طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی با گوشت و ژامبون

منبع: ستاره

213

1399/7/1

13:33


طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی بستگی به سلیقه هر شخص محنویات متفاوتی دارد و می‌تواند با گوشت، سوسیس و کالباس یا سبزیجات و یا ترکیبی از همه این مواد باشد. با روش زیر یک پیتزا مخصوص خانگی به سبک رستوران ها تهیه کنید.

طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی

 

ستاره | سرویس آشپزی - پیتزا مخصوص نوعی پیتزاست که مواد آن بستگی به سلیقه و امکانات هر شخص یا رستوران دارد و قابل تغییر است. ممکن است پیتزا مخصوص با گوشت تهیه شود یا پیتزا با سوسیس و کالباس و سبزیجات و یا مخلوطی از هر دو. در این مطلب طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی یبا گوشت چرخکرده و ژامبون مرغ را آموزش داه ایم که می‌توانید در منزل با فر یا بدون فر درست کنید و از خوردن پیتزایی خوشمزه و بی نظیر لذت ببرید. 

 

مواد لازم برای پخت پیتزا مخصوص

مواد لازم برای دو نفر
خمیر پیتزا ۲ عدد
گوشت چرخ کرده  ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای یک عدد متوسط
رب گوجه فرنگی  ۲ قاشق غذاخوری
سیر  یک حبه
قارچ  ۲۰۰ گرم
پیاز  یک عدد
ژامبون مرغ  ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا  به مقدار لازم
برگ ریحان به مقدار لازم
نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم
زیتون حلقه شده به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی در خانه

۱. فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم و آماده شود.

۲. پیاز‌ها را نازک خرد کرده، در تابه بریزید و در روغن تفت دهید. سپس سیر رنده شده را هم به آنها اضافه کرده و کمی تفت دهید. گوشت چرخ کرده، پودر آویشن، نمک، فلفل و هر ادویه ‌ای که دوست دارید را به گوشت و پیاز اضافه کنید و این مواد را با حرارت ملایم تفت دهید. پس از آنکه گوشت تغییر رنگ داد و سرخ شد، تابه را از روی حرارت بردارید.

۳. قارچ ها را پس از اینکه شستید و آبکش کردید، حلقه ای خرد کنید. زیتون ها را نیز حلقه ای خرد کنید. فلفل دلمه ای ها را ریز خرد کنید و ژامبون ها را نیز نازگ برش بزنید یا به شکل چهارگوش خرد کنید. 

۴. کمی رب و روغن زیتون را با هم تفت دهید و روی سطح خمیر پیتزاهایتان بمالید و خوب پخش کنید. بعد کمی پنیر پیتزا روی رب ریخته و سپس قارچ، ژامبون مرغ خرد شده و مایه گوشت تان را روی خمیر بریزید. در انتها روی مواد را با لایه ‌ای از پنیر پیتزا بپوشانید.
نکته:‌ در صورتی که می خواهید خمیر پیتزای شما برشته‌تر باشد، می‌توانید قبل از اضافه کردن مواد، آن را حدود ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید، سپس شروع به چیدن مواد کنید.
 
۵. حالا کمی فلفل دلمه ‌ای ریز شده، برگ ریحان و زیتون سیاه حلقه شده روی پنیر پیتزا بریزید و پیتزاها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر گرم شده، قرار دهید.

۶. در صورت تمایل برای ۲ دقیقه آخر پخت، فر را روی حالت گریل قرار دهید تا روی پنیر پیتزا طلایی‌رنگ شود. پیتزا مخصوص رستورانی شما آماده است. می توانید آن را با سس مخصوص پیتزا و مخلفات مورد علاقه خود میل کنید. 

اگر به فر دسترسی ندارید و می‌خواهید پیتزا مخصوص رستورانی را در ماهیتابه درست کنید، همین دستورالعمل و مواد را به روش و طرز تهیه پیتزا بدون فر انجام دهید. 

پیتزا مخصوص رستورانی با گوشت چرخکرده و ژامبون

 

طرز تهیه خمیر پیتزا مخصوص رستورانی

در صورتی که می‌خواهید خمیر پیتزا را خودتان در خانه تهیه کنید طبق دستور زیر عمل کنید:

 مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد سفید 5 پیمانه
روغن مایع 1/2 پیمانه
آب  2 لیوان
مایه خمیر 2 قاشق غذاخوری
شیر خشک 4 قاشق غذاخوری
شکر 4 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1/2 قاشق غذاخوری
نمک  1 قاشق غذاخوری


طرز تهیه خمیر پیتزا

  1. ابتدا مایه خمیر، روغن، شیر خشک، بکینگ پودر، شکر و نمک را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید.
  2. آرد و آب را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر یکدست درست شود و به دست نچسبد، سپس آن را ورز دهید. برای این منظور خمیر را به سطح کار منتقل کنید، با یک دست پایین خمیر را نگه دارید و با کف دست دیگر آن را به سمت جلو فشار دهید. دوباره خمیر را به سمت عقب جمع کنید، نود درجه آن را بچرخانید و مجددا به سمت جلو فشار دهید و به همین شکل برای 5 تا 7 دقیقه خمیر را ورز دهید. در نهایت یک خمیر نرم، یکنواخت و کمی چسبنده به دست می آید.
  3. خمیر را به یک ظرف بزرگ منتقل کنید، روی آن را سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت در محل گرمی قرار دهید تا عمل آید.
  4. وقتی خمیر پف کرد و حجمش دو برابر شد، آماده است. 

 

در پایان پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه پیتزا مخصوص بسیار خوشمزه با نان تست را که ظاهری جذاب دارد نیز در ستاره بخوانید و در صورت تمایل تهیه کنید. فراموش نکنید که نظرات و پرسش‌های خود را برای ما ارسال کنید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو