هیوندای اکسنت سدان شهری

منبع: نمناک

86

1398/4/15

16:11


هیوندای اکسنت از سال 1994 تا به امروز توسط شرکت کره ای هیوندای در دو مدل تولید شده است و فقط مدل سدان آن وارد بازار کشور ایران شده است.

هیوندای اکسنت سدان شهری

هیوندای اکسنت سدان شهری

اکسنت از سال 1994 تاکنون توسط شرکت کره ای هیوندای در دو مدل هاچ بک و سدان تولید شده است که فقط مدل سدان آن وارد بازار ایران شد. نسل دوم و چهارم این خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد و نسل چهارم آن محبوبیت بسیاری به دست آورد. کرمان موتور نسخه فیس لیفت شده و تقریباً فول آپشن نسل چهارم هیوندای اکسنت را مونتاژ می کند.

هیوندای اکسنت سدان

طراحی داخلی

استفاده از مواد با کیفیت و جنس معمولی در ساخت کابین، طراحی داخلی ساده، روکش پارچه‎ای صندلی‎ها و تهویه مطبوع دستی همگی بیانگر خودروی ساده و به دور از تجمل هستند اما استفاده از خطوط حجم دهنده روی داشبورد و از بین بردن یک تکه بودن این قسمت کمی از این سادگی کاسته شده است. کنسول میانی مرتب بوده و امکان استفاده راحت از آپشن های این خودرو را فراهم می کند. نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد و هواکش های اصلی حالت جدا از داشبورد دارند. سادگی طراحی داخلی شامل پنل پشت فرمان ساده هم می شود. صندلی های جلو با فرم خوبی و هماهنگ با بدن طراحی شده اند و راحت هستند؛ روکش صندلی ها پارچه ای بوده و قسمتی از تودری ها هم از همین روکش کار شده است؛ اما بخش مربوط به استراحتگاه آرنج با پلاستیک براق نقره ای رنگ ساخته شده است. کلیدهای کنترل اطلاعات و سرگرمی و ارتباط تلفنی به همراه قاب نقره ای رنگ روی فرمان خوش دست کاملاً کاربردی و جذاب هستند. دستگیره درها و بخشی از قطعات کار شده روی دسته دنده کرومی هستند. صندلی های عقب صاف بوده و برای دو نفر بسیار مناسب هستند و گرچه برای استفاده 3 نفر طراحی شده اند اما نفر سوم فضای مناسبی ندارد. فضای مربوط به بالای سر و زانوها هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب کاملاً مناسب و راحت است. حجم صندوق عقب این خودرو 388 لیتر بوده که با تا کردن صندلی های ردیف عقب این حجم افزایش پیدا می کند.

امکانات و تجهیزات ایمنی

خودرو هیوندای اکسنت موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA آمریکا، استاندارد آلایندگی یورو 6، دریافت نمره خوب از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) دربخش های استحکام سقف، حفاظت سر و صندلی ها و برخورد از جلو شد. دربرخورد از بغل امتیاز قابل قبول ولی در برخورد از کناره جلو یا هم پوشانی کوتاه نمره ضعیف را به دست آورد. این خودرو مجهز به 4 کیسه هوای ایمنی که شامل کیسه هوای سرنشینان جلو و 2 کیسه هوای پرده ای سرتاسری است. از امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به:ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) برای کنترل پایداری الکترونیکی خودرو در هنگام چرخش فرمان با هدف اعمال نیروی ترمز به هر یک از چهار چرخ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم مدیریت پایداری (VSM) کنترل پایداری خودرو در سطوح لغزنده، سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها (TPMS) و کمربندهای ایمنی با قابلیت پیش کشاننده و تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
اکسنت در تمام نسخه های خود در کیفیت موتور، گیربکس، امنیت خوب و کم استهلاکی قابل قبول بوده است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای تولید محصولات تولید داخل و چینی با هزینه بیشتر از این برند کره ای با کیفیت استفاده کنند.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‎ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‎رود برای خرید و فروش خودروی هیوندای اکسنت به آگهی های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.
 
منبع :ویرلن

هیوندای اکسنت سدان شهری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو