اگر بچه مدرسه ای دارید این مطلب را حتما بخوانید

53

1399/6/31

15:51


مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : هر دانش آموز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هنگام حضور در مدرسه قمقمه آب شخصی به همراه داشته باشند.

اگر بچه مدرسه ای دارید این مطلب را حتما بخوانید

به گزارش بهداشت نیوز: محسن میرزایی با بیان اینکه استفاده از آبخوری‌ها و تجمع والدین دو چالش بازگشایی مدارس در بابل بوده است ، افزود : در بازدیدها موارد خیلی خوبی در مدارس مشاهده‌ شده ، اما در بعضی مدارس با چالش‌هایی همچون استفاده دانش آموزان از آبخوری‌ها رو به ‌رو شدیم که خلاف پروتکل های بهداشتی است و نیازمند توجه بیشتر خانواده ها برای تامین آب مورد نیاز فرزندانشان به صورت شخصی است.

وی با اظهار این که یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم کشوری برنامه نظارت و کنترل بهداشت محیط مدارس است و هر ساله بازرسان بهداشت محیط در سراسر کشور کار نظارت را انجام می‌دهند ، گفت : برنامه‌های بهداشتی بازگشایی مدارس امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا خاص‌تر بوده و نظارت ها هم بر بهداشت محیط سختگیرانه تر است.

میرزایی افزود : اولویت کاری در بحث نظارت‌ها و بهداشت در مدارس در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه مقابله با شیوع کرونا است و برای این که نظارت ها کاملا دقیق ، هماهنگ و یکسان باشد چک فهرست‌های بازرسی به تمامی مدارس بابل ارسال شده و آموزش حضور هم در ۵۵۰ مدرسه شهرستان با حضور تعداد اندکی از دانش آموزان و فعالیت معلمان هر روز ارائه می شود.

مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس شهرستان ابراز رضایت کرد و گفت : تاکنون در مدارسی که مورد بازرسی قرار گرفته ، دانش آموزان و کادر مدرسه از بدو ورود ماسک بر صورت دارند و فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها را رعایت می کنند.

وی افزود :  فاصله‌گذاری در مدارس برای هر دانش آموز حداقل یک و نیم متر است که باید رعایت شود و مدارس باید ملزومات و امکانات شستن دست‌ها در آبخوری‌ها را فراهم کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه حضور خانواده‌ها در مدارس و تجمع آنان در محیط مدرسه یکی دیگر از چالش‌هایی بازگشایی مدارس در بابل بوده است ، گفت : تأکید کارشناسان بهداشت بر این بوده که دانش آموزان در فضای مجازی آموزش خود را ادامه دهند تا از انتقال و شیوع بیشتر کرونا در سطح جامعه جلوگیری شود.

میرزایی با بیان اینکه مسئولان و مدیران مدارس بعد از اتمام هر کلاس، با موادگند زدا تمام سطوح مدرسه را ضدعفونی کنند ، بیان داشت : دانش آموزان در زمان ورود و خروج از مدرسه باید دستان خود را بشویند و استفادهِ صحیح از ماسک را فراموش نکنند.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو