شرکت‌ها و شرکاء «علیرضا رزم حسینی»؛ وزیر پیشنهادی صمت به مجلس

شرکت‌ها و شرکاء «علیرضا رزم حسینی»؛ وزیر پیشنهادی صمت به مجلس


منبع: روزیاتو

50

1399/7/2

10:13


علیرضا رزم حسینی متولد سال ۱۳۴۰ در استان کرمان، گزینه معرفی شده دولت روحانی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت است. وزارت صمت در ماه های اخیر، بدون وزیر مانده است و یکی از کلیدی ترین وزارت خانه های دولت تدبیر و امید، سکان دار ندارد. علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم است. پس از اخراج محمد رحمانی وزیر سابق صمت از دولت، وزارت صمت مدتهاست که وزیر ندارد.

طبق اطلاعات و مستنداتی که به روایت روزنامه رسمی قوه قضاییه در این گفتار امده است، گزینه روحانی برای تصدی وزارت صمت از مهر ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰، در دهه هشتاد و نود شمسی در شرکت های سهامی خاص، سهامدار و عضو هیات مدیره بوده است.

او از دی ماه سال نود و هفت به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و در دولت یازدهم نیز استاندار کرمان، زادگاهش بود. علیرضا رزم حسینی از جمله کاندیداهای وزارت صمت است که در این عرصه، نه تحصیلات دانشگاهی دارد و نه سابقه درخشانی در حوزه تولید و کارآفرینی و امورات صنعتی و مهندسی. علیرضا رزم حسینی، دانش آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

علیرضا رزم حسینی را به عنوان قائم مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان که از لشکرهای خط شکن دوران دفاع مقدس بود معرفی می کنند. لذا گزینه وزارت صمت، قائم مقام شهید سرلشکر قاسم سلیمانی است.

علیرضا رزم حسینی در دوران دفاع مقدس، هم رزم سرداران رشید اسلامی خرازی و کاظمی و باقری بود. علیرضا رزم حسینی موفق به دریافت نشان فتح از رهبر انقلاب شده بود. در تاریخ چهارم مهر ماه سال نود و شش، علیرضا رزم حسینی استاندار برتر ایران در صنعت گردشگری معرفی شد. هم چنین در دوم آذر ماه همان سال، استاندار برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل معرفی گردید.

علیرضا رزم حسینی قبلا عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان بود و مدیرعاملی مجتمع صنعتی کرمان را در کارنامه دارد. علیرضا رزم حسینی در سمت مدیرعاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کرمان و هم چنین رئیس هیات مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار نیز فعالیت داشته است. مدیرعاملی شرکت تکنوپروم، راهسازی کاتر پیلار، شرکت آستانه ریل، شرکت همیار ماشین از جمله سوابق مدیریت علیرضا رزم حسینی گزینه حسن روحانی برای تصدی وزارت صمت در ۱۰ ماه پایانی دولت دوازدهم است.

علیرضا رزم حسینی

تصویری از دیدارهای علیرضا رزم حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت با سردار قاسم سلیمانی

جلسه بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی به عنوان آخرین گزینه دولت دوازدهم برای تصدی وزارت صمت، هفته دوم مهر ۹۹ برگزار می شود. پیش از وی، مدرس خیابانی نتوانسته بود رای اعتماد نمایندگان مجلس را دریافت کند و حسن روحانی نیز در جلسه رای اعتماد حاضر نشد. مدرس خیابانی با ۱۴۰ رای مخالف نمایندگان همراه شده بود.

به نظر می رسد اینکه آقای علیرضا رزم حسینی صرفا سابقه مدیریت چند شرکت حوزه معدنی و راهسازی را دارد، نتواند نظر اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تصدی مهم ترین وزارت خانه صنعتی کشورکسب کند. مگر اینکه شاهد اتفاقاتی در روزهای آینده چه در دولت و چه در مجلس باشیم.

علیرضا رزم حسینی

۲ تن از نزدیکان علیرضا رزم حسینی (محمد مهدی و مریم)، عضو هیات مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار هستند

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۴۱۶ مورخ هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۰، شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دو هزار که شرکتی سهامی خاص به شماره ثبت ۴۷۳۵ در استان کرمان است، برادر و خواهر یا پسر و دختر علیرضا رزم حسینی ، عضو هیات مدیره این شرکت بودند. محمد مهدی رزم حسینی به سمت مدیرعامل و مریم رزم حسینی به سمت نایب رئیس هیات مدیره شرکت انتخاب شدند. بعدا مسعود خبازی به عنوان مدیرعامل شرکت خانوادگی علیرضا رزم حسینی منصوب شد.

علیرضا رزم حسینی

علیرضا رزم حسینی در شرکت خدماتی یارانه مس در سال ۱۳۸۴ عضو هیات مدیره بود

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۷۶۱۰ مورخ بیست و دوم مرداد ماه سال ۱۳۸۴، علیرضا رزم حسینی با مسعود خبازی و علی اکبر پوریانی، در شرکتی به نام شرکت خدماتی بازرگانی یارانه مس (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۹۷۰، شریک و عضو هیات مدیره بودند.

علیرضا رزم حسینی

علیرضا رزم حسینی شرکت همیار ماشین آسیا را در سال ۱۳۸۴ با شرکای خود تاسیس کرده بود

علیرضا رزم حسینی در سال ۱۳۸۳ با همکاری محمد رضا شه بخش و اریک کریمیان و شمس اردکانی و محمد آتیکی نژاد، شرکت همیار ماشین آسیا (سهامی خاص) به شماره ثبت ۶۳۴۶ را در کرمان (خیابان ابوحامد) ثبت کرد. این شرکت، در حوزه های صادراتی و وارداتی وبازرگانی و خدمات تولیدی و به طور ماشین آلات سنگین راهسازی فعالیت دارد و سرمایه اولیه آن ۱ میلیارد ریال بود.

علیرضا رزم حسینی

علیرضا رزم حسینی در شرکت کویر آلومینیوم پارس (سهامی خاص)

در سال ۱۳۸۳، علیرضا رزم حسینی به عنوان نماینده سازمان عمران کرمان، در کنار محمد بخشی، محمد جواد آقا محمد حسنی، محمد حسین آقا محمد حسنی و محمود رهبری و منصور عادل زاده، شرکت کویر آلومینیوم پارس (ٍسهامی خاص) به شماره ثبت ۲۰۶۰۱۶ را تاسیس کردند که دفترش در خیابان دکتر فاطمی تهران با سرمایه ۱ میلیارد ریال اعلام شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو