روحانی: امروز زمان نه گفتن به زورگویی و قلدری است

منبع: برترین ها

32

1399/7/1

20:58


رییس جمهوری در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که برای جهان امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است، گفت: دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است.ملت ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن تر و قانون مدارتر هستند.

برترین‌ها: رییس جمهوری در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که برای جهان امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است، گفت: دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است.ملت ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن تر و قانون مدارتر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هفتاد و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب نماینده کشور دوست و برادر ترکیه به ریاست هفتاد و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد تبریک گفته و برای وی، دبیرکل و همه همکارانتان که در مسیر تحقق اهداف ملل متحد، تلاش می‌کنند، آرزوی توفیق کرد.

روحانی با اشاره به شیوع کرونا در جهان اظهار داشت: جهان، غافل از دو نعمت‌ بزرگ سلامت و امنیت، ناگهان با بانگ بیدارباش کووید ۱۹ مواجه شد. کرونا با همه کوچکی خود، چنان مدیریتِ جهانی و حکمرانی داخلی کشورها را به چالش کشید که مهمترین تجمع جهانی هم به ناچار به صورت مجازی برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: کرونا امروز، به علت رشد علم و تکنولوژی و رسانه، به"درد مشترک" انسان بدل شده است. این درد مشترک، نشان داد که به رغم همه پیشرفت‌ها، هنوز علم بشر در برابر جهل او ناچیز است.

رییس جمهوری افزود: این ویروس همه ما را به فروتنی بیشتر در برابر خداوند و حقیقتِ خلقت می‌خواند و جامعه انسانی‌ را به تقوای مدنی اعم از رعایت اخلاق فردی و اجتماعی و پرهیز از جفا در حق طبیعت و تخریب محیط زیست و دخالت بی‌رویه در خلقت، هدایت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو