آموزش تصویری ساخت گل آلومینیومی زیبا در خانه

آموزش تصویری ساخت گل آلومینیومی زیبا در خانه


منبع: آرگا

148

1399/7/2

19:05


در این مطلب با آموزش ساخت گل آلومینیومی به صورت مرحله به مرحله در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم بتوانید به کمک مراحل ذکر شده گل های تزیینی و زیبایی را بسازید.

آموزش تصویری ساخت گل آلومینیومی زیبا در خانه

گل های مصنوعی از انواع وسایل تزیینی پرکاربرد می باشند و شما می توانید این نوع گل ها را به کمک کاغذ رنگی و ورقه های آلومینیومی و … به راحتی بسازید و از آن ها برای تزیین قسمت های مختلف منزل استفاده نمایید.  در این مطلب به شما نحوه ساخت گل آلومینیومی را آموزش می دهیم.

مراحل ساخت گل آلومینیومی

برای ساختن گل های آلومینیومی ابتدا باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید همچنین برای ساختن این گل ها می توانید از آلومینیوم هایی که روی سطح اجاق گاز کشیده اید و قوطی های آلومینیومی استفاده نمایید. در مطالب قبلی ساختن گل با دستمال کاغذی و ساختن گلدان با وسایل دور ریختنی و ساختن گل با روبان را مشاهده کردید در ادامه با نحوه ساختن گل آلومینیومی آشنا خواهید شد.

نحوه ساخت گل آلومینیومی

وسایل مورد نیاز

  • قوطی های آلومینیومی به تعداد گل ها
  • سیم ظرفشویی
  • سیم با قطر دو میلی متر
  • دستکش
  • قیچی
  • سیم چین
  • خودکار بدون جوهر
  • مقوای ضایعاتی و ضخیم
  • چسب حرارتی

مراحل ساختن گل آلومینیومی

۱. قوطی های آلومینیومی را به صورت کامل خالی نمایید و به کمک سیم ظرفشویی رنگ روی قوطی ها را پاک نمایید. بعد از پاک کردن روکش روی فویل باید به کمک قیچی سر و ته قوطی ها را ببرید سپس فویل آماده شده را در وسط دو تخته صاف قرار دهید تا برای ساخت گلبرگ ها راحت تر باشید.

گل آلومینیومی

۲. برای ساخت گلبرگ ها شکل هایی را به صورت قلب درآورید. توجه داشته باشید برای این کار می توانید از شابلون قلب استفاده نمایید و الگوی آماده را روی فویل ها قرار دهید و قلب بکشید سپس آن را برش بزنید.

نحوه ساخت گل آلومینیومی

۳. ساقه گل را در اندازه دلخواه خود برش بزنید سپس گلبرگ های برش زده شده را دور تا دور ساقه بپیچانید. توجه داشته باشید که گلبرگ های آلومینیومی شبیه به یکدیگر نیستند و با توجه به اینکه در کدام بخش گل قرار می گیرند می توانند دارای حالت هایی مختلف باشند.

۴. برای ساخت گلبرگ اول ابتدا باید لبه های بالایی قلب را به سمت پایین خم نمایید تا قلب شبیه به یک مثلث شود سپس لبه های کناری قلب را به شکل مخروط روی یکدیگر قرار بدهید و سیم را از درون گلبرگ عبور بدهید و قسمت انتهایی گلبرگ را روی سیم به کمک چسب حرارتی محکم نمایید. این گلبرگ را به عنوان مبنا در مرکز گل رز قرار دهید و سایر گلبرگ ها را در اطراف آن قرار دهید.

۵. در این مرحله از نحوه ساخت گل آلومینیومی باید لبه های گلبرگ بعدی را مانند گلبرگ اول به عقب برگردانید. توجه داشته باشید که میزان خمیده شده لبه ها و بدنه قلب را باید نسبت به گلبرگ اول کمتر نمایید همچنین لایه میانی گل به کمک این گروه از گلبرگ ها ساخته می شود و دور تا دور گلبرگ اول را باید به کمک گلبرگ هایی که می سازید بپوشانید تا یک دور کامل شود. در لایه ها آخر نیز باید بدنه قلب و لبه ها خمیدگی داشته باشند همچنین نسبت به دو لایه قبل میزان خمیدگی گلبرگ ها کمتر است.

نحوه ساخت گل آلومینیومی

۶. تعداد قلب هایی که برای ساخت گلبرگ مورد استفاده قرار می گیرد ۱۰ تا ۱۲ عدد در هر شاخه است.

گل آلومینیومی

۷. گل های ساخته شده را درون گلدانی مناسب قرار دهید.

گل آلومینیومی

در این مطلب نحوه ساختن گل آلومینیومی شیک و زیبا را پیش رو داشتید که امیدواریم از ساختن این گل زیبا و جالب در منزل نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو