اگر زیاد از حد پروتئین بخوریم چه می شود؟

منبع: همگردی

25

1399/7/1

20:01


دینو/ در رژیم غذایی بسیاری از ما پروتئین به مقدار زیادی وجود دارد. البته مصرف پر وتئین برای بدن بسیار مهم است و این ماده مغذی اسیدهای آمینه را برای ترمیم و حفظ ماهیچه فراهم می کند. اما نباید پروتئین بیش از اندازه در اختیار بدن قرار گیرد زیرا باعث افزایش وزن و بهم خوردن تناسب اندام می شود.

اگرچه رژیم ها غذایی با پروتئین بالا برای برای برخی از افراد باعث کاهش وزن می شود اما در برخی دیگر پروتئین اضافی به چربی بدن تبدیل خواهد شد و این موضوع باعث افزایش وزن فرد می شود. در نتیجه زیاده روی در پرو تئین تصمیم درستی نخواهد و رژیم غذایی را بهم خواهد ریخت. در واقع پروتئین های پرچرب مانند پنیر یا گوشت های چرب اگر بیش از اندازه مصرف شوند چربی زیادی به بدن اضافه خواهند کرد.

در نتیجه باید به مصرف پر وتئین خود توجه داشته باشد و رژیم های غذایی که پروتئین بالایی را دارند را فراموش کنید. بهترین تصمیم برای رژیم غذایی شما این است تعادل را در مصرف هرگونه مواد مغذی حفظ کنید و پروتئین های بدون چربی، غلات سبوس دار، میوه و سبزیجات مصرف کنید.

هنگامی که شما یک رژیم غذایی با پروتئین بالا را برای مدت طولانی مصرف کنید، مصرف کربوهیدرات شما ممکن است محدود شود و با مشکلات تغذیه مواجه شوید در نهایت نیز این موضوع کمبود کربوهیدرات احتمالاً منجر به مشکلاتی مانند یبوست یا اسهال خواهد شد.

علاوه بر این که، رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین باعث کاهش کربوهیدرات می شود، مصرف فیبرهای ضروری را نیز کاهش می دهد که این موضوع باعث مشکلاتی در تنظیم دستگاه گوارش شما خواهد شد. در واقع بدون داشتن فیبر کافی، احتمالاً یبوست را تجربه خواهید کرد. همچنین خوردن بیش از حد لبنیات غنی از پروتئین نیز می تواند منجر به اسهال شود.

در نهایت اگر تصمیم دارید تا رژیم پروتئین خود را کنار بگذارید، توصیه می شود که بیشتر پروتئین های گیاهی از جمله عدس و آجیل مصرف کنید.

اگر زیاد از حد پروتئین بخوریم چه می شود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو