انتقاد تند متخصص عفونی برای تجویز یک داروی کرونا

63

1399/7/1

18:27


یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا پرداخت.

انتقاد تند متخصص عفونی برای تجویز یک داروی کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، شروین شکوهی در خصوص تاثیر داروی اکتمرا بر درمان بیماری کرونا گفت: این دارو مدت‌هاست که در بعضی موارد به درستی و برخی اوقات نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت تولید کننده‌اش یک مطالعه بزرگ در این خصوص به روی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر انجام داده  و به نتیجه رسیده است که این دارو تاثیر چندانی بر درمان بیماری کرونا ندارد.
 
وی ضمن اشاره به اینکه اکتمرا داروی کرونا نیست، ادامه داد: این دارو برای یکسری از مشکلات که ایمنی در آن زیاد اتفاق می‌افتد، تجویز می‌شود و در مواردی از کرونا که این بیماری شدید می‌شود و در زمان خاصی اگر اکتمرا مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است موثر واقع‌شود.
 
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه اکتمرا داروی ضدویروسی نیست، اظهار کرد: این دارو در نوعی از بیماری سرطان که در آن از سلول‌های خاصی استفاده می‌شود و هنگامی که با طوفان سایتوکایینی مواجه هستیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر دقیقا این دارو موقع طوفان سایتوکایینی مصرف شود، ممکن است، اثر بخش باشد.
شکوهی افزود: به طور کلی اگر این دارو در شرایط و موقعیت و همچنین بیمارانی خاصی مورد استفاده قرار بگیرد احتمال گرفتن پاسخ مناسب وجود دارد.
 
 
منبع:میزان

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو