تازه‌ترین خبر از ساخت بزرگترین موزه پیکاسو

منبع: ایران آرت

69

1399/7/2

11:41


برنامه‌ها برای راه‌اندازی بزرگ‌ترین موزه از مجموعه آثار "پابلو پیکاسو" که قرار بود در جنوب فرانسه تاسیس شود، منتفی شد.

ایران آرت: از مدت‌ها قبل قرار بود یک موزه به پیکاسو و ژاکلین روک همسر دوم وی اختصاص داده شود که ویترینی برای بزرگترین کلکسیون آثار این نقاش اسپانیایی باشد. حال خبرها از لغو این طرح حکایت دارد.

این موزه قرار بود سال آینده در یک صومعه سابق واقع در شهر اکس-آن-پرووانس در جنوب فرانسه افتتاح شود. پروژه راه‌اندازی این موزه به همت کاترین هاتین بلی (Catherine Hutin-Blay) دختر ژاکلین جلو می‌رفت اما با مشکلاتی که بر سر توافق فروش با مقامات محلی به وجود آمد، این طرح لغو شد. 

به نقل از ایرنا این موزه که بنا بود موزه ژاکلین و پابلو پیکاسو (Musée Jacqueline et Pablo Picasso) نامیده شود، قرار بود میزبان حدود یک هزار نقاشی این هنرمند پرآوازه باشد که از کلکسیون‌ موزه‌های پیکاسو در پاریس، آنتیب، بارسلونا و مالاگا بزرگ‌تر است. یک سالن ۱۵۰۰ مترمربعی برای این موزه در نظر گرفته شده بود؛ قرار بود ۱۰۰۰ متر مربع این فضا به نمایشگاه‌های دائمی اختصاص یابد و ۵۰۰ متر مربع آن به نمایشگاه‌های موقت.

دختر ژاکلین کلکسیون مادرش از آثار پیکاسو را به ارث برده است و همچین مالک شاتو دو وُوونارگ Château of Vauvenargues که این زوج در آن به خاک سپرده شده‌اند، نیز هست.

چهار سال مذاکره در بن‌بست یک شرط ۱۵ ساله 

نمایندگان شورای شهر اکس-آن-پرووانس در سال ۲۰۱۷ توافق کردند صومعه موردنظر و راهرو سرپوشیده کلیسای مجاور آن را به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند به شرکت مادام زِد به مدیریت هاتین بلی واگذار کنند. این در حالی بود که کارشناسان قیمت این ملک را ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند برآورد کرده بودند.

حالا شهردار این شهر می‌گوید پس از چهار سال مذاکره، معامله با دختر ناتنی پیکاسو بهم خورده است. گویا در قرارداد بندی وجود داشت مبنی بر این که این ملک باید دستکم تا ۱۵ سال آینده موزه بماند. اما هاتین بلی این شرط را نپذیرفت و معامله منتفی شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو