کوسه ها در دام ضایعات پلاستیکی

116

1398/4/15

13:22


کوسه ها در دام ضایعات پلاستیکی

سلامت نیوز: محققان دانشگاه اگزتر واقع در انگلیس با بررسی اطلاعات به دست آمده از تحقیقات پیشین و شبکه اجتماعی توییتر، دریافتند تعداد کوسه‌ها و پرتوماهی‌هایی که درون ضایعات پلاستیکی به دام افتاده‌اند، بسیار بیشتر از میزانی است که توسط متخصصان تخمین زده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران از پایگاه خبری یونایتدپرس، محققان در بازبینی تحقیقات پیشین، ۵۵۷ کوسه و پرتوماهی را از ۳۴ گونه مختلف شناسایی کردند که در اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و اقیانوس هند در ضایعات پلاستیکی به دام افتاده‌اند. همچنین با بررسی گزارشاتی که در توییتر منتشر شده است، توانستند ۵۵۹ کوسه و پرتوماهی را که متعلق به ۲۶ گونه مختلف بوده و به دام افتاده بودند، شناسایی کنند.

این اولین بار است که از توییتر برای گردآوری چنین اطلاعاتی استفاده می‌شود. این اطلاعات گزارش‌هایی از به دام افتادن کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها را در محل‌هایی که محققان دانشگاهی توجهی به آن ندارند، در اختیار محققان قرار داد.

به گفته محققان، بخش عمده کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها درون تورها و سایر تجهیزات ماهیگیری رها شده در دریا، به دام افتاده‌اند.

با وجود اینکه گیر افتادن درون ضایعات پلاستیکی برای کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها یک تهدید جدی محسوب نمی‌شود، به اعتقاد محققان برای درک مجموعه خطراتی که این جانوران در معرض انقراض را تهدید می‌کند، باید این موارد نیز مورد توجه قرار گیرند.

خطر به دام افتادن درون ضایعات پلاستیکی در برابر یک تهدید بسیار بزرگ‌تر یعنی ماهیگیری صنعتی، رنگ باخته است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Endangered Species Research منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو