اثر هنرمند ایرانی به فینال مسابقه صنایع دستی فرانسه راه یافت

منبع: همگردی

61

1399/7/2

12:10


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، اثر هنرمند ایرانی به فینال مسابقه صنایع دستی فرانسه راه یافت.

داستان چیست؟

جایزه صنایع دستی سالانه بنیاد لوه (Loewe Foundation) در سال 2016 به منظور تکریم نوآوری و تعالی در صنایع دستی مدرن راه اندازی شد. این بنیاد تلاش دارد هنرمندانی را پاس بدارد که استعداد، چشم انداز و نوآوریشان می تواند استاندارد جدیدی برای آینده صنایع دستی تعیین کند.

چهارمین دوره این جایزه در سال 2020 برگزار شد و از میان صدها شرکت کننده از کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، کره، انگلیس، ژاپن، ایرلند، چین، آمریکا و...، 30 نفر بعنوان فینالیست برگزیده شدند که نام افسانه مدیرامانی نیز در میانشان دیده می شود.

اثر افسانه مدیرامانی با عنوان «اندک جایی برای زیستن» که در رشته دست بافته ها و با استفاده از پنبه، پشم و ابریشم بافته شده، داستان پیچیده و ظریفی را بیان می کند.

عنوان اثر از شعر احمد شاملو گرفته شده و چند درخت را نشان می دهد که از میان آسمان خراشهای تهران سربرآورده اند. این درخت ها با نخ ابریشم بر روی یک زمینه سرد و خشک از جنس پنبه و پشم بافته شده اند.

قرار بود نمایشگاهی از آثار برگزیده این جایزه در موزه هنرهای تزئینی در فرانسه برگزار شود که با توجه به همه گیری کرونا، به تعویق افتاده و قرار است در سال 2021 برگزار شود.

اثر هنرمند ایرانی به فینال مسابقه صنایع دستی فرانسه راه یافت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو