علی لاریجانی، گزینه اصلح برای انتخابات ۱۴۰۰

منبع: برترین ها

29

1399/7/2

14:06


یک نماینده ادوار مجلس می‌گوید: لاریجانی می‌تواند راهکارهای معقول و مناسبی را برای خروج کشور از بعضی بن‌بست‌ها ارائه کند. او مسائل و مشکلات نظام را می‌شناسد، روی آن کار کرده است. اگر آقای لاریجانی اراده کند و اقبالی باشد او می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باشد.

نامه نیوز: یک نماینده ادوار مجلس می‌گوید: لاریجانی می‌تواند راهکارهای معقول و مناسبی را برای خروج کشور از بعضی بن‌بست‌ها ارائه کند. او مسائل و مشکلات نظام را می‌شناسد، روی آن کار کرده است. اگر آقای لاریجانی اراده کند و اقبالی باشد او می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ باشد.

با آغاز نیمه دوم سال ۹۹ مباحث انتخاباتی شکل جدی تری به خود گرفته است. روزهای دو خبر غیررسمی درباره علی لاریجانی مطرح شد. نخست آنکه او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری استجازه کرده و دوم آنکه جلساتی را با نمایندگان ادوار دارد.

درباره سیدابراهیم رئیسی نیز گفته می شود با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ارتباط دارد و بسیاری معتقدند او نیز از گزینه های اصلی رقابت سیاسی پیش رو محسوب می شود.

سعید جلیلی نیز پس از ۸ سال گویا میل ریاست جمهوری پیدا کرده و می خواهد شانس خود را دوباره محک بزند. درباره این خبرها با منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس دهم گفتگو کردیم.

منصور حقیقت پور درباره خبرهای مربوط ارتباطات سیدابراهیم رئیسی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و قوت گرفتن کاندیداتوری او در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای رئیسی دو سال در قوه قضائیه کار کرد و توانست قدری نابسامانی ها در آن قوه را سامان بخشد. مردم نیز به بهبود امور در قوه قضائیه امیدوار شدند.

وی با بیان اینکه آقای رئیسی می تواند قوه قضائیه را خوب ساماندهی کند، افزود: اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از کاستی های جامعه مرتفع خواهد شد بنابراین تحقق چنین هدفی بسیار اهمیت دارد. ضمن آنکه برای سامان بخشی قوه مجریه نیز قحط الرجال نداریم و کسان لایق دیگری می توانند به این حوزه مهم ورود کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: آقای رئیسی سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای نظام است اما این اضطرار الان وجود ندارد که ساماندهی امور یک قوه ناقص بماند تا یک قوه دیگر سامان پیدا کند. شاید معقول باشد که تقسیم کار صورت گیرد، یعنی آقای رئیسی همین مسئولیت فعلی خود را ادامه دهد چون باعث امیدواری در جامعه شده، در عوض عزیزان لایق دیگری وارد عرصه ریاست جمهوری شوند.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی نام ها در جریان اصولگرایی، افزود: البته من مخالفم که هر کسی خود را در سطح ریاست جمهوری بداند و بخواهد نامزد شود. امروز اسم کسانی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شنویم که حتی بخشدار هم نبودند، حال آنکه قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری مسئولیت بسیار بزرگی است و افرادی را می طلبد که دارای تخصص های متنوعی در حوزه اقتصادی، سیاسی، بین المللی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی باشند.

مشاور رئیس مجلس دهم یادآور شد: با وجود احترام به آقای رئیسی که از دوستان من است، آقای لاریجانی می تواند راهکارهای معقول و مناسبی را برای خروج کشور از بعضی بن بست ها ارائه کند. او مسائل و مشکلات نظام را می شناسد، روی آن کار کرده است. اگر آقای لاریجانی اراده کند و اقبالی باشد او می تواند گزینه بسیار خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باشد.

وی درباره استجازه علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: اطلاعی ندارم؛ اینکه آقای لاریجانی مورد وثوق مقام معظم رهبری است. در این شرایط خطیر، رهبر انقلاب مأموریت مهم اقتصادی-سیاسی «توسعه روابط استراتژیک ایران و چین» را به آقای لاریجانی سپردند و به طرف چینی هم فرمودند با آقای لاریجانی کار کنند. بر این اساس چینی ها باید ۴۵۰ میلیارد دلار در ایران فاینانس کنند که می تواند یک تحول اقتصادی بزرگ را در پی داشته باشد.

حقیقت پور درباره جلسات رایزنی علی لاریجانی با نمایندگان ادوار مجلس گفت: او سه دوره رئیس مجلس شورای اسلامی بود و بیش از ۵۰۰ رفیق در آن حوزه دارد. قدر مسلم این رفقا به او سر می زنند و احوالپرسی می کنند، اگر ایده و حرفی دارند می گویند. سایرین شخصیت ها نیز چنین جلساتی را دارند.

وی درباره نامزدی سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: آقای جلیلی مثل دفعات گذشته می آید و عرصه انتخابات را گرم می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو