گلایه کرونایی از بستنی‌فروش‎ها و نانوایی‌های قم

منبع: برترین ها

62

1399/6/31

19:56


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: بستنی فروشی ها کمترین توجه به پروتکل های بهداشتی را دارند.

ایسنا: دکتر محمد رضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی امروز در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی قم گفت: شاهد پیک سوم و شدید ویروس کرونا در قم هستیم و تعداد بستری ها روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود:قدرت سرایت ویروس بالا رفته است و حدود ۷۵ درصد نمونه های اخذ شده مثبت می شوند.

وی اظهارکرد:متاسفانه رعایت پروتکل ها کم شده و امروزه شاهد هستیم که فقط ۶۰ درصد مردم قم دستورات بهداشتی را رعایت می کنند که البته بخشی به علت کلافگی و خستگی مردم است اما باید بدانند که اگر دستورات بهداشتی رعایت نشود شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: نباید کادر درمان احساس بی‌انگیزگی کنند زمانی که یک پرستار و یا پزشک در خیابان مشاهده کند مردم دستورات بهداشتی را رعایت نکرده و یا از ماسک استفاده نمی کنند بی انگیزه شده و خستگی در تن آنها می ماند.

وی گفت:به هیچ عنوان به دنبال کرونا هراسی نیستیم و فقط تاکید می کنیم که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و به مسائل بهداشتی توجه نکنیم شاهد وضعیت نگران کننده تری خواهیم بود

وی اظهارکرد: دورکاری، کم‌کردن‌حجم کاری ادارات، تعطیلی صنوف پرخطر غیره را پیشنهاد داده‌ایم و در راستای اجرای دستورات بهداشتی با هیچ نهادی تعارف نداریم و هر مجموعه و یا صنفی که دستورات بهداشتی را رعایت نکندقطعاً پلمب خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بستنی‌فروشی ها نانوایی ها و پاساژها کمترین رعایت دستورات بهداشتی را دارند تذکرات لازم ارائه و در صورت عدم توجه برخورد خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو