معرفی پارک پرواز و پارک ساعی در تهران

منبع: همگردی

83

1399/7/2

15:13


این آخر هفته قصد رفتن به کجا را دارید؟ اگر شما هم از خانه نشینی مداوم خسته شده اید و به دنبال یک مکان نزدیک برای گذران تعطیلات آخر هفته می گردید؛ ما به شما دو پارک معروف تهران یعنی پارک پرواز و پارک ساعی را معرفی می کنیم.

تعداد پارک ها و اماکن گردشگری در تهران بسیار زیاد است و شاید انتخاب بین این همه گزینه کار سختی باشد. تهران به عنوان پایتخت ایران علاوه بر موقعیت خاص سیاسی و اقتصادی؛ دارای جاذبه های تفریحی گوناگونی است که حتی از شهرهای نزدیک و دور پذیرای مسافران بسیاری است. پارک پرواز و پارک ساعی دوتا از همین جاذبه های تفریخی تهران محسوب می شوند.

فضای باز برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب مناسبی است؛ البته نباید رعایت پروتکل های بهداشتی را فراموش کنید. اگر در تهران زندگی می کنید، دو پارک پرواز و ساعی را به شما معرفی خواهیم کرد تا از فضای سرسبز این دو پارک نهایت لذت را ببرید. اما اگر ساکن تهران نیستید، می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران و یا بلیط اتوبوس و قطار از سایت ره بال آسمان به تهران سفر کنید و به گشت وگذار بپردازید. همراه ما باشید.

پارک پرواز | تفرجگاهی بر فراز تپه ها

پارک زیبای پرواز در منطقه سعادت آباد تهران

منظره شگفت انگیز پارک پرواز باعث شده است که افراد زیادی راهی این بوستان شوند و بر فراز تپه های آن نفسی تازه کنند. نمای این پارک، خانواده های بسیاری را برای برگزاری یک پیک نیک دسته جمعی جذب می کند تا از بودن در کنار هم لذت ببرند. بوستان پرواز را همچنین باید پاتوق عکاسان دانست که برای گرفتن عکس های بی نظیر به اینجا می آیند.

پارک پرواز در شمال غربی تهران و در منطقه سعادت آباد واقع شده است. قرارگیری بوستان بر فراز تپه و اختلاف ارتفاعی که نسبت به مناطق اطراف وجود دارد؛ باعث به وجود آمدن چشم انداز زیبایی شده است. دورنمای بوستان به سمت کوه های البرز، برج میلاد و آسمان خراش های تهران است؛ چشم اندازی آمیخته از قدرت طبیعت و قدرت بشریت به روی گردشگران گشوده شده است.
نمای 360درجه تهران از فراز این پارک به خصوص در روزهای بارانی که خبری از آلاینده های هوا نیست؛ بی نظیر است.

پارک پرواز دارای امکانات فراوانی است؛ از این رو خانواده هایی که کودک همراه خود دارند را برای رفتن به آن ترغیب می کند. آلاچیق های درون پارک، امکان یک پیک نیک خانوادگی را به راحتی فراهم می کند. از دیگر امکانات بوستان پرواز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· زمین ورزش؛

· شهربازی روباز؛

· زمین بازی کودکان؛

· کافه و رستوران؛

· مسجد؛

· پارکینگ؛

· فضای مناسب جهت اسکیت سواری.

موقعیت مکانی پارک پرواز بسیار خوب است و گردشگران علاوه بر طبیعت گردی می توانند به اطراف پارک سری بزنند که شامل برج میلاد، پاساژ میلاد نور، پاساژ پلاتین و... می شود یا به یکی از کافه یا رستوران هایی بروند که در نزدیکی بوستان است.

پیشنهاد می کنیم با فرارسیدن فصل خزان و شروع شدن بارش های پاییزی، حتماً به پارک پرواز بروید و خاطرات دل انگیزی را برای خود رقم بزنید. البته تا می توانید در منظره خارق العاده پارک نیز عکس بگیرید.

آدرس بوستان پرواز: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود.

اگر با خواندن این مطلب شما هم هوس کردید تا به تهران سفر کنید و به بوستان پرواز بروید؛ همین حالا به سایت ره بال آسمان مراجعه کرده و بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

همزیستی با حیوانات در پارک ساعی تهران

طبیعت زیبای پارک ساعی در خیابان ولیعصر تهران

پارک ساعی یکی از معروف ترین پارک های خیابان ولیعصر است که حتماً بارها اسم آن به گوشتان خورده است. چند بار به این پارک رفته اید؟

کمی قبل تر از میدان ونک، محوطه سرسبزی نظر رهگذران را به خود جلب می کند. مجسمه های قد و نیم قد و نیمکت های پی درپی که این گواه را می دهد که اینجا پارکی برای تمدد اعصاب و جاذبه های بی نظیر وجود دارد. پارک ساعی دو درب ورودی دارد؛ درب اصلی آن مملو از پرنده های بسیار زیبا بوده که صدایشان، دلنواز است.

پارک ساعی تهران چشم اندازی به سمت کوه و شهر ندارد و در سطحی پایین تر از خیابان ساخته شده است که برای ورود به آن باید پله های زیادی را گز کنید تا به خود پارک برسید. فضای درونی پارک همچون پارک های دیگر سرسبز و دل انگیز است؛ اما نقطه عطف ساعی نسبت به پارک های دیگر سکوت حکم فرما بر طبیعت آن است که حس آرامش را القا می کند.

یکی از مؤلفه های جالب پارک ساعی که آن را برای کودکان بسیار مهیج و جالب توجه کرده است؛ وجود مجسمه حیوانات گوناگونی با اول حروف الفبا است. در واقع این پارک برای کودکانی که تازه وارد مدرسه شده و مشغول علم آموزی هستند بسیار کاربردی خواهد بود؛ زیرا در کنار لذت بردن از طبیعت، سواد خود را نیز محک می زنند.

فضای درونی پارک بسیار گسترده است و خانواده ها می توانند از آن به عنوان یک گزینه مناسب جهت یک پیک نیک خانوادگی بهره بگیرند. همچنین آرامش ساعی برای افرادی که به دنبال یک گوشه دنج جهت کتاب خواندن یا ریلکس کردن هستند؛ انتخاب عالی است.

پارک ساعی تهران دارای امکاناتی همچون زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز است. همچنین در قسمتی از پارک، باغ وحش کوچکی قرار دارد که افراد می توانند به صورت رایگان به تماشای حیوانات و پرندگانی که در محوطه ای نگهداری می شود، بپردازند.

در خود پارک تنها چند بوفه و کافه کوچک که بیشتر نوشیدنی سرو می کنند، وجود دارد. اما اگر به بیرون پارک بروید رستوران و کافی شاپ های معروف و بسیار خوبی را پیدا خواهید کرد.

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر، پایین تر از میدان ونک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو