با دریاچه ساهون آمل بیشتر آشنا شوید

منبع: تاپ تراول

125

1399/7/2

11:57


لیدوما تریپ

دریاچه ساهون آمل

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با دریاچه ساهون که یکی از جاذبه های گردشگری آمل محسوب می شود آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این دریاچه آشنا شوید

مختصری درباره آمل بدانید :

آمل جزو شهر های کهن ایران و در واقع پایتخت برنج ایران به شمار می رود. آمل را شهر تاریخ و فلسفه و علم می نامند شهری که اولین شهر علویان به شمار می رفته است و دروازه ورود به سرزمین های سرسبز شمالی ایران است. شهرستان آمل در 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با ساری مرکز استان مازندران 70 کیلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقی تهران و به فاصله 180 کیلومتری از ان واقع شده است . آمل جمعیتی در حدود 401.639  نفر دارد و در گذشته با نام های همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته می شده است.از محصولات آمل اگر بخواهیم نام ببریم می توان به دانه های روغنی کلزا ، برنج ، گل و گیاه وسبزیجات اشاره کرد.

دریاچه ساهون دریاچه‌ ای است در دامنه‌ های جنوب غربی قله دماوند، که نزدیک روستای نوا در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار گرفته ‌است. ارتفاع آن از سطح دریا بیش از ۳۰۰۰ متر است. در گذشته بیش از ۱۰۰۰ هکتار وسعت داشته و تا نیم قرن پیش پر از آب بوده که به مرور زمان بر اثر دخالت‌ های انسانی سطح و حجم آب آن کم شده‌ است. در حال حاضر به صورت مردابی درآمده که حواشی آن را مرغزارهای بزرگ در برگرفته و به چراگاه ییلاقی احشام، وحوش و پرندگان تبدیل شده‌است. این دریاچه قدیمی و مرداب کنونی، محوطه‌ای مخصوص اتراق و اقامت موقت دارد. مراتع وسیع، چشم‌اندازهای زیبای کوه‌ها و قله دماوند همراه با جریان چشمه ‌سارهای کوچک و بزرگ، جاذبه ‌های قابل توجهی را پدید آورده‌اند که می‌توانند در فصل تابستان مورد استفاده علاقه‌مندان و گردشگران قرار گیرند.

مطالب بیشتر بخوانید
باغ موزه قصر تهران

دیدنی های آمل



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو