جروزالم پست نوشت، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس، دوشنبه شب به وقت محلی به آمریکا سفر خواهد کرد. وی قرار است طی این دیدار در خصوص فعال شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و همچنین فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به امارات با مقامات دولتی آمریکا رایزنی کند.

 رئیس ستاد کل و رئیس بخش امنیتی-سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، بنی گانتس را طی این سفر همراهی خواهند کرد.

بنی گانتس همچنین با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دیدار خواهد کرد. در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص دیدار مقامات صهیونیستی و آمریکایی در واشنگتن آمده است: «طی دیدارهای پیش‌رو قرار است تا دو طرف درباره حصول اطمینان از برتری نظامی اسرائیل، تدارکات و همکاری امنیتی میان اسرائیل و آمریکا، سیاست بین‌المللی در مواجهه با ایران، جلوگیری از تقویت مواضع تهران وگسترش نفوذ آن در خاورمیانه صحبت کنند».

گانتس روز سه‌شنبه وارد واشنگتن خواهد شد و روز چهارشنبه این کشور را به مقصد سرزمین‌های اشغالی ترک خواهد کرد.

دولت ترامپ روز شنبه ادعا کرد که همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از سر گرفته شده، اظهار نظری که اکثر کشور‌های جهان آن را رد کردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز تاکید کرد تا زمانی که آمریکا نتواند چراغ سبز شورای امنیت در خصوص بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را جلب کند، وی هیچ اقدامی در این باره انجام نخواهد داد.

اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت، اقدام آمریکا در فعال‌سازی مکانیسم ماشه را غیرقانونی می‌دانند، چراکه رئیس‌جمهور آمریکا طی اقدامی یک‌جانبه گرایانه در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای خارج شد.

روسیه و چین نیز طی نامه مشترکی خطاب به سازمان ملل تاکید کردند که ادعای روز یک‌شنبه آمریکا صحت ندارد و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران فعال نشده است.

به تازگی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به انتقاد از رفتار‌های آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های غیرانسانی علیه ایران پرداخت و این مسئله را عاملی بر انزوای کنونی این کشور قلمداد کرد.