58

1399/7/3

10:22


نودمین سالروز تأسیس پادشاهی سعودی در مناطق مختلف این کشور برگزار شد.

جشن نودمین سالروز تأسیس پادشاهی عربستان + عکس

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فرارو به مناسبت نودمین سالروز تأسیس پادشاهی سعودی در نقاط مختلف این کشور مراسم جشن برپا شد.

 در 23 سپتامبر هر سال در عربستان به مناسبت تأسیس پادشاهی سعودی توسط پادشاه عبدالعزیز در سال 1932میلادی جشن گرفته می‌شود. این روز در عربستان سعودی تعطیل است. جشن روز ملی عربستان سعودی با رقص، آواز و جشنواره‌های محلی جشن گرفته می‌شود.

نورافشانی آسمان و آتش بازی و همچنین تزئین جاده‌ها و ساختمان‌ها عربستان از دیگر برنامه های این رویداد است. مردم نیز لباس‌هایی با نقش پرچم عربستان سعودی می‌پوشند.

در همین حال غانم الدوسری فعال حقوق‌بشری و طنز‌پرداز مخالف حکام عربستان سعودی، نظام پادشاهی در این کشور را نظامی بردگی دانست و مطالبی را درباره نحوه شکل‌گیری این حکومت سلطنتی بیان کرد.

این معارض عربستانی که مقیم لندن است، در توییتی به مناسبت روز ملی در عربستان سعودی نوشت: سال 1865 [آبراهام] لینکلن (رئیس جمهور وقت آمریکا) برده‌ها را آزاد کرد (اشاره به لغو برده‌داری در آمریکا) ولی 50 سال بعد فردی به نام عبدالعزیز آمد و همه مردم را [در شبه جزیره عرب] به بردگی گرفت و نام خانواده‌اش (آل سعود) را بر این مردم گذاشت.

وی افزود: بعد از گذشت 90 سال از کشاندن مردم به بردگی خفت و تحقیر، کسی را پیدا می‌کنی که نودمین روز ملی را جشن می‌گیرد. در حقیقت این روز، سالروز بردگی است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو