید تا با حرارت کم کیک شروع به پختن کند.

پس از گذشت ۵۰ دقیقه می توانید درب قابلمه را بردارید. حال این کیک دارچینی شما پخته شده است و می توانید برای خارج کردن کیک از درون قابلمه، ته قابلمه را داخل ظرف حاوی آب سرد بگذارید و پس از چند دقیقه به سادگی کیک را از داخل قابلمه به ظرف مخصوص سرو منتقل کنید.

طرز تهیه کیک دارچینی بدون فر

می توانید بعد از پخت کیک دارچینی، آن را به همراه چای دارچینی و یا شیر میل کنید و از طعم بی نظیر این کیک خوشمزه نهایت لذت را ببرید. اگر شما به پخت کیک ها با طعم متنوع علاقه مند هستید بهتر است به بخش انواع کیک مجله آرگا مراجعه کنید و با دستور پخت کیک های خانگی مختلف آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو