«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «مدیا لاین» که وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر کرد، گفت امیدوار است واشنگتن سیاست کنونی خود در در قبال ایران را بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پامپئو مدعی شد: حمایت گسترده از سوی هر دو حزب از اقدامات ترامپ وجود دارد. در واقع، شاید حدوداً ۵ یا ۶ هفته از زمانی که من نامه‌ای از سوی صدها عضو کنگره از همه بخش‌های طیف سیاسی آمریکا دریافت کردم، می‌گذرد؛ همه آن‌ها خواستار این هستند که آمریکا به شکلی عمل کند که به ایران اجازه ندهد توانایی خرید و فروش سلاح داشته باشد. ما این کار را انجام داده‌ایم و بنابراین فکر می‌کنم حمایت گسترده از سوی هر دو حزب وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد که کشورهای اتحادیه اروپا مثل فرانسه، آلمان و بریتانیا از سیاست آمریکا در قبال ایران رضایت دارند، حتی اگر علناً نخواهند آن را بپذیرند.

پامپئو گفت: امیدوارم در صورتی که رئیس‌جمهور ترامپ دوباره انتخاب نشود، گروهی که تحت هدایت معاون رئیس‌جمهور (سابق)، بایدن، سر کار می‌آید تهدید را مانند ما درک کند و به کسب اطمینان از امنیت آمریکا و اسرائیل ادامه دهد.

دولت آمریکا دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدید و تدابیر کنترل صادراتی علیه ۲۷ فرد و نهاد مرتبط با «شبکه اشاعه تسلیحاتی ایران» را در نظر گرفته است. 

در کنفرانس خبری در همین ارتباط، علاوه بر مایک پامپئو، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری این کشور و «ویلبر راس»، وزیر بازرگانی این کشور هم حضور داشتند.

پامپئو گفت که دولت آمریکا، وزارت دفاع ایران و «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا را در فهرست سیاه قرار داده است.

وی همچنین گفت: «تفاوتی نمی‌کنید چه کسی باشید. اگر از تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تخطی کنید، با خطر تحریم مواجه می‌شوید.»

ادعاهای وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از آن مطرح شد که دولت آمریکا ادعا کرد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگردانده است.