دونالد ترامپ در این بیانیه تاکید کرد که دولت او تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ نهاد و فرد مرتبط با برنامه های موشکی و هسته‌ای ایران وضع کرده‌ است.

دونالد ترامپ در این بیانیه‌ای که در خروجی سایت کاخ سفید قرار گرفته است، گفت: امروز من اقدامات جدیدی را به منظور محدود کردن اهداف هسته‌ای، موشک‌های بالیستیک و تسلیحات متعارف ایران اتخاذ کرده‌ام. دولت من هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یا به خطر انداختن دنیا با ذخایر جدید موشک‌های بالیستیک و تسلیحات متعارف را نخواهم داد.

او ادامه داد: برای اطمینان از اینکه این اتفاق هرگز نمی‌افتد، امروز با صدور دستور اجرایی جدیدی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را احیا و تحریم‌های جدید و حکم کنترل صادرات را علیه اشخاص و نهادهایی که حامی فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای، تسلیحاتی و سلاح‌های متعارف هستند، اعمال می‌کند.

ترامپ گفت: مطابق با این دستور اجرایی که امروز اعمال می‌کنم اموال آمریکایی کسانی که به جابه‌جایی، ذخیره‌سازی و فروش تسلیحات متعارف از و به ایران کمک می‌کنند و همچنین کسانی که در آموزش‌های فنی، خدمات و حمایت‌های مالی و دیگر کمک‌رسانی تسلیحاتی مرتبط مشعول‌اند، بلوکه می‌شود.

او مدعی شد: این دستور اجرایی برای اعمال تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران حیاتی است. این دستور توانایی نظام ایران در صادرات تسلیحات به بازیگران خطرناک در سراسر منطقه و همچنین توانایی این کشور در تهیه تسلیحات برای قوی‌سازی نیروهایش را به طرز گسترده‌ای تضعیف می‌کند.

خبر در حال تکمیل