طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با طعم عالی برای سفره های ایرانی

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با طعم عالی برای سفره های ایرانی


منبع: آرگا

91

1399/7/1

08:20


در این مقاله طرز تهیه سوپ نخودفرنگی خوش پخت و خوشمزه را مرحله به مرحله برای شما همراهان گرامی تهیه کرده ایم، با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی با طعم عالی برای سفره های ایرانی

سوپ نخودفرنگی بسیار خوشمزه و خوش طعم و دارای خاصیت های فراوانی است، که به دلیل وجود نخود سبز در  فصل تابستان این سوپ در این فصل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما شما می توانید برای استفاده از نخود فرنگی در فصول مختلف سال، نخود فرنگی ها را فریز نمایید. طرز تهیه سوپ نخود فرنگی را در ادامه مشاهده می نمایید.

مراحل تهیه سوپ

 نخود فرنگی منبع غنی از آهن و مواد معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی سلول های خونی است که کمبود آنها باعث کم خونی، خستگی و کاهش سیستم ایمنی بدن می گردد، برنج برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، خواب آور بوده و  باعث می شود تشنگی از بین برود، از جمله سوپ های ایرانی می شود به سوپ گندم و سوپ کدو حلوایی اشاره کرد،

مواد اولیه :

  • پیاز : ۱ عدد
  • برنج : ۱ پیمانه
  • نخود فرنگی :۱/۲ پیمانه
  • سینه مرغ : ۱/۲ پیمانه
  • نمک : به میزان لازم
  • کره : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی :

برای تهیه سوپ نخود فرنگی ابتدا سینه مرغ را تکه کنید، بشویید، داخل ظرفی ریخته مقداری از پیاز نگینی شده و آب به آن اضافه کرده، در روی حرارت قرار دهید، تا بپزد.

طرز تهیه سوپ نخودفرنگی

سپس پیاز را بردارید، پوست بگیرید و نگینی ریز  کرده، درون ظرفی بریزید، روغن را به آن اضافه کرده، در روی حرارت قرار دهید تا پیاز ها طلایی شوند،

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی

وقتی مرغ خوب جوشید، از روی حرارت بردارید، زمان دهید تا سرد شود، استخوان ها را از سینه مرغ جدا کنید، آن را ریش ریش کرده، برنج و نخود فرنگی را درون ظرف با باقیمانده آب مرغ در روی حرارت قرار دهید،

آماده کردن سوپ

زمانی که آب جوش آمد حرارت را کم کنید، تا خوب بجوشند و له شوند، مرغ ریز شده، پیاز طلایی شده، کره و نمک را به سوپ اضافه کنید، سوپ نخود فرنگی را له کرده، آبلیمو را نیز به آن اضافه کنید.

آماده کردن سوپ

آماده کردن سوپ

طرز تهیه سوپ نخود فرنگی

درست کردن سوپ

امیدواریم از دستور پخت این سوپ خوشمزه و خوش پخت نهایت استفاده را برده باشید، این سوپ خوشمزه را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو