تلفیقی از مشاهدات و خاطرات جنگ / روایت شهاب راحله از نمایش میدانی "حراج عشق"

122

1399/7/3

12:29


شهاب راحله گفت: "حراج عشق" برگرفته و تلفیقی از یک سری مشاهدات و خاطرات جنگ است و به این موضوع می‌پردازد که ستاره‌های واقعی زندگی ما چه کسانی هستند؟

تلفیقی از مشاهدات و خاطرات جنگ / روایت شهاب راحله از نمایش میدانی "حراج عشق"

سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش میدانی "حراج عشق" به نویسندگی و کارگردانی شهاب راحله امروز چهارشنبه دوم مهرماه ساعت 14، شنبه پنجم مهرماه ساعت 10:30، یک‌شنبه ششم مهر ماه ساعت 14 و سه‌شنبه هشتم مهر ماه ساعت 10:30 در موزه انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس اجرا خواهد شد. بازیگر این نمایش امیرحسین مهماندوست است.

شهاب راحله در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "حراج عشق" گفت: نمایشنامه برگرفته و تلفیقی از یک سری مشاهدات و خاطرات جنگ است و به این موضوع می‌پردازد که ستاره‌های واقعی زندگی ما چه کسانی هستند که امروزه ما به عنوان ورزشکار، هنرمند، فعال مدنی ستاره باشیم؟

او داستان نمایش "حراج عشق" را اینگونه توضیح داد: دستفروشی با ترفندهای بازاریابی لباس‌های سوپراستارهای جهان را می‌فروشد. او یک لباس خاکی متعلق به شخصی با نام جواد دارد که آن را نمی‌فروشد و توضیح می‌دهد که چه اتفاقی برای این لباس رخ داده که قصد فروش آن را ندارد و به روایت خاطره‌ای برای حضار می‌پردازد...

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه این نمایش یک پرسوناژ دارد، عنوان کرد: "حراج عشق" به شیوه بازی در بازی و مواجهه بازیگر با تماشاگر شکل گرفته و بازیگر از مخاطب فیدبک می‌گیرد.

راحله ضمن ابراز تاسف نسبت به توجه به آثار نمایشی موضوعی در طول سال اظهار کرد: متاسفانه تنها در ماه‌هایی چون محرم و صفر به نمایش‌های دینی و مذهبی توجه نشان داده می‌شود و نمایش‌هایی با مضامین دفاع مقدس تنها در هفته‌ای با این عنوان اجرا می‌شوند. این موضوع نشات گرفته از آن است که نگاه جشنواره‌ای وجود دارد و نمایش‌های موضوعی در ایام خاص تولید و اجرا می‌شوند.

او در ادامه افزود: تولید آثار نمایشی موضوعی باید در ادبیات نمایشی و زیر متن ادبیات نهادینه شود تا آثاری برای همه مضامین نوشته شود. چرا باید بیشتر از اجرای عمومی جشنواره ملی و بین‌المللی داشته باشیم؟ وجود جشنواره‌ها ایراد ندارد اما باید یک سری از اولویت‌های اصلی چون فرهنگ دینی، شهادت و دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

شهاب راحله اضافه کرد: آثار موضوعی باید در جشنواره‌ها مستتر شوند و تنها مختص اجرا در ایام خاص نباشند. باید به هنرمندان میدان داده شود تا بنویسند و کار کنند. امیدوارم تماشاگرانی که به تماشای نمایش "حراج عشق" می‌نشینند از آن لذت ببرند و آرزو می‌کنم از خاطرات جنگ غبارزدایی شود و بتوانیم از لایه‌های واقعی افرادی که از کشور دفاع کردند بگوئیم.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش گفت: رویداد تئاتر صاحبدلان با اجرای 25 نمایش در سراسر کشور آغاز شده و من نیز با نمایش "آسمان دیگر" در این رویداد شرکت کرده‌ام.  

"نمایش‌های میدانی ویژه چهل‌سالگی دفاع مقدس" از سه‌شنبه اول مهرماه تا سه‌شنبه هشتم مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. موزه انقلاب و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی قرار دارد.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو