بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید

بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید


منبع: آرگا

200

1399/7/1

12:53


معرفی راهکارهایی در جهت انتخاب رنگ اتاق خواب متناسب با نیازها و روحیات شما به همراه تصاویری از جدیدترین و به روزترین رنگ ها برای فضای داخلی اتاق خواب را در این مطلب مشاهده فرمایید.

بهترین رنگ اتاق خواب مناسب روحیات خود را بشناسید

انتخاب رنگ اتاق استراحت از اهمیت فراوانی برخوردار است و از آنجایی که رنگ موجود در فضای اتاق تا حد زیادی بر شخصیت و روحیه افراد تاثیر می گذارد بهتر است با مطالعه و آشنای بیشتری اقدام به انتخاب نموده و سعی کنید علاوه بر زیبایی، موارد مهم دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ایده هایی قابل توجه برای انتخاب رنگ مناسب اتاق استراحت بپردازیم و شما را با بهترین رنگ های برای این مکان آشنا سازیم. تا پایان همراه ما باشید.

مناسب ترین ترکیب رنگ اتاق خواب

دست یابی به بهترین رنگها برای اتاق نیازمند آشنایی با ایده های مختلف و همچنین رنگهای موفق و پرطرفدار است. لازم است بدانید هر رنگی تاثیر روحی و فیزیکی خاصی بر روی افراد مختلف دارد بر همین اساس لازم است با دقت و توجه زیادی رنگی مناسب را انتخاب نمایید. همانطور که ذکر شد در این مطلب به معرفی انواع رنگها با توجه به روحیات افراد مختلف و از دیدگاه روانشناسی رنگها برای دکوراسیون داخلی منزل می پردازیم که با استفاده از این ایده ها راحت تر می توانید رنگی مناسب را انتخاب نمایید.

رنگ سفید برای اتاق استراحت:

یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین رنگها برای فضای اتاق رنگ سفید است که اغلب برای اتاق هایی با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع رنگها باعث می شود فضای اتاق روشن تر شود و بزرگ تر نیز به نظر آید. البته توجه داشته باشید که اغلب سفید به تنهایی به کار نمی رود و در دکوراسیون داخلی اتاق خواب در کنار دیگر رنگها ترکیبی زیبا و دلنشین می سازد.

رنگ اتاق خواب

اتاق با رنگ آبی :

رنگ آبی آرامش بخش و تسکین دهنده است و می تواند بهترین گزینه به عنوان رنگ اتاق استراحت باشد، از دو رنگ آبی تیره و روشن و یا ترکیبی از هردو می توانید به عنوان رنگ اتاق استفاده نمایید و اطمینان داشته باشید که فضایی دلنشین و آرام در اتاق استراحت ایجاد نموده اید که علاوه بر استراحت جسم، منجر به کسب آرامش برای ذهن و روح نیز میگردد. در صورت تمایل می توانید از ترکیب رنگ زرد، نارنجی و قرمز با آبی نیز استفاده نمایید و دیزاین متفاوتی در اتاق داشته باشید.

اتاق خواب آبی زیبا

استفاده از رنگ زرد در اتاق استراحت :

رنگ زرد حس خوشی و شادی را به انسان می بخشد و می تواند گزینه مناسبی برای اتاق استراحت افرادی باشد که به خلاقیت و ابتکارات ذهنی علاقه دارند و ترجیح می دهند در فضایی مملو از خوشحالی و اشتیاق به استراحت بپردازند. البته باید توجه نمایید که برخی از تن های رنگ زرد می تواند باعث ایجاد ترس و وحشت می گردد، با این تفاسیر بهتر است رنگ دلخواه را با درک بهتر از تمایلات و روحیات خود انتخاب نمایید.

عکس اتاق خواب زرد

اتاق رمانتیک با رنگهای قرمز و نارنجی :

قرمز یکی از رنگهای اصلی است که باعث ایجاد انرژی در افراد می شود، همانطور که می دانید اغلب از رنگ قرمز به عنوان رنگ عشق استفاده می نمایند و می تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی رمانتیک و احساسی داشته باشد. رنگ نارنجی نیز القا کننده گرما و انرژی است. اغلب از ترکیب این دو رنگ و یا به صورت جداگانه در اتاق استراحت استفاده می شود. البته توصیه روانشناسان و طراحان دکوراسیون این است که از این رنگ ها به صورت محدود در فضای اتاق استفاده شود. رنگ بنفش و آبی می توانند گزینه های مناسبی برای ترکیب با رنگ های قرمز و نارنجی در فضای اتاق باشند.

اتاق خواب با رنگ قرمز و نارنجی

رنگ سبز اتاق استراحت :

رنگ سبز یکی از رنگ های سرد است که از ترکیب رنگهای زرد و آبی به وجود آمده است به همین در آن واحد می تواند القا کننده گرما و حرارت یا سرما و آرامش باشد. با این تفاسیر رنگ سبز می تواند گزینه مناسبی برای اتاق استراحت کسانی باشد که نیازمند کسب انرژی در فضایی آرام هستند. البته توجه داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از رنگ سبز، سبز روشن و کمرنگ را برای اتاق استراحت به کار ببرید و از این طریق علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و دلنشین، مکانی مملو از آرامش و احساس خوش بینی و مثبت گرایی را به وجود آورید همچنین دکوراسیونی منحصر به فرد و جذاب برای اتاق خود ایجاد نمایید.

عکس اتاق خواب سبز زیبا

اتاق استراحت با رنگ بنفش :

رنگ بنفش از ترکیب دو رنگ آبی که سردترین رنگ و قرمز که گرم ترین رنگ است به وجود آماده است و دارای تعادل بین انرژی و هیجان رنگ قرمز و سکون و آرامش رنگ آبی است و می تواند گزینه مناسب و ایده آلی برای اتاق افراد با سلیقه های مختلف باشد و در دیزاین اتاق خواب به کار رود. همچنین می توان آن را در اتاق کودکان نیز به کار برد.

رنگ اتاق خواب جدید و زیبا

استفاده از رنگهای تیره در اتاق :

اغلب کسانی که از بی خوابی رنج می برند سعی می کنند از رنگهای تیره برای سقف و دیوار اتاق خواب استفاده نمایند و از این طریق فضایی قدرتمند و سلطه جویانه در اتاق ایجاد نمایند. استفاده از رنگهای تیره به این دلیل که منجر به ایجاد افسردگی و دلتنگی می شود به هیچ عنوان برای اتاق کودکان توصیه نمی گردد.

رنگ اتاق خواب تیره

اتاق خواب با رنگهای ترکیبی :

با ویژگی های رنگهای مختلف و نحوه به کارگیری آنها در فضای اتاق آشنا شدید، در پایان لازم می دانیم این نکته را یادآور شویم که برخی از رنگها به تنهایی نمی توانند زینت بخش اتاق شما باشند و لازم است که با دیگر رنگها ترکیب شوند تا زیبایی اتاق را چندین برابر کنند. ترکیب رنگهای آبی روشن با خاکستری، صورتی با آبی، زرد با خاکستری، سبز و صورتی،آبی و نارنجی، صورتی با مسی، قهوه ای با سبز و یخی با بنفش می توانند گزینه های مناسبی برای اتاق شما باشند.

اتاق خواب با ترکیب چند رنگ

بهترین رنگ اتاق کودک

رنگ بر روی هوش، درک و احساسات کودک تاثیر زیادی دارد و در واقع بر طبق روانشناسی رنگ بر روی روح و روان تاثیر شگفت انگیزی دارند، به همین دلیل در ادامه مطلب رنگ های مناسب برای اتاق کودکان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا بنا به سلیقه تان اتاق خواب کودک تان را زیبا کنید.

رنگ صورتی :

صورتی از بهترین رنگ ها برای رنگ اتاق کودک و نوزاد می باشد زیرا تاثیر زیادی بر روح و روان داشته و جزو رنگ های آرامش بخش می باشد، فقط باید دقت داشته باشید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا منجر به اضطراب و آشفتگی خواهد شد بنابراین به صورت مناسب از آن استفاده کنید.

بهترین رنگ اتاق خواب کودکان

نارنجی :

رنگ نارنجی از رنگ های گرم، راحت و پر حرارت می باشد و استفاده از این رنگ در بعضی از قسمت های اتاق کودک بسیار جالب و شیک است اما استفاده بیش از حد از آن جالب نمی باشد.

بهترین رنگ های اتاق کودک

رنگ های سرد :

رنگ های سرد بر روی ذهن و بدن اثر آرامش بخشی دارند و همچنین استفاده از این رنگ در اتاق کودک باعث می شود که اتاق راحت تر و بزرگتر به نظر آید و فقط باید دقت داشته باشید از سایه های تیره رنگ های سرد زیاد استفاده کنید زیرا فضای اتاق غمگین به نظر می آید.

رنگ برتر برای اتاق کودک

رنگ سفید :

استفاده از رنگ سفید جزو رنگ های پرطرفدار برای اتاق کودک می باشد که اکثر افراد در طراحی منازل خود نیز از آن استفاده می کنند زیرا، این رنگ در کنار ساده بودن به فرد حس آرامش می دهد.

رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی

رنگ قهوه ای :

از دیگر رنگ هایی که می توانید برای اتاق کودک استفاده کنید رنگ قهوه ای است که بهتر است به منظور نداشتن جلوه ناخوشایند این رنگ در کنار رنگ های روشن دیگر استفاده شود.

رنگ مناسب اتاق کودک

رنگ قرمز :

به دلیل اینکه این رنگ با خشونت همراه است و همچنین باعث عدم تمرکز می شود استفاده از آن برای اتاق کودک توصیه نمی شود اما اگر به صورت جزئی در برخی از قسمت های اتاق استفاده شود باعث افزایش شادابی و انرژی کودک می شود.

رنگ اتاق خواب کودک

با مناسب ترین رنگها برای فضای اتاق خواب آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله بتوانید بهترین رنگ اتاق خواب را با توجه به روحیات خود انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش تزیین منزل با دیگر ایده ها و طرح های جدید و متنوع برای تزیینات مختلف منزل و دکوراسیون داخلی آن آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو