چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

منبع: نوداد

123

1399/7/1

12:53


اینستاگرام به کمک ما آمده است تا تلاش‌های بسیار پرهزینه و زمان‌بر بازاریابی و تبلیغات در گذشته در مسیری روان و ساده پیگیری شوند. وقتی که بتوان بازاریابی و تبلیغات را در شکل و شمائلی آسان و کم‌هزینه طی کرد، احتمال فروش بیشتر هم دور نخواهد بود.

باوجود آمار دقیقی که درباره مخاطبان و فالوورها در بستر این شبکه اجتماعی به ما ارائه می‌شود و در کنار ظرفیت بالای این فضا برای هدف‌گیری مخاطبان موردنظر خود می‌توان به فروش بیشتر رسید. البته در میان تمام امیدهایی که برای فروش بیشتر در اینستاگرام داده می‌شود و در میان کاربران متعددی که سودای رسیدن به موفقیت در این بستر را دارند، فقط کسانی به موفقیت می‌رسند که استراتژی‌های دقیقی برای خود انتخاب کنند. چون این فضا پرظرفیت و سودآور است اما به شرطی که قلق‌ها و تاکتیک‌های مناسب کار را بدانید. در ادامه به گوشه‌ای از روش‌های مناسب برای رسیدن به فروش بیشتر در اینستاگرام اشاره شده است.

شاید این مقاله هم برای شما جالب باشه : حذف اینستاگرام ورژن جدید

داشتن صفحه‌ای مناسب برای کسب‌وکار

اینستاگرام یک پُل یا تریبون است؛ واسطه و جایگاهی که شما را به مخاطبان وصل می‌کند. حال فرقی نمی‌کند که مخاطبان‌تان مشتریانی برای خرید محصول و خدمات‌تان هستند یا کسانی که قرار است آثار و نوشته‌هایتان را بخوانند و یا خط فکری‌تان را دریابند. از این فضا می توان استفاده‌های مختلفی کرد. اما آنچه افق موفقیت را برایتان نمایان می‌کند، دانستن این نکته است که هر هدفی، ملزومات خاص خودش را دارد. پس اگر بنای فروش و کسب‌وکار دارید، باید رویه و استراتژی‌هایی که انتخاب می‌کنید با اهداف‌تان از حضور در این پلت‌فرم هماهنگی داشته باشد. یکی از کارهایی که در راستای فروش بیشتر باید انجام شود، تغییر پروفایل‌تان از حالت معمولی به حالت کسب‌وکاری یا بیزنسی است. با اعمال این تغییر روی حساب کاربری‌تان گام نخست برای حرکت در مسیر فروش بیشتر و بهتر برایتان مقدور می‌شود. اگر قرار است که فروش داشته باشید و مشتری جذب کنید، باید قواعد بازی را هم رعایت کنید دیگر، این‌طور نیست؟ صفحه مخصوص کسب‌وکار به شما آمارهایی از مخاطبان می‌‌دهد و امکاناتی فراتر از صفحات معمولی دارد. باوجود آن می‌توانید به تجزیه و تحلیل واکنش‌ها و بازخوردهای مخاطبان بپردازید و براساس سنجش اثربخشی محتوایتان در راستای جلب‌نظر فالوورها و بازدیدکنندگان اقدامات لازم را انجام بدهید.

مقاله مرتبط با اینستاگرام : دی اکتیو اینستاگرام

ایجاد راه‌هایی برای هدایت به خرید

فروش اینستاگرامی


تلفیق تصویر، صدا و حرکت به اینستاگرام جایگاهی ایدئال در ذهن و قلب مخاطبان داده است. باوجود تنوعی که می‌توان در محتوای این شبکه تولید کرد، جلب‌نظر مخاطب بسیار ساده‌تر از روش‌های سابق بازاریابی و تبلیغات است. تولید محتوا در اینستاگرام به صورت جذاب و مناسب برای کار که با محصولات و خدمات یا به‌عبارت کلی‌تر و بهتر، برندتان در هماهنگی است، به شما کمک می‌کند که ساده‌تر بتوانید مخاطبان خود را به سمت خرید هدایت کنید. مثلا قراردادن لینک‌ فروشگاه اینترنتی‌تان در بخش استوری‌ها از جمله کارهایی است که فروش را از هر زمان دیگر به شما نزدیک‌تر کرده است. در نظر بگیرید که ویدئو یا تصاویری چشم‌گیر از محصولات در همراه با محتوایی مناسب و ترغیب‌کننده با حضور لینکی که سریع مخاطب را به آن محصولات می‌رساند، چقدر موفقیت و فروش با خود به همراه خواهد داشت. در گذشته و به کمک روش‌های سنتی، فاصله میان تبلیغات و اقدام مخاطب برای خرید بسیار بیشتر از اینها بود. زمانی که بیلبوردی را در مکانی پربازدید نصب می‌کردید، احتمالا این کار روی فروشتان اثرات مثبتی می‌گذاشت. اما هیچ‌ مشتری و مخاطبی بلافاصله بعد از مشاهده تابلو نمی‌توانست اقدام به خرید کند. در واقع، نوعی فاصله میان نیت و عمل مشتری رخ می‌داد که می‌توانست به ضررتان تمام شود. مثلا فراموشی، نبود وقت و هزار و یک دلیل دیگر می‌توانست به عنوان مانعی برای جلوگیری از منجرشدن اثرگذاری تبلیغات به فروش عمل کند. اما در حال حاضر با توجه به خاصیت لینک‌گذاری در استوری‌ها، فاصله نیت و عمل مشتری که همان خرید است به حداقل می‌رسد. از طریق در دسترس‌بودن در دایرکت و چک‌کردن مدام پیام‌های بازدیدکنندگان هم می‌توانید، مسیر خرید مشتری را هموارتر کنید. 

در آخر

تاکتیک‌های متنوعی برایتان وجود دارد و می‌توانید از طریق‌شان فروش در اینستاگرام را بالا ببرید؛ مثلا مشارکت با اینفلوئنسر ها برای ارائه تبلیغات‌تان یا برگزاری مسابقه‌ها و... . با کمی کارکردن در فضای اینستاگرام و آزمایش روش‌های مختلف تبلیغاتی و کسب‌وکاری، روند دست‌تان خواهد آمد. اما آنچه بیش از هر چیزی مهم است، یادگیری این نکته است که بتوانید تعامل و ارتباط خود با مخاطبان را آنچنان توسعه بدهید که اقدامات بعدی‌تان یعنی به‌کارگیری تاکتیک‌هایی مانند کمک‌گرفتن از اینفلوئنسرها منجر به خرید شود. (با پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ نشانت آشنا شوید) ایجاد پایه‌ای از ارتباطات قوی با مخاطب و دوستی عمیقی که در لفافه میان شما و مخاطبان شکل می‌گیرد، راه نجات تمام کسب‌وکارهایی است که در دنیای حقیقی به اندازه کافی موفق نبوده‌اند و حالا دست به دامان فضای مجازی شده‌اند. از سوی دیگر، برندهای موفق در جهان حقیقی هم می‌توانند با بیشترکردن ارتباط و تعامل با مشتریان خود و سرمایه‌گذاری روی بخش تازه‌ای از مخاطبان به فروش خود رنگ و رونقی بیشتر بدهند.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو