تاثیر سرم مو برای موهای آسیب دیده

122

1399/7/3

01:12


بک تصور اشتباهی که اخیراً رایج شده‌است، این است که سرم‌های مو، موهای ریز را سنگین می‌کنند و بدین طریق می‌توانند باعث ریزش مو شوند. در حالی که، همه چیز به این بستگی دارد که از چه برندی و به چه مقدار استفاده کنید. سرم مو طرفداران زیادی دارد که اعتقاد دارند تغییرات بسیار خوبی در ظاهر موهای آنها ایجاد می‌کند. در حالی که برخی دیگر کاملاً مطمئن نیستند که سرم کجا و چگونه در برنامه‌های مراقبت از موی آن‌ها قرار می‌گیرد.

تاثیر سرم مو برای موهای آسیب دیده

یه گزارش بهداشت نیوز بک تصور اشتباهی که اخیراً رایج شده‌است، این است که سرم‌های مو، موهای ریز را سنگین می‌کنند و بدین طریق می‌توانند باعث ریزش مو شوند. در حالی که، همه چیز به این بستگی دارد که از چه برندی و به چه مقدار استفاده کنید. سرم مو طرفداران زیادی دارد که اعتقاد دارند تغییرات بسیار خوبی در ظاهر موهای آنها ایجاد می‌کند. در حالی که برخی دیگر کاملاً مطمئن نیستند که سرم کجا و چگونه در برنامه‌های مراقبت از موی آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

ما در این مقاله بررسی می‌کنیم که سرم مو چیست؟ چگونه کار می‌کند؟ آیا برای شما مناسب است؟ اگر چنین است، چگونه می‌توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد؟ پس با ما همراه باشید.

 

ماهیت سرم‌های مو

سیلیکون که پایه اصلی بسیاری از دوفازها و اسپری‌های بعد از حمام است، به تقویت مو کمک می‌کند و باعث براقیت مو می‌شود. همچنین به کاهش ریزش مو نیز کمک می‌کند.

 

سرم های مبتنی بر سیلیکون حاوی سطح پی‌اچ کمتری هستند که آسیب مو را به حداقل می‌رسانند. دایمتیکون و پلی‌سیلوکسان از جمله موادی هستند که در بیشتر محصولات مراقبت از مو مانند سرم‌ها استفاده می‌شوند و به عنوان محافظ ساقه مو و کوتیکول مو عمل می‌کنند در نتیجه برای جلوگیری از آسیب گرما بسیار موثر هستند.

 

تاثیر سرم مو برای موهای آسیب‌دیده چقدر است؟

سرم مو یک محصول درمانی مبتنی بر مایع است که معمولاً با استفاده از سیلیکون‌هایی فرموله می‌شود که یک لایه محافظ روی فیبر مو ایجاد می‌کنند. این امر کمک می‌کند تا وز موها برطرف شود و موها را مرتب کند و یک سطح صاف ایجاد کند؛ این لایه صاف نور را منعکس می‌کند و به این ترتیب به موهای شما لطافت و نرمی خاصی بدون ایجاد چربی می‌بخشد.

 

برای برخی از افراد، سرم مو میزان نیاز به استفاده از اتوی مو برای صاف شدن موها را  کمتر می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت این محصولات علاوه بر صرفه‌جویی در زمان برای صاف کردن موها، از آسیب و سوختگی ناشی از دستگاه‌های حرارتی نیز جلوگیری می‌کند.

 

یک سرم مناسب بر اساس نوع موی شما، می‌تواند برای برطرف کردن مشکلات متعددی کارساز باشد از جمله صاف کردن مو، درخشان کردن و ایجاد ظاهری سالم، از بین بردن آسیب‌ تا ترمیم آسیب‌های حاصل از دکلره و رنگساژ مو، محافظت در برابر آلودگی‌ها. علاوه بر این، استفاده از سرم مو روش خوبی برای جلوگیری از ایجاد یا بیشتر شدن موخوره در فواصل زمانی بین کوتاهی موها می‌باشد.

 

تفاوت روغن‌ با سرم مو در چیست؟

روغن و سرم ممکن است بافتی مشابه داشته باشند، اما این دو محصول یکسان نیستند. روغن‌ها با عبور از کوتیکول‌های مو، به داخل قشر الیاف مو نفوذ می‌کنند و برای بازگرداندن چربی طبیعی مو پس از صدمات حاصل از رنگ کردن یا استفاده بی‌رویه از دستگاه‌های حرارتی استفاده می‌شود.

 

همه خانم‌ها بعد از حمام به یک محصولی نیاز دارند که:

• موها را نرم کند‌، گره‌ها را‌ باز کند تا موها به راحتی شانه شوند، ضد وز باشد و حالت الکتریسیته ساکن مو را از بین ببرد.

 

• موها را آب‌رسانى کرده و از خشک شدن آنها پیشگیرى کند. با افزایش استحکام موها از موخوره پیشگیرى کند

 

• موها را براق و ابریشمى کند و حالت‌دهی به موها را راحت‌تر کند.

 

نکته: یکی از عادت‌های بسیار آسیب‌زننده به ساختار مو، شانه کردن موها داخل حمام است. زمانی که موها خیس هستند، لایه‌ها و کوتیکول‌های ساقه مو باز می‌شوند و با هرگونه حرکات خشن به راحتی آسیب دیده و ممکن است دو شاخه شوند در نتیجه باید شانه کردن موها را به بعد از حمام و زمانی که آب موها گرفته شد، موکول کنید.

 

نحوه استفاده از سرم مو

شاید استفاده از سرم مو بسیار ساده به نظر برسد. اما جالب است بدانید در مصرف این محصول نکات هرچند ریز اما موثری وجود دارد که قطعا برای هر فردی که به سلامت موهای خود اهمیت می‌دهد، موثر خواهد بود!

 

قبل از استفاده موها را کاملا بشویید

به یاد داشته باشید که سرم مو فقط روی موهای تمیز باید زده شود.  در واقع برخلاف موس یا اسپری مو، سرم مو در درجه اول یک منبع تغذیه غنی شده برای موهای شما است و هدف اصلی سرم مو محافظت از مو در برابر آسیب‌ها و آلودگی است. از این رو، اگر روی موهای شسته نشده استفاده شود مواد به کار برده شده در محصول، نمی‌توانند کارایی خود را اعمال کنند..

 

اگر برای اولین بار سرم مو را امتحان می‌کنید، از شامپو و نرم‌کننده سازگار در همان محدوده مراقبت از مو را استفاده کنید.

 

نحوه اعمال سرم روی موها

بسته به طول و تراکم موهای خود، دو تا شش قطره از سرم مو را روی کف دست خود بریزید و کف دو دستتان را خوب به هم بمالید تا علاوه بر پخش شدن، گرمای دست جذب مواد روی موها افزایش یابد.

 

سرم مو بهتر است روی موهای تازه شسته‌شده زده شود، بنابراین موهایتان را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید در حدی که موها فقط کمی نم‌دار باشند کفایت می‌‌کند.

 

اگر موهای شما بلند و حجیم است، آن را دو دسته کنید. از چند سانت پایین‌تر از ریشه، موها را بین دو کف دست قرار دهید و به آرامی از بالا به سمت نوک موهایتان ماساژ دهید. روی نوک موها بیشتر تمرکز داشته‌باشید، چرا که موخوره و شکاف موها از نوک مو شروع می‌شود. همین حرکت را در سمت دیگر از موها تکرار کنید.

 

نکته: هرگز با حرکات سریع و خشن دست‌ها، موها را روی هم نسابید بلکه فقط باید به موازات ساقه مو از بالا به پایین کف دست‌ها را به آرامی روی موها بکشید

 

نکات مهم:

• هنگام استفاده از سرم مو ، مراقب باشید آن را به پوست سر خود نمالید. و فقط آن را به آرامی در امتداد ساقه موهای خود، ترجیحاً با نوک انگشتان یا با استفاده از شانه، به طور یکنواخت پخش کنید.

 

• اگر بعد از استفاده از سرم احساس می‌کنید موهایتان به طور غیرمعمولی سریع خشک می‌شوند، مارک سرم را تغییر دهید. ممکن است مارکی که از آن استفاده کرده اید متناسب با نوع موهای شما نباشد. تغییر محصول، ممکن است این مسئله را حل کند.

 

• استفاده بیش از حد از هر چیزی مضر است، و این موضوع برای سرم مو نیز صدق می کند. استفاده از سرم در مقادیر متوسط ​​کافی است. سعی کنید هر روز از آن استفاده نکنید. در صورت نیاز به استفاده هر روزه، حتما مقادیر کمتری از سرم را استفاده کنید.

 

• وقتی موهایتان مرطوب یا نم‌دار است، سرم مو را بزنید نه وقتی که خیس است و تازه از حمام درآمده‌اید.

 

معرفی سرم‌های باکیفیت موجود در بازار

در انتهای مطلب قصد داریم تا تعدادی از سرم‌هایی که رضایت بالایی از مشتریان در طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند، بررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید محصول متناسب با جنس مو و مشکلات موی خود، با قیمت‌های بسیار عالی پیدا کنید.

 

سرم موی سینره

سرم آنتی‌فریز و نرم‌کننده سینره با فرمول سیلیکونی سبک و فاقد الکل، یکی از پرطرفدارترین سرم‌های مو می‌باشد و جهت برطرف کردن وز و بد حالتی موهای خشک و شکننده و مجعد طراحی شده‌است (اگر موهای شما به طور طبیعی صاف است، از علل وز شدن موها اعمال آسیب‌زننده به مو مثل رنگ کردن، هایلایت، مش و استفاده از محصولات موی بی‌کیفیت و... می‌باشد.)

 

سرم سینره دارای ویژگیهای زیر است:

• دارای پایه سیلیکونی جهت افزایش شفافیت و نرمی م

• جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن و موخوره در میان موها

• حاوی امگا 3 و امگا 6 جهت حفظ رطوبت موها

• ویتامین آ و ای جهت جلوگیری از اثر سوء رادیکال های آزاد

 

روش مصرف: مقدار کمی (حدود 1 تا 2 پمپ) از سرم را در کف دست ریخته و روی موی مرطوب (مویی که رطوبت آن توسط حوله گرفته شده‌است) به خصوص قسمت های میانی و انتهایی آن بمالید. سپس مو را به شکل دلخواه حالت دهید. جهت سشوار کشیدن از حرارت کم استفاده کنید.

 

سرم مو,بهترین برند سرم مو

سرم موی سینره

 

سرم موی سریتا

سرم مو سریتا با ترکیبی خاص از پروتئین‌های هیدرولیز شده، کراتین و سیلیکون‌ها و ویتامین ای بوده که موجب تغذیه و ترمیم ساقه و تار موهای آسیب دیده بر اثر رنگ، مش و مواد دکلره، حرارت (سشوار و اتوی مو)، آلودگی هوا، آب و هوای ناملایم، آب استخرها  می‌‌شود. سرم موی سریتا به طور کلی باعث درخشندگی مو شده و مانع وز شدن و پف مو می شود. موها را از آسیب های ایجاد شده ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و استفاده از محصولات زیبایی مو محافظت کرده و موجب پیشگیری از موخوره، افزایش درخشندگی و ماندگاری رنگ موها، افزایش استحکام و قابلیت کشسانی و حالت پذیری بهتر موها می شود.

 

سرم مو,بهترین برند سرم مو

سرم موی سریتا

 

سرم موی بیول

سرم بیول برگرفته از روغن های بسیار مفید بادام ، هسته انگور و سبوس برنج است. بادام سرشار از عناصر معدنی مثل آهن،منیزیم ،فسفر و کلسیم می‌باشد که سبب استقامت و انعطاف‌پذیری موها می‌شود.

 

فیبر و پروتئین موجود در روغن سبوس برنج جهت سلامت تارهای مو بسیار موثر خواهد‌بود.

 

این سرم تنظیم‌کننده میزان رطوبت الیاف مو بوده و در برابر هر گونه شوک حرارتی، تارهای مو را محافظت می‌کند. استفاده از این کریستال باعث حالت‌پذیری موها و لطافت و درخشش موها می‌شود. به دلیل دارا بودن ویتامین ای سبب ترمیم رشته‌های الاستیک میان بافتی سلول‌ها و در نتیجه افزایش عمر سلول‌ها می‌شود.

منبع: بیتوته

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو