خواننده "یار بی وفا" ۹۹ ساله شد/ عکس

منبع: ایران آرت

69

1399/7/2

11:41


عبدالوهاب شهیدی (زاده ۱ مهر ۱۳۰۱ در میمه) خواننده موسیقی اصیل ایرانی، آهنگساز، استاد آواز و نوازنده عود است. از جمله آثار او می‌شود به "یار بی وفا" و تصنیف "زندگی" اشاره کرد

ایران آرت: سیدمحمد طباطبایی؛ مدیرعامل موسسه پیشکسوتان و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور عصر روز یکم مهرماه با حضور در منزل عبدالوهاب شهیدی تولد ۹۹ سالگی این نوازنده پیشکسوت عود و خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایرانی را تبریک گفت.

وی گفت: برای ما موجب خوشحالی و خرسندی بسیار است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که استاد عبدالوهاب شهیدی را درک کرده‌ایم.

طباطبایی ادامه داد: استاد شهیدی از هنرمندان نجیب و متواضع موسیقی سنتی ایران هستند که همواره دغدغه هنر داشته و دارند و همچنان موضوعات و مسائل این حوزه را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به تبحر این هنرمند پیشکسوت در دو رشته نوازندگی و خوانندگی اظهار کرد: هنرمندان متعددی بوده‌اند که هم در ساز و هم در آواز دستی بر آتش داشته‌اند اما کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که هم نوازنده چیره‌دستی باشد و هم خواننده متبحر و درجه یک. اما استاد شهیدی اینچنین هستند و هم در نوازندگی ساز عود و هم در خوانندگی در سطح بالا بودند.

عبدالوهاب شهیدی ۹۹ساله شد

همچنین عبدالوهاب شهیدی در این دیدار به همزمانی تولد خود با تعدادی دیگر از هنرمندان موسیقی ازجمله محمدرضا شجریان اشاره و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

عبدالوهاب شهیدی با خاموش کردن شمع نود و نهمین سال تولد خود آرزو کرد بیماری کرونا هرچه زودتر برطرف شود و انسان در سلامت و جهان در صلح و دوستی به کار خود ادامه دهد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو