مراحل انجام روتین مراقبت پوستی که معجزه می کند!

منبع: همگردی

80

1399/7/2

14:10


داشتن پوستی صاف و زیبا آرزوی بسیاری از افراد به ویژه خانم هاست. عده زیادی هستند که برای رسیدن به این آرزو به سراغ انواع و اقسام کرم ها و محصولات آرایشی می روند تا به کمک این لوازم پوست خود را سلامت و شاداب نشان دهند اما غافل از اینکه مراقبت صحیح از پوست نتیجه خیلی بهتر و موثرتری را برای آن ها به ارمغان خواهد آورد.

برای آن که پوست شفاف و شادابی داشته باشید باید به خوبی از آن مراقبت کرده و پس از هر بار آرایش به خوبی آن را بشویید. در صورتی که پوستتان را به حال خود رها کنید، مواد آرایشی و چربی های مضر آن ها در منافذ پوست شما جا خوش کرده و باعث بسته شدن منافذ و بروز جوش خواهند شد.

حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه باید از پوستمان مراقبت کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که لازم است از یک سری محصولات مراقبت پوستی کمک بگیرید و آن ها را به درستی روی پوستتان استفاده کنید.

این محصولات مراقبتی عبارتند از:

· میسلار واتر

· شوینده مناسب پوست

· تونر

· ماسک صورت

· کرم های درمانی و محصولات مراقبتی پوست

· سرم

· آبرسان و مرطوب کننده

· کرم دور چشم

· کرم ضد آفتاب

در ادامه برایتان به زبانی ساده توضیح می دهیم که نحوه استفاده هر یک از این محصولات چگونه است و چه کمکی به شما خواهد کرد.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبتی پوست

میسلار واتر: این محصول نوعی پاک کننده مواد آرایشی است که چربی های روی پوست را در خود حل کرده و باعث ایجاد احساس نرمی و لطافت در پوست می شود. پس در ابتدای کار با استفاده از میسلار واتر درصد زیادی از کرم و مواد آرایشی روی پوست خود را پاک کنید.

شوینده مناسب پوست: ژل یا فوم شست و شوی مناسب پوستتان را تهیه کنید و به کمک آن صورت خود را به خوبی بشویید.

تونر: این یک حقیقت است که شوینده حتی اگر قوی هم باشد باز هم خیلی نمی تواند در منافذ پوست رخنه کرده و آن ها را تمیز کند. چاره این مسئله استفاده از تونر است. تونر می تواند به خوبی در منافذ پوست نفوذ کرده و آن ها را به صورت عمقی تمیز کند. مزیت دیگر تونر این است که ph پوست را به خوبی تنظیم می کند. برای استفاده از تونر کافیست که مقداری از آن را روی پد یا پنبه بریزید و روی پوست صورتتان بکشید.

تونر

ماسک صورت: این مرحله دل به خواهی است و شما می توانید از ماسک های آماده یا خانگی برای طراوت بخشیدن به پوستتان استفاده کنید.

کرم های درمانی: اگر از محصولات درمانی برای پوست استفاده می کنید یا مستعد جوش هستید، این مرحله بهترین زمان استفاده از محصولات درمانیست تا به خوبی جذب پوستتان شوند.

سرم: این مرحله هم دل به خواهیست و اجباری به انجام این مرحله نیست. در صورتی که پوستتان لک یا چین و چروکی دارد، می توانید سرم مناسب پوست خود را تهیه کنید و برای حل مشکلتان از آن بهره ببرید.

آبرسان و مرطوب کننده: بعد از هربار شست و شوی صورت، مقداری پوست خشک خواهد شد که به کمک آبرسان می توان آب لازم را به پوست برگرداند و با استفاده از مرطوب کننده از تبخیر آب روی پوست پیشگیری کرد. پس استفاده از مرطوب کننده و آبرسان را به هیچ وجه فراموش نکنید!

کرم دور چشم: استفاده از این محصول به شدت به افراد بالای 25 سال توصیه می شود. چروک دور چشم به مقدار زیادی در زیبایی چهره تاثیر دارد پس برای جلوگیری از پیر شدن پوست اطراف چشم ها حتما از کرم دور چشم استفاده کنید. مقدار کمی از کرم را زیر چشم بگذارید و با انگشت حلقه ضربه های آرامی به آن بزنید تا به خوبی پخش شود.

کرم ضد آفتاب: آخرین مرحله روتین مراقبت پوستی استفاده از کرم ضد آفتاب است که یکی از مهم ترین مراحل به حساب می آید. اگر قصد خارج شدن از خانه را دارید حتما بیست دقیقه قبل از خروج، کرم ضد آفتاب را روی پوست بزنید و اجازه دهید به خوبی جذب شود. پس از آن می توانید آرایش روزانه خود را انجام داده و به سراغ کارهایتان بروید.

کرم ضد آفتاب

مراحل انجام آرایش روزانه

آرایش روزانه همانطور که از نامش پیداست هر روزه انجام شده و با آرایش مخصوص مهمانی و جشن متفاوت است. هر چه آرایش سبک تری طی روز انجام دهید به خودتان کمک بیشتری کرده اید. ما در این جا یک آرایش سبک روزانه را به شما آموزش می دهیم.

برای آرایش طبیعی و ساده ابتدا ضد آفتاب مناسب پوستتان را بزنید. بعد از آن به سراغ کانسیلر رفته و به کمک آن تیرگی های زیر چشم خود را بپوشانید. کانسیلر به شما کمک می کند که پوست زیر چشم و دیگر نقاط صورتتان یک دست شده و زیبایی چشم ها را دو برابر خواهد کرد.

کانسیلر

بعد از انجام مراحل گفته شده، به کمک ریمل مژه های خود را کمی پر رنگ تر کنید و بعد از آن به سراغ یک رژ لب تقریبا همرنگ با لب خودتان بروید. در آخر می توانید مقدار کمی رژگونه هلویی یا صورتی هم روی گونه هایتان استفاده کنید. این کار باعث شاداب تر شدن چهره شما خواهد شد.

سخن آخر

در آخر باید بگوییم اگر از آن دسته افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می دهید و می خواهید از امروز به صورت جدی و هدفمند به پوستتان رسیدگی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم محصولات معرفی شده را از فروشگاه اینترنتی مو تن رو تهیه کنید تا علاوه بر اطمینان از کیفیت بالای محصولات از قیمت های خوب این فروشگاه آنلاین هم نهایت استفاده را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو