آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد صادرات نفت خام آمریکا از ۳.۰۷۸ میلیون بشکه در روز در فوریه به ۲.۷۵۳ میلیون بشکه در روز در ژوئن کاهش یافت.

با وجود کاهش صادرات در طول قرنطینه جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، صادرات نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بالاتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.

واردات نفت خام به آمریکا با وجود این که در ماههای مه و ژوئن در پی افزایش صادرات عربستان سعودی در آوریل، بالا رفت اما در نیمه اول سال ۲۰۲۰ هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به ۹۰ میلیون بشکه در روز رسید که کمتر از ۱۰۰.۷ میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود. تقاضای کمتر برای نفت خام و فرآورده های نفتی به کاهش صادرات نفت خام آمریکا از فوریه منجر شد.

با وجود کاهش ماهانه صادرات از زمان آغاز شیوع پاندمی، صادرات نفت خام آمریکا به چین در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و این کشور ۳۶۱ هزار بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که بالاتر از ۲۱۳ هزار بشکه در روز در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

افزایش صادرات نفت آمریکا به چین تحت تاثیر افزایش صادرات در ماه مه (۱.۳ میلیون بشکه در روز) و ژوئن (۷۰۰ هزار بشکه در روز) روی داد و چین در این دو ماه بزرگترین مقصد صادرات نفت آمریکا بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران افزایش صادرات نفت خام آمریکا به چین را نتیجه تلاش پکن برای خرید نفت فوق العاده ارزان در آوریل ارزیابی کردند.