tenet john david washington  دیوید جان واشنگتن

در حالی که «تنت»  به آرامی در آمریکا پیش می‌رود و هفته‌ی گذشته فروش داخلی خود را به ۳۶ میلیون دلار رسانده، «جان دیوید واشینگتن» ستاره‌ی فیلم از حالا آماده است تا در قسمت احتمالی بعدی بازی کند. در حال حاضر نه استودیوی برادران وارنر و نه «کریستفر نولان» کارگردان فیلم تولید «تنت ۲» را تأیید نکرده‌اند، اما واشینگتن به مجله‌ی «اسکوایر» می‌گوید آماده است تا در دنباله‌ی این فیلم اکشن جاسوسی بازی کند. او بر این بارو است که «تنت» برای یک دنباله مقدمه‌چینی می‌کند.

در بخش‌های زیادی از فیلم تصور می‌شود که شخصیت «پروتاگونیست» واشینگتن به تازگی با شخصیت «نیل» با بازی «رابرت پتینسون» ملاقات کرده تا بر روی مأموریت جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم کار کند. پایان فیلم نولان فاش می‌کند که این دو شخصیت سال‌هاست یکدیگر را می‌شناسند، یا به تعبیری دیگر بر اساس وارونگی زمان خواهند شناخت. این «پروتاگونیست» است که شخصیت «نیل» را استخدام می‌کند تا به یک برنامه‌ی جاسوسی ملحق شود. این پایان درها را برای تولید «تنت ۲» و توضیح ماجراجویی‌های بیشتر این دو شخصیت باز می‌گذارد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30 نما، واشینگتن در مورد اینکه آیا فیلم برای یک دنباله مقدمه‌چینی می‌کند یا نه می‌گوید: «در نظر من پاسخ مثبت است. ما این کار را دوباره انجام می‌دهیم و تا چند سال دیگر دوباره شما را می‌بینیم. اما در واقعیت، نمی‌دانم. کریس کاری که بخواهد می‌کند. شاید بخواهد فیلمی بسازد که سال‌ها در حال توسعه‌ی آن بوده، شاید از چیز دیگری الهام بگیرد و بسازد، نمی‌دانم. امیدوارم که دوباره به این فیلم برگردیم، امیدوارم که باز هم این جهان را بکاویم، چرا که فکر می‌کنم ما چیزی واقعاً منحصربه‌فرد یافته‌ایم.»

«تنت ۲» می‌تواند یکی از نظریه‌های هواداران را عملی کند. در این فیلم، شخصیت «کت» با بازی «الیزابت دبیکی» می‌خواهد پسر جوانش «مکس» را از دست پدر شرورش «ساتور» با بازی «کنت برانا» خلاص کند. بعضی از هواداران معتقدند که «مکس» نسخه‌ی کودک شخصیت «نیل» است. واشینگتن در این باره به «اسکوایر» می‌گوید: «این نظریه را یک روز دیدم – دوستش داشتم! نمی‌دانم درست است یا نه، باید از کریس بپرسید، اما اگر [فیلم] دیگری در کار باشد و آن‌ها معرفی‌اش کنند بسیار جالب خواهد شد. باید دید چه پیش می‌آید.»

«تنت» آخر هفته‌ی گذشته فروش جهانی خود را به ۲۵۰ میلیون دلار رسانده است.