تور مشهد یا تور کیش؛ کدام تور برای شیرازی ها جذاب تر است؟

تور مشهد یا تور کیش؛ کدام تور برای شیرازی ها جذاب تر است؟


منبع: همگردی

139

1399/7/1

13:50


تور مشهد یا تور کیش؛ کدام تور برای شیرازی ها جذاب تر است؟

اگرچه شهر شیراز، خود یکی از مقاصد محبوب گردشگری کشورمان است، اما جمعیت دو میلیون نفری پنجمین کلانشهر پر جمعیت کشور، علاوه بر میهمان نوازی، عاشق سفر نیز هستند و فرودگاه شیراز، علاوه بر حجم بسیار بالای پروازهای ورودی، پروازهای خروجی بسیار زیادی نیز دارد. از این رو حجم زیادی از مسافرین تورهای داخلی و خارجی کشور را شهروندان شیرازی تشکیل می دهند. از جمله تورهای پرطرفدار داخلی برای شیرازی ها میتوان به تور کیش از شیراز، تور مشهد از شیراز و تورهای قشم، چابهار و تبریز اشاره کرد. تورهای دبی، استانبول و آنتالیا نیز پرطرفدارترین تور خارجی در میان گردشگران شیرازی به حساب می آیند. اما کدام یک از تورهای داخلی و خارجی از مبدا شیراز برگزار شده و شرایط تورها از مبدا شیراز به چه صورت است؟

فرودگاه شیراز، مجهز برای پروازهای داخلی و خارجی

فرودگاه شیراز، مجهز برای پروازهای داخلی و خارجی

در حال حاضر، فرودگاه شیراز دارای 13 مسیر هوایی بوده و روزانه 120 پرواز داخلی (تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، آبادان، کرمانشاه، بوشهر، لنگه، لار، لامرد، بندرعباس، کیش، قشم، سیری، لاوان) و 10 پرواز خارجی (قطر، دوبی، ابوظبی، بحرین، کویت و عربستان سعودی) از مبدا فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز انجام می شود. برای دسترسی به فرودگاه شیراز می توانید از تاکسی (به صورت شبانه روزی واقع در ترمینال پروازهای داخلی و خارجی) و یا مترو (از ایستگاه آیت الله دستغیب مترو شیراز واقع در میدان گل سرخ) استفاده کنید.

ایستگاه راه آهن شیراز، مجهز و نوساز

ایستگاه راه آهن شیراز، مجهز و نوساز

ایستگاه راه آهن شیراز یکی از ایستگاه های مهم راه آهن در مرکز و جنوب کشور است که از یک سو به مشهد در شمال شرق و از سوی دیگر به تبریز در شمال غرب کشور متصل می رسد. قطارهای متعددی از جمله قطار نورالرضا، قطار غزال، قطار سریر و قطار امید (شیراز - مشهد)، در مسیرهای ریلی خط آهن فارس حرکت می کنند. فاصله ایستگاه راه آهن شیراز تا مرکز شهر شیراز حدودا 30 کیلومتر است. فاصله زمانی این ایستگاه تا مرکز شهر شیراز با تاکسی 30 دقیقه بوده و شما می توانید از طریق پایانه های تاکسیرانی شیراز، به راحتی خود را به ایستگاه راه آهن شیراز برسانید.

تور کیش از شیراز، سفر به کیش از پایتخت علم و ادب ایران

تور کیش از شیراز، یکی از تورهای محبوب داخلی است که در تمام طول سال متقاضیان خاص خود را دارد. محبوبیت تور کیش از شیراز، علاوه بر نزدیک بودن آب و هوای این دو شهر، شاید به خاطر فاصله کم کیش از شیراز باشد. اما با این وجود اطلاعات کمی از شرایط، هزینه ها و زمان برگزاری تور کیش از شیراز برای آگاهی بیشتر شهروندان شیرازی وجود دارد.

تور کیش از شیراز زمینی

سفر به کیش از راه زمینی، چه با اتوبوس یا خودرو شخصی، دردسرهای خاص خود را خواهد داشت. سفر زمینی از شیراز به کیش، بسته به مسیر و وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید، بین 7 تا 11 ساعت طول خواهد کشید. برای سفر به کیش از مبدا شیراز، ابتدا باید به بندر عباس و سپس به بندر چارک یا آفتاب رفته و از آنجا سوار کشتی شده تا به جزیره کیش برسید. کوتاه ترین مسیر برای سفر به کیش از شیراز با خودرو شخصی، جاده شیراز به چارک است که طی کردن آن شش ساعت زمان می برد. پس از رسیدن به چارک نیز با سفر دریایی به وسیله کشتی، می توانید خود را به جزیره کیش برسانید. این سفر دریایی هم یک ساعت طول می کشد تا در مجموع هفت ساعت در راه باشید.

تور هوایی کیش از شیراز، گران تر و راحت تر از تور زمینی

یکی از راه های سفر به کیش از شیراز، تهیه بلیط پرواز کیش، و سفر به این جزیره با یک پرواز مستقیم است. روزانه 1 تا 3 پرواز (بسته به تعداد مسافر)، فرودگاه شهید دستغیب شیراز را به مقصد جزیره کیش ترک می کنند. پروازهای مسیر شیراز – کیش، توسط شرکت های هوایی کیش ایر، ایران ایر، فلای پرشیا و معراج و اغلب در ساعات پایانی روز در عصر و شب انجام می شوند. قیمت بلیط پرواز کیش از شیراز هم ارزان تر از سایر شهرها می باشد. اگرچه هزینه تورهای زمینی اغلب کمتر از تور هوایی است. اما به خاطر طولانی تر و خسته کننده تر بودن، تور کیش از شیراز به صورت زمینی ارزش خرید کمتری نسبت به تور هوایی کیش دارد. در نتیجه بهتر است که با صرف هزینه بیشتر، تور هوایی کیش را تهیه کنید.

تور مشهد از شیراز؛ از شهر شاه چراغ تا شهر شاه جهان

تور مشهد از شیراز هم یکی دیگر از تورهای محبوب در میان اهالی شیراز است. علاوه بر زیارت امام رضا علیه السلام، آب و هوای خوب مشهد در فصل تابستان باعث شده تا تور مشهد از شیراز، متقاضیان بسیاری در فصل گرم تابستان داشته باشد. تور هوایی مشهد از شیراز اگرچه کمی گرانتر از تور مشهد با قطار است. اما راحتی سفر با هواپیما، باعث شده تا تور هوایی مشهد از شیراز، متقاضیان بیشتری داشته باشد.

تور مشهد از شیراز هوایی

تعداد پروازهای مسیر شیراز مشهد در روزهای مختلف متغیر است. در بعضی روزها تنها 2 پرواز فرودگاه شهید دستغیب شیراز را به مقصد مشهد ترک می کند که یکی از آن ها صبح و دیگری عصر است. روزهایی که تعداد مسافر زیاد است، تعداد پروازها به 3 پرواز افزایش می یابد تا شب هنگام نیز یک پرواز مشهد وجود داشته باشد.

سفر زمینی از شیراز به مقصد مشهد

فاصله زمانی مسیر ریلی شیراز – مشهد، چیزی در حدود 22 تا 24 ساعت است که حدودا دو برابر بیشتر از مدت زمانی است که در مسیر قطار تهران مشهد خواهید بود. اگرچه قطار لوکسی مثل قطار فدک در این مسیر حرکت ندارد اما قطارهای با کیفیت پلور سبز، 4 تخته و 4 ستاره امید، غزال و سریر در این مسیر حرکت می کنند. همچنین قطارهای تندرو هم در مسیر ریلی شیراز – مشهد فعال نبوده و بهتر است که از قطارهایی با امکانات و خدمات مناسب برای سفر به مشهد از شیراز استفاده کنید.

خط آهن شیراز، ضعیف تر از حمل و نقل هوایی

خط آهن شیراز، ضعیف تر از حمل و نقل هوایی

همانطور که اشاره کردیم، فرودگاه شیراز یکی از فعال ترین فرودگاه های کشور است که سالانه ظرفیت جابجایی بیش از 10 میلیون مسافر را دارد. اما حمل و نقل ریلی شیراز، به نسبت خطوط هوایی این شهر، توسعه کمتری یافته و از این رو نیازمند توجه بیشتر مسئولین این شهر است. بسیاری از مسافرین جنوب کشور از جمله مسافرینی که قصد تهیه تور کیش از شیراز را دارند و یا قصد سفر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را دارند، به دلیل تکمیل نشدن خط آهن شیراز – بندرعباس، نمی توانند سفر خود را به صورت زمینی انجام دهند. در حالی که شهر شیراز، پتانسیل تبدیل شدن به مهم ترین ایستگاه ریلی کشور را دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو