بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟


411

1399/7/1

14:06


معرفی برترین و جدیدترین فیلم های سینمایی ژانر علمی تخیلی/ فیلم های محبوبی مانند تنت که با وجود شیوع ویروس کرونا در سال 2020 اکران جهانی شدند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟

۸ روز پیش
معرفی برترین و جدیدترین فیلم های سینمایی ژانر علمی تخیلی/ فیلم های محبوبی مانند تنت که با وجود شیوع ویروس کرونا در سال 2020 اکران جهانی شدند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2020 کدامند؟

اختصاصی سلام سینما- با رشد علم و فناوری از اوایل قرن بیستم، اغلب هنرمندان بر آن شدند تا تأثیراتی که فناوری می‌تواند بر آینده‌ی بشر داشته باشد را دستمایه‌ی آثار هنری خود کنند. هنر هفتم یعنی سینما، سردمدار این نوع نگاه شد و همین نگرش بود که باعث تولد ژانری به نام ژانر علمی تخیلی در سینما شد.

اوج آثار تولید شده در این ژانر از دهه 80 میلادی آغاز شد و کماکان ادامه دارد. در اینجا می‌توانید با بهترین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2020 براساس آراء مردمی سایت آی‌ام‌دی‌بی آشنا شوید.

ژانر علمی تخیلی چیست؟

ژانر علمی تخیلی اثری است که در صورت حذف علم از آن، ساختارش از هم بپاشد. تعریف‌های مختلفی از این ژانر وجود دارد، از جمله تعریف جالبی که می‌گوید: «اثری علمی تخیلی است که ناشرش بگوید علمی تخیلی است!» اما شاید پرطرفدارترین آنها تعریف اخیر باشد، حتی اگر دانش امروز پاسخی برای پرسش‌های چرایی و چگونگی مطرح شده را نداشته باشد.

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی سال 2020

- تنت (Tenet)

ژانر : اکشن، علمی تخیلی

امتیاز : 7/9 (87947 رأی)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 - تنت (Tenet)

«تنت» (Tenet) یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی تخیلی و اکشن به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی «کریستوفر نولان» است که در سال ۲۰۲۰ اکران شد. «جان دیوید واشنگتن»، «رابرت پتینسون»، «الیزابت دبیکی»، «مایکل کین»، «کنت برانا» و «آرون تایلر جانسون» ستارگان فیلم هستند.

«تنت» (Tenet) ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ به روی پرده برود اما به دلیل شیوع کووید ۱۹، نمایش آن دو بار به تأخیر افتاد. فیلم در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ توسط برادران وارنر به صورت آی‌مکس ۳۵ میلی‌متری و ۷۰ میلی‌متری اکران شد.

«تنت» (Tenet) با نظرات مثبت منتقدان همراه بود. تیم بازیگری و وجه فنی فیلم ستایش شد اما از نظر پیچیدگی و گنگ بودن داستان و ضعف در شخصیت‌پردازی مورد انتقاد قرار گرفت.

*همه نقدهای فیلم «تنت» (Tenet)*

 

- مرد نامرئی (The Invisible Man)

ژانر : وحشت، معمایی، علمی تخیلی

امتیاز : 7/1 (130982 رأی)

بهترین فیم های علمی تخیلی سال 2020 - مرد نامرئی (Invisible Man)

«مرد نامرئی» (The Invisible Man) فیلمی در ژانر علمی تخیلی و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی «لی ونل» است که در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ اکران شد. از بازیگران آن می‌توان به «الیزابت ماس» و «الیور جکسون کوهن» اشاره کرد. این فیلم اقتباسی از رمانی با همین نام اثر «اچ.جی. ولز» و بازسازی فیلم «مرد نامرئی» (The Invisible Man) محصول سال ۱۹۳۷ به کارگردانی «جیمز ویل» است.

داستان این فیلم درباره‌ی دختری به نام «سیسیلیا کاس» است که در رابطه‌ای خشن با نامزد فیزیکدان خود، «آدریان گریفین» گیر افتاده است ولی یک شب با دیازپام او را بیهوش کرده و با کمک خواهرش، «امیلی» فرار می‌کند. «سیسیلیا» پیش دوست دوران کودکی خود، کارآگاه «جیمز لنیز» و دختر نوجوانش، «سیدنی» مخفی می‌شود.

*همه نقدهای فیلم «مرد نامرئی» (Invisible Man)*

 

- شب طولانی (The Vast of Night)

ژانر : درام، معمایی، علمی تخیلی

امتیاز : 6/7 (19327 رأی)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 - شب طولانی (The Vast of Night)

«شب طولانی» (The Vast of Night) فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی و معمایی است. این فیلم توسط «اندرو پترسون» کارگردانی شده و فیلمنامه‌ی آن نیز توسط «پترسون» و با همکاری «جیمز مونتگی» و «کریگ دابلیو سانگر» به رشته‌ی تحریر درآمده است. از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به «سیرا مک کورمک»، «جیک هوروویتس» و «مولی میگان» اشاره کرد.

داستان «شب طولانی» (The Vast of Night) در ایالت نیومکزیکو دهه‌ی 50 میلادی روایت می‌شود و درباره‌ی یک اپراتور و یک دی جی رادیوی محلی است که با فرکانس مرموزی مواجه می‌شوند، فرکانسی که متعلق به محدوده‌ی آنها نیست. داستان این فیلم براساس حادثه‌ی کگزبرگ و ناپدید شدن عده‌ای در فاس لیک طراحی شده است.

*همه نقدهای فیلم «شب طولانی» (The Vast of Night)*

 

- سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog)

ژانر : اکشن، کمدی، علمی تخیلی

امتیاز : 6/5 (75284 رأی)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 - سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog)

یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی و علمی تخیلی به کارگردانی «جف فاولر» است که داستان آن بر اساس فرنچایز بازی ویدئویی ساخته کمپانی سگا، به رشته تحریر درآمده است. داستان «سونیک خارپشت» (Sonic The Hedgehog) درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده است و در این میان با پلیسی به نام «تام» آشنا می‌شود و به او کمک می‌کند تا «دکتر رباتنیک» به قدرت او دست پیدا نکند.

 

- تل ماسه (Dune)

ژانر : ماجراجویی، درام، علمی تخیلی

تاریخ اکران : 18 دسامبر

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 - تل ماسه (Dune)

«تل‌ماسه» (Dune) فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی به کارگردانی «دنیس ویلنیو» است. «ویلنوو» فیلم‌نامه این فیلم را به همراه «اریک راث» و «جان اسپیتز» بر اساس رمانی به همین نام اثر «فرانک هربرت» به نگارش درآورده است. بعد از فیلم «تل‌ماسه» (Dune) به کارگردانی «دیوید لینچ»، این دومین اقتباس سینمایی از این رمان است.

«تیموتی شَلِمِی»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «اسکار آیزاک»، «جیسون موموآ»، «خاویر باردم»، «دیوید باتیستا»، «استلان اسکارزگارد»، «شارلوت رمپلینگ» و «دیوید دستمالچیان» ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به نام آراکیس رخ می‌دهد که به خاطر طبیعت بیابانی خود به تل‌ماسه مشهور شده‌است.

 

- بیوه سیاه (Black Widow)

ژانر : اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

تاریخ اکران : 6 نوامبر

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 - بیوه سیاه (Black Widow)

«بیوه سیاه» (Black Widow) فیلم آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی بر پایه‌ی شخصیت خیالی به همین نام از کمپانی مارول است که توسط استودیوی مارول تولید شده و به‌وسیله‌ی استودیوی والت دیزنی پخش خواهد شد. این فیلم به کارگردانی «کیت شورتلند» است و فیلم‌نامه‌ی آن را «اریک پیرسون» با همکاری «ژاک شفر» و «ند بنسون» نگاشته‌ است.

از بازیگران آن می‌توان به «اسکارلت جوهانسون» در نقش «ناتاشا رومانوف / بیوه سیاه»، «فلورنس پیو»، «دیوید هاربر»، «ریچل وایس» و «او.تی. فاگبنلی» اشاره کرد.

این فیلم اولین فیلم فاز چهارم و همچنین بیست و چهارمین فیلم دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود. این هشتمین باری است که «اسکارلت جوهانسون» در نقش «ناتاشا رومانوف» ظاهر می‌شود. او از سال 2010 در فیلم «مرد آهنی» (Iron Man) در نقش «ناتاشا رومانوف» ظاهر شده است.

 

- «وویجرها» (Voyagers)

ژانر : علمی تخیلی، هیجان‌انگیز

تاریخ اکران : 25 نوامبر

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2020 - وویجرها (Voyagers)

«وویجرها» (Voyagers) فیلمی آمریکایی محصول سال 2020 است که توسط «نیل برگر» نوشته و کارگردانی شده است. از بازیگران «وویجرها» (Voyagers) می‌توان به نام‌هایی مثل «کالین فارل»، «تای شرایدن»، «لیلی رز دپ»، «فیون وایتهد» و «ایزاک همپستد رایت» اشاره کرد. این فیلم در تاریخ 25 نوامبر 2020 روی پرده‌های سینما خواهد رفت.

داستان «وویجرها» (Voyagers) درباره‌ی آینده‌ای است که درآن 30 مرد و زن برای مأموریتی ویژه به فضا فرستاده می‌شوند. آنها مأموریتی فرانسلی دارند و هدف آنها یافتن خانه‌ای جدید برای ادامه‌ی حیات بشر است. فشار این مأموریت باعث می‌شوند تا این فضانوردان دچار تغییراتی شوند. حال آنها نمی‌دانند بزرگترین تهدید پیش رویشان اتفاقات بیرون سفینه است یا تغییرات آن در داخل سفینه.

منابع:

Wikipedia

IMDB

خبرهای مرتبط:

بهترین فیلم های ترسناک سال 2020 کدامند؟


بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2019 کدامند؟


بهترین فیلم های ژانر علمی-تخیلی تاریخ سینما


بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو