ادویه غذای کودک، چه زمانی استفاده کنیم؟

منبع: نی نی بان

56

1399/6/31

20:20


ادویه غذای کودک طبق نظریه متخصصان باید بعد از هشت ماهگی نوزاد داده شود که ما در این رابطه چاشنی های مجازی را برای مصرف ارائه می دهیم تا فرزندتان به بهترین نحوه از مزه خوردنی اش استقبال نماید.
طعم و مزه از راه شیرمادر به بدن بچه می رسد که در هنگام شیردهی مادر منجر می شود او با انواع طعم ها آشنا شود. انواع چاشنی ها و مواد اولیه ایی که در غذای خردسالان اضافه می شود هر کدام باید در زمان و مدت مناسب آن سنش داده شود. تغذیه روزانه بچه ها در تعیین برنامه غذایی شان از ضروری ترین نکاتی است که باید در رشد و پرورش آن ها رعایت شود.

انواع ادویه غذای کودک
شما می توانید در هنگام درست کردن غذا کودکتان از طعم های مختلفی استفاده نمایید تا افزودنی های زیادی را در جایگزین غذای صنعتی استفاده نمایید. اغلب غذاهای صنعتی که برای بچه تهیه می شود بدون چاشنی بوده و این نادرست است. ادویه جات را به غذای آن ها راه دهید تا حس مزه و چشایی فرزندتان تقویت شود و طعم و بوی غذای بزرگسالان را می چشد.

به بچه ها غذای بی مزه ندهید
بسیاری دیده شده که والدین در کشور های مختلفی از ادویه در غذا فرزندانشان استفاده می کنند به عنوان مثال؛ هندی ها در برنج از ادویه‌کاری مخصوص به خودشان استفاده می کنند تا کودک از طعم های مختلف آن بچشد و با چاشنی ها آشنا شود. خانواده های تایلندی از سنبل هندی در شیر نارگیل و آلوچه و فلفل قرمز هم استفاده می کنند. در واقع آن ها از نوزادی او را با انواع طعم و مزه ها آشنا می کند و از ادویه زیره سبز و گشنیز و فلفل و ترشی جات هم اضافه می کنند.

ادویه غذای کودک از چه زمانی استفاده شود؟
اغلب پزشکان و متخصصان طبق گفته هایشان می گویند تا هشت ماهگی نوزاد از ادویه دادن به او استفاده نشود. این بررسی برای این که بچه مشکل گوارشی نداشته باشد و آلرژی پیدا نکند است. اگر فرزند شما از این قبیل مشکلات نداشته باشد می تواند به راحتی به برنامه غذایی اش چاشنی ها را بی افزایید. برای اولین بار بعد از ریختن در ادویه غذای کودک می توانید تا چهار روز صبر نمایید تا ببینید علائمی و عکس العملی دارد یا خیر؟ پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف با پزشک متخصص در میان بگذارید. فراموش نکنید که اگر مادر از شیر خودش به فرزندش می دهد پس باید بدانید او این طعم و مزه ها را چشیده چون افزودنی ها از راه شیر به بدن نوزاد می رسد.

چاشنی های مجاز استفاده برای کودکان
هنگامی که ما به فکر این که چه افزودنی ای به خوردنی فرزندمان اضافه کنیم هستیم در اولین چیز به استفاده از شکر و نمک فکر می کنیم. چرا اینقدر کم به فکر اضافه کردن ادویه ای به غذا هستیم. نوع چاشنی که می خواهیم استفاده کنیم بستگی به این دارد که شما چه ادویه ای را به کار می برید. اگر فرزند دلبندتان شما حساسیتی ندارد می توانید از همه نوع چاشنی به غذایش اضافه کنید. مصرف انواع چاشنی های مختلف به شما این امکان را می دهد تا مزه ها و طعم خوبی را به غیر از شکر و نمک بچشد. افزودنی های مجاز مصرف کودکان لز قبیل؛ فلفل، پودر سیر، شوید، پونه، وانیل، دارچین، رزماری، زنجبیل، ریحان، لیو، شوید، پودر کاری، نعناع و جوز است که با وجود مصرف کم برای فرزندتان مشکلی به وجود نمی آورد. اگر مصرف ادویه غذای کودک زیاد بود می توانید کودک را با آن آشنا کنید که مثل بقیه اعضا خانواده همینطور غذا میل کند. برای افزودن این چاشنی ها نیازی به آن نیست که تا راه افتادن و بزرگ شدنش صبر کنید او از همان اول می تواند طعم ها را در غذایش بچشد.

آماده کردن ترکیبی از ادویه های مطلوب
برای این که کودکتان را تشویق به غذا خوردن کنیم باید یک طعم و مزه و بو خوبی را در خوراکی او بی افزاییم تا اون خوردنی مورد پسندش قرار گیرد. ما در این مقاله روشی از تهیه مخلوطی از ادویه های دلخواه را به شما آموزش می دهیم تا با اضافه کردن او در خوراکی فرزندتان طعم مطلوبی داده و بیشتر به خوردن غذا استقبال کند.
مواد مورد نیاز:
یک قاشق چایی خوری پودر گشنیز
یک قاشق چایی خوری پودر پاپریکا
دو حبه سیر خرد شده
سه دانه پودر زیره سبز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو