مینا افروزی: هوشمندی در طراحی لباس با الهام از مضمون دفاع مقدس یک ضرورت است

مینا افروزی: هوشمندی در طراحی لباس با الهام از مضمون دفاع مقدس یک ضرورت است


114

1399/7/2

10:11


مینا افروزی طراح لباس می‌گوید در طراحی لباس با موضوعاتی همچون دفاع مقدس، لازم است جنبه‌های زیبایی‌شناختی آن را در نظر گرفت.

مینا افروزی: هوشمندی در طراحی لباس با الهام از مضمون دفاع مقدس یک ضرورت است

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: هیچ فردی نمی‌تواند منکر نقش و جایگاه هنر در تعالی فرهنگی جوامع شود؛ حال آنکه عرصه‌های هنری هر کدام در طول تاریخ تلاش کرده‌اند تا نمایشی صحیح از واقعیات و حقایق موجود در هر جامعه را در قالب هنر بریزند و فضای تجلی ارزش‌ها را فراهم آورند.

در این میان، هنر دفاع مقدس در تاریخ معاصر ایران، نقش و جایگاهی رفیع دارد و آنجا که از فرهنگ دفاع مقدس یاد می‌شود، به یکباره فرصتی دست می‌دهد تا از دریچه هنر به شناخت، تبیین و نمایش این فرهنگ ارزشی رسید و آن را به عنوان هنری دینى و ملى به جهانیان معرفی کرد.

مینا افروزی طراح لباس و فردی که سابقه چندین دوره برپایی نمایشگاه طراحی لباس با مضمون دفاع مقدس را در کارنامه کاری خود دارد، هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، درباره لزوم توجه به ظرفیت‌های حوزه مد و لباس در ترویج فرهنگ‌ این جریان تاریخی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در پرداختن به چنین موضوعاتی لازم است ضمن رسیدن به برداشت درست از مفاهیم و مضامین دفاع مقدس به طراحی لباس بپردازیم و جنبه‌های زیبایی‌شناسی لباس را در نظر بگیریم.

افروزی با تأکید بر اینکه هوشمندی در طراحی لباس با الهام از مضمون دفاع مقدس یک ضرورت است، اذعان داشت: نکته بسیار مهمی که باید در ارتباط با این لباس در نظر داشت آن است که مردم، موضوعاتی همچون عاشورا و دفاع مقدس را از خود می‌دانند و کوچک‌ترین اشتباه در روند طراحی لباس برگرفته از این مضامین می‌تواند نتیجه عکس در امر فرهنگ‌سازی داشته باشد.

این طراح لباس در ادامه گفت: پس‌ازاینکه ما در ایران به برپایی نمایشگاه لباس دفاع مقدس پرداختیم، بسیاری از طرح‌ها و تولیدات ما در میان ایرانیان مقیم امریکا و اروپا مورد استقبال قرار گرفت چراکه تنها تلاش کرده بودیم که به مضامین و مفاهیم انسانی مستتر در این جریان ارزشی بپردازیم و به‌طور مستقیم به فرد یا موضوع خاصی اشاره نکنیم.

افروزی گفت: وقایعی همچون عاشورا و دفاع مقدس یک باور در میان مردم ایران است و متأسفانه بعضاً دیده‌ایم که تحت عنوان لباس عاشورایی یا لباس دفاع مقدس، شأن این جریانات تاریخی حفظ نشده است.

در ادامه، تصاویری از آثار مینا افروزی در ادوار گذشته نمایشگاه "جنگ به روایت لباس" را در ادامه ببینید:

359459_610

1395120319525791010074744

 

IMG09514658+(1)

unnamed

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو