آمار جدید فروش فیلم‌ها در سال ۲۰۲۰/ "تنت" نولان ۲۵۰ تایی شد

منبع: ایران آرت

95

1399/6/31

23:40


این فیلم تاکنون تنها ۳۶.۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته اما فروش خارجی آن به ۲۱۴ و فروش جهانی به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است.

ایران آرت: پاییز سوزانی در انتظار سالن‌های سینماست و آخر هفته‌ی گذشته تنها آغازی بود برای این فصل خزان. تا آخرین هفته‌ی ماه اکتبر و نزدیک به یک ماه آینده وقتی دیزنی "مرگ روی نیل" (Death on the Nile) را روی پرده می‌برد، استودیوهای بزرگ هالیوود قرار نیست عنوان جدیدی به صورت گسترده اکران کنند. در این برهوت تنها فیلم‌های مستقل فرصت اکران پیدا می‌کنند، آثاری که سینماداران به هر حال قدردان‌شان خواهند بود، اما این فیلم‌ها قابل قیاس با فروش عناوین استودیویی نیستند. 

نظرکنندگان در نیمه‌ی-پر-لیوان احتمالاً می‌گویند صنعت سینما هنوز نفس می‌کشد و وضعیت فعلی بهتر از زمانی است که تمامی سالن‌های سینما بسته بودند، هرچند اثری از سینماروها نباشد. آخر هفته‌ی گذشته فیلم‌ها در مجموع ۱۳.۵ در آمریکا فروختند و ۱۲ درصد کاهش را نسبت به هفته‌ی قبل نشان دادند. یک سال قبل، فکوس فیلم "دونتن ابی" (Downton Abbey) را اکران کرده و ۳۱.۳ میلیون دلار در افتتاحیه فروخته بود. در آن آخر هفته فیلم‌ها در مجموع ۱۲۳.۴ میلیون دلار فروختند.

برادران وارنر که هنوز آمار فروش روزانه‌ی فیلم "تنت" را به صورت رسمی منتشر نکرده، سرانجام گزارش کرد که این فیلم در چهارمین هفته‌ی اکران (سومین هفته‌ی اکران در ایالات متحده) ۴.۷ میلیون دلار فروخته و تا ۳۰ درصد کاهش فروش نسبت به هفته‌ی قبل را نشان داده است. این در حالی است که ۷۴ درصد سالن‌های سینما در آمریکا بازگشایی شده اما سینماها در بازار لس‌آنجلس و نیویورک هنوز بسته‌اند.

به گزارش ۳۰نما، اکران "تنت" توسط وارنرها در چنین شرایطی ستایش‌برانگیز است. این فیلم تاکنون تنها ۳۶.۱ میلیون دلار در آمریکا فروخته اما فروش خارجی آن به ۲۱۴ و فروش جهانی به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. برادران وارنر در آن مناطقی از نیویورک و لس‌آنجلس که سینماها بازگشایی شده‌اند بازاریابی گسترده‌ای انجام خواهد داد اما در حال حاضر تمرکز خود را بر روی تیزرهای تلویزیونی در حین پخش ان‌بی‌ای و ان‌اف‌ال معطوف کرده‌اند.

هنوز حدود ۸۰ درصد سینماهای کالیفرنیا بسته‌اند اما بخش‌هایی از سن‌دیه‌گو به فعالیت ادامه داده است. در مجموع شش سینما از ده سینمای پرفروش و ده سینما از بیست سینمای پرفروش به گلدن استیت تعلق داشتند و به همین سبب "تنت" این هفته هم در رتبه‌ی اول قرار گرفت. سینماهای آیمکس، لارج فرمت و دولبی همچنان برای "تنت" درآمدزاست. این فیلم آخر هفته‌ی گذشته ۵۰۵ هزار دلار از ۲۹۳ سینمای پریمیوم کسب کرد.

این هفته فیلم "جهش‌یافتگان جدید" (New Mutants) دیزنی/قرن بیستم ۱.۶ میلیون دلار به اندوخته‌هایش اضافه کرد و به رکورد فروش داخلی ۱۷.۷ میلیون دلاری رسید.

اکشن تریلر "کافر" با بازی "جیم کاویزل" که توسط کلودبرست پخش می‌شود، در ۱۷۲۴ سینما افتتاح شد و با فروش ۱.۵ میلیون دلاری در رده‌ی سوم ایستاد. نکته‌ جالب توجه این است که این فیلم مخاطبین مرد سالخورده‌تر را هدف گرفته بود که ۵۷ درصد خریداران بلیت را تشکیل دادند. حدود ۶۲ درصد از مخاطبین این فیلم افراد بالاتر از ۳۵ ساله بودند. 

در بازار چین فیلم "مولان" (Mulan) یک بار دیگر مغلوب فیلم چینی "هشتصد" (The Eight Hundred) شد. این فیلم در دومین هفته اکران در این کشور ۶.۴۷ میلیون دلار و در مجموع ۳۶.۵ میلیون دلار فروخته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو