طرز تهیه چند مدل کیک مرغ پنیری

115

1399/7/2

16:03


دستور تهیه کیک مرغ پنیری

امروز با آموزش طرز تهیه کیک مرغ پنیری اومدین که امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، این غذا میتونه مناسب برای شام باشه ، مثل یه کوکوی خوشمزه طبخ میشه ، کیک مرغ پنیری یه این یک غذای متفاوت است که به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را درست کنید. میتونید توی مجالس و مهمانی های خودتون به عنوان پیش غذا درست کنید و به تکه های کوچک تقسیم کنید … برای دیزاین سفره هم با شکل خوبی که داره بسیار مناسب هستش ، در مورد رسپی های کیک مرغ پنیری ، باید بهتون بگم که بهترین و متفاوت ترین رسپی ها اومدیم که شما به سلیقه ی خودتون هر کدوم رو که دوست داشتین درست کنید و با تزئین این غذا خوشمزه هنر آشپزی خودتون رو به رخ بکشید ، لطفا بعد خوندن رسپی ها نظرات خودتون رو برامون بفرستین.

طرز تهیه کیک مرغ پنیری

کیک مرغ پنیری در فر

مواد لازم

آرد 2 پیمانه
شکر 2 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 3 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
خامه 3 چهارم پیمانه + میزان لازم برای تزیین
کره (خرد شده) 1 پیمانه
مرغ (سینه (یا کالباس)) دو قطعه
پیازچه 1 سوم پیمانه
پنیر چدار 1 پیمانه

طرز تهیه کیک مرغ پنیری

ابتدا فر را با دمای 240 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

آرد ،نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و 3 بار الک کنید تا هوا خورده و سبک شود.

کره را برش داده و به مواد خشک اضافه کنید و با دست خود آن را هم بزنید تا کره و آرد مخلوط شوند.شکر را نیز به مواد بیفزایید و هم یزنید.

نیازی نیست تکه های کره آب شوند.فقط مخلوط کردن کافیست.

مرغ (یا ژامبون مرغ) را به صورت نوارهای باریک ببرید و با بیفتک به خوبی بکوبید تا له شود. سپس آن را مقداری کره سرخ کنید و نمک و فلفل زده و به صورت ریز خرد کنید. پیازچه را نیز ریز خرد کنید.

حال مرغ و پیازچه را به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

پنیر را رنده زده و به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.حال خامه را کم کم به آن اضافه کرده و مخلوط کنید و در صورت نیاز خامه بیشتری را به مواد اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

داخل ظرف فر کاغذ روغنی قرار داده و خمیر را روی آن بریزید خمیر را با چاقو به چند قسمت تقسیم کرده و روی همه قسمتها کمی خامه بزنید.

حال کیک را به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل فر بپزید.

نکات

1) در صورت تمایل کیک را با مرغ طبخ کنید.

2) ممکن است کیک شما تا 2 یا 3 بربر میزان مطرح شده خامه نیاز داشته باشد.

3) در صورت تمایل به مرغ بعد از سرخ شدن کمی زعفران هم بزنید.

4) این کیک را با گوشت هم میتوان پخت

طرز تهیه کیک مرغ پنیری (اسکون مرغ)

کیک ژامبون و پنیر

مواد لازم

نان تست: ۱۲ عدد
پنیر خامه ای: ۳۰۰ گرم
سس مایونز: نصف پیمانه
کاهو: سه برگ
گوجه فـرنگی درشـت: یک عدد
خیارشور: ۵۰ گرم
ژامبون گوشت: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک ژامبون و پنیر

چهار عدد نان تست را کنار هم قرار داده و آنها را به شکل دایره‌ای به قطر کف قالب کمربندی کوچک برش می‌زنیم. این کار را با باقی‌مانده نان‌ها نیز انجام می‌دهیم و به این ترتیب نان را برای سه طبقه کیک آماده می‌کنیم. خیارشور و گوجه فرنگی را به صورت ورقه‌های نازک خرد نموده و قسمت سفت انتهایی برگ‌های کاهو را بریده و جدا می‌کنیم.

کف قالب کمربندی را با یک لایه نان می‌پوشانیم. در کاسه‌ای پنیر خامه‌ای و مایونز را با چنگال خوب زده تا نرم، لطیف و بدون گلوله شود. حالا روی نان‌های داخل قالب یک لایه کرم پنیری مالیده و روی آن ورق‌های ژامبون، کاهو، خیارشور و گوجه‌فرنگی قرار می‌دهیم و یک لایه دیگر نان دیگر گذاشته و با دست کمی فشار داده تا مواد خوب به هم بچسبند، دوباره روی نان کمی کرم پنیری مالیده و مثل مرحله اول ژامبون، گوجه‌فرنگی، خیارشور و کاهو گذاشته و در آخر نیز دوباره نان قرار داده و فشار می‌دهیم.

در این مرحله روی کیک را با سلفون پوشانده و یک شیء سنگین روی آن قرار داده و برای دو ساعت قالب را در یخچال می‌گذاریم تا کاملا مواد پرس شوند. قالب را از یخچال خارج کرده، کمربند را باز کرده و اردور را به ظرف سرو منتقل نموده و با باقی مانده کرم پنیری اطراف و روی آن را پوشانده و تزیین می‌کنیم و مجددا برای یک ساعت در یخچال قرار داده و سپس سرو می‌کنیم.

من روی این اردور خوشمزه را با گل گوجه‌فرنگی، برگ‌های کاهو و کمی خشخاش و اطراف آن را با برش‌های برگ‌های کاهو تزیین کرده‌ام.

نکات:
میتوانید به جای ژامبون از تخم مرغ پخته شده استفاده کنید.

طرز تهیه کیک مرغ پنیری در فر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو